Co potrafi najmniejsza stałka w systemie? Fujifilm Fujinon GF 50 mm f/3,5 R LM WR - zdjęcia przykładowe

Najnowsza 50-tka Fujifilm to najbardziej kompaktowe szkło w systemie GF i jeden z najmniejszych obiektywów średnioformatowych w ogóle. Jak sprawdza się w parze z równie mobilnym korpusem GFX 50R? Zobaczcie zdjęcia przykładowe.

4
Maciej Zieliński
6 Marzec 2020
Artykuł na: 4-5 minut

Fujinon GF 50 mm f/3.5 R LM WR to obiektyw, który z jednej strony udowadniać ma, że średnioformatowa optyka nie musi być duża i ciężka, a z drugiej być doskonałą parą dla stosunkowo niedużego, "podróżniczego" body w postaci modelu Fujifilm GFX 50R.

Obiektyw zapewnia ekwiwalent ogniskowej 40 mm (po przeliczeniu na pełnoklatkową matrycę) oraz 9-listkową przysłonę o nominalnym otworze f/3.5 (domkniemy do f/22), co w połączeniu z powiększeniem 0,1x oraz minimalną odległością ostrzenia wynoszącą 55 cm może dostarczyć ciekawej plastyki i miękkimi nieostrościami. We wnętrzu stałki znajdziemy układ opierający się na 9 elementach w 6 grupach, z czego jedna soczewka została wykonana ze szkła asferycznego. Poza tym będziemy mogli nakręcić także filtry o średnicy 62 mm.

Obiektyw został także wyposażony w szybki i cichy liniowy system autofokusa, który ma odznaczać się precyzją działania - nawet podczas pracy w bardziej wymagającym oświetleniu. Do tego obiektyw, którzy mierzy zaledwie 84 mm x 48 mm i waży przy tym 335 g, wykonano z magnezu. Co więcej tubus został również uszczelniony przed zachlapaniami i kurzem, dzięki czemu fotografowanie w niesprzyjających warunkach (do -10°C) nie powinno stanowić większych trudności. Ciekawie prezentuje się także cena obiektywu - z uwzględnieniem obecnych rabatów, szkło możemy kupić za mniej niż 3 tys. złotych. 

A jak to wszystko wygląda w praktyce? Zobaczcie zdjęcia przykładowe. Paczka z plikami RAW dostępna tutaj.

Zdjęcia przykładowe do pobrania:

1/686 s, f/5.6, ISO 100, ogniskowa: 50 mm

1/81 s, f/5.6, ISO 800, ogniskowa: 50 mm

1/121 s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 50 mm

1/32 s, f/3.5, ISO 320, ogniskowa: 50 mm

1/348 s, f/3.5, ISO 100, ogniskowa: 50 mm

1/81 s, f/3.5, ISO 125, ogniskowa: 50 mm

1/267 s, f/3.5, ISO 100, ogniskowa: 50 mm

1/81 s, f/3.5, ISO 100, ogniskowa: 50 mm

1/956 s, f/3.5, ISO 100, ogniskowa: 50 mm

1/573 s, f/3.5, ISO 100, ogniskowa: 50 mm

1/425 s, f/3.5, ISO 100, ogniskowa: 50 mm

1/85 s, f/3.5, ISO 100, ogniskowa: 50 mm

1/81 s, f/3.5, ISO 160, ogniskowa: 50 mm

1/81 s, f/3.5, ISO 2500, ogniskowa: 50 mm

1/542 s, f/8, ISO 100, ogniskowa: 50 mm

1/81 s, f/3.5, ISO 2500, ogniskowa: 50 mm

1/127 s, f/5.6, ISO 400, ogniskowa: 50 mm

Przysłony:

f/3.5

f/4

f/5.6

f/8

f/11

f/16

f/22

f/32

f/3.5

f/4

f/5.6

f/8

f/11

f/16

f/22

f/32

 

Redaktor naczelny serwisu fotopolis.pl i miesięcznika Digital Camera Polska – wielki fan fotografii natychmiastowej, dokumentalnej i podróżniczego street-photo. Lubi małe dyskretne aparaty, kolekcjonuje albumy i książki fotograficzne.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sigma 24-70 mm f/2.8 DG DN ART - test obiektywu
Sigma 24-70 mm f/2.8 DG DN ART - test obiektywu
Debiutując w cenie niemal dwukrotnie niższej od natywnego odpowiednika, nowa Sigma ma szansę namieszać w segmencie bezlusterkowej reporterskiej optyki. Sprawdzamy czy...
9
1
Nikon Nikkor Z 14-30 mm f/4 S - test autorski Pawła Baldwina
Nikon Nikkor Z 14-30 mm f/4 S - test autorski Pawła Baldwina
Szerokokątny zoom Nikkor Z 14-30 mm f/4 S ma być odpowiedzią na zapotrzebowania fotografów architektury, wnętrz, krajobrazu czy też reportażystów, którym nie potrzebna większa jasność. W dodatku...
7
3
Sony E 16-55 mm f/2.8 G - test autorski Pawła Baldwina
Sony E 16-55 mm f/2.8 G - test autorski Pawła Baldwina
Mieliśmy prawo wydziwiać, że Sony od premiery modelu A7 zwlekało aż 6 lat z pokazaniem podstawowego szkła 35 mm f/1.8. Ale jak nazwać dziewięcioletnie oczekiwanie użytkowników modeli APS-C na...
9
0
Powiązane artykuły