9 dzielnic, 40 opowieści. “Tokyo Lifestyle Book” to wyjątkowa książka o stolicy Japonii

Autor: Redakcja Fotopolis

18 Kwiecień 2019
Artykuł na: 4-5 minut

Dziesiątki rozmów, zdjęć i ciekawostek. Nowa książka Aleksandry Janiec to coś więcej niż reportaż czy zwykły przewodnik. To wyjątkowy portret “miasta, które nigdy się nie kończy”.

Co kryją luksusowe torebki tokijskich księgowych? Dlaczego narodowym trunkiem Japonii stała się kawa i co miały z tym wspólnego ekskluzywne prostytutki? Jak żyją współcześni młodzi Japończycy i dlaczego wybrali inny styl życia niż pokolenie ich rodziców?

Aleksandra Janiec odpowiada na te i inne pytania, pokazując Japonię, jakiej nie znamy. Zdradza DNA najbardziej zaskakującego miasta świata. Prowadząc nas przez kolejne dzielnice, opowiada o biznesie, sztuce, kuchni, biotechnologii i przemianie, jaką przeszło Tokio w ostatniej dekadzie. Rozmawia z kreatorami trendów, które niebawem dotrą do Europy, i uczy japońskiego DIY, dzięki któremu możemy czerpać z japońskiej tradycji.

Zdjęcia jednego z najbardziej utalentowanych fotografów młodego pokolenia

fot. Kisshomaru Shimamura

Zdjęcia do książki wykonał aparatami Fujifilm X-Pro2Instax SQ6 Kisshomaru Shimamura - uznanego fotografa młodego pokolenia. Urodzony w Tokio, od lat pracuje na rodzimym rynku, tworząc projekty z pogranicza mediów i reklamy. Jego prace wyróżnia subtelność i naturalność, a każde zdjęcie to efekt uważnej obserwacji i umiejętności uchwycenia niepowtarzalnej chwili. Współpracował z takimi tytułami jak Numero, iD, Nylon, Forbes, a na liście jego klientów są Louis Vuitton, Gap czy Adidas.

Zdjęcia Kisshomaru Shimamury przedstawiają mieszkańców miasta, które, jak pisze Janiec w Tokyo Lifestyle Book: „nigdy się nie kończy, każdemu pokazuje inne oblicze, każdego inaczej uwodzi, nigdy nie daje się okiełznać ani do końca zrozumieć”. „Antyportrety” mieszkańców, którzy chowając się przed letnim tokijskim słońcem, ukrywają się pod parasolami i przemykają pomiędzy miejską grą cieni, są, w wyobrażeniu artysty, wizualną definicją nieokiełznanego miasta.

fot. Kisshomaru Shimamura

Tokyo Lifestyle Book to więcej niż reportaż i więcej niż przewodnik. To zaskakująca opowieść o miejscu, w którym bladoróżowe wiśnie i współcześni samurajowie spotykają się z neonami miasta, najnowszymi technologiami i instagramowymi pozami.

Książka dostępna jest w księgarniach stacjonarnych i sklepach internetowych w cenie 54,90 zł.

fot. Kisshomaru Shimamura

Sylwetka autora

Aleksandra Janiec (ur. 1994) - podróżniczka, badaczka trendów, pasjonatka kultury współczesnej Japonii. Od lat związana z branżą kreatywną, pracowała nad projektami dla londyńskich i barcelońskich agencji.

Więcej informacji znajdziecie pod adresem znak.com.pl.

Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Publikacje
In Praise of Shadow - fotograficzna kraina cienia w książce Tomasza Kaweckiego
In Praise of Shadow - fotograficzna kraina cienia w książce Tomasza Kaweckiego
W swojej najnowszej książce Tomasz Kawecki schodzi do krainy cienia, by odkryć resztki pierwotnego świata, który nie został jeszcze zdominowany przez człowieka. Tytułowy projekt będzie...
7
Wystartowała 5. edycja BUP Book Award - wygraj publikację własnej książki fotograficznej
Wystartowała 5. edycja BUP Book Award - wygraj publikację własnej książki fotograficznej
Nie musisz mieć makiety ani nawet dokończonego projektu. Liczy się tylko to, co chcesz pokazać. Zgłoszenia do tegorocznej edycji BUP Book Award możecie nadsyłać do 12 maja. Zwycięzca...
26
Bezkoniec - pierwsza publikacja uczestników Szkoły Dokumentu Pix.House
Bezkoniec - pierwsza publikacja uczestników Szkoły Dokumentu Pix.House
Pix.House inauguruje sezon 2024 premierą książki „Bezkoniec”. Razem z towarzyszącą jej wystawą stanowi podsumowanie kilkuletniej pracy słuchaczy, którzy pracowali nad realizacją...
17
Powiązane artykuły