9 dzielnic, 40 opowieści. “Tokyo Lifestyle Book” to wyjątkowa książka o stolicy Japonii

0
Redakcja Fotopolis
18 Kwiecień 2019
Artykuł na: 4-5 minut

Dziesiątki rozmów, zdjęć i ciekawostek. Nowa książka Aleksandry Janiec to coś więcej niż reportaż czy zwykły przewodnik. To wyjątkowy portret “miasta, które nigdy się nie kończy”.

Co kryją luksusowe torebki tokijskich księgowych? Dlaczego narodowym trunkiem Japonii stała się kawa i co miały z tym wspólnego ekskluzywne prostytutki? Jak żyją współcześni młodzi Japończycy i dlaczego wybrali inny styl życia niż pokolenie ich rodziców?

Aleksandra Janiec odpowiada na te i inne pytania, pokazując Japonię, jakiej nie znamy. Zdradza DNA najbardziej zaskakującego miasta świata. Prowadząc nas przez kolejne dzielnice, opowiada o biznesie, sztuce, kuchni, biotechnologii i przemianie, jaką przeszło Tokio w ostatniej dekadzie. Rozmawia z kreatorami trendów, które niebawem dotrą do Europy, i uczy japońskiego DIY, dzięki któremu możemy czerpać z japońskiej tradycji.

Zdjęcia jednego z najbardziej utalentowanych fotografów młodego pokolenia

fot. Kisshomaru Shimamura

Zdjęcia do książki wykonał aparatami Fujifilm X-Pro2Instax SQ6 Kisshomaru Shimamura - uznanego fotografa młodego pokolenia. Urodzony w Tokio, od lat pracuje na rodzimym rynku, tworząc projekty z pogranicza mediów i reklamy. Jego prace wyróżnia subtelność i naturalność, a każde zdjęcie to efekt uważnej obserwacji i umiejętności uchwycenia niepowtarzalnej chwili. Współpracował z takimi tytułami jak Numero, iD, Nylon, Forbes, a na liście jego klientów są Louis Vuitton, Gap czy Adidas.

Zdjęcia Kisshomaru Shimamury przedstawiają mieszkańców miasta, które, jak pisze Janiec w Tokyo Lifestyle Book: „nigdy się nie kończy, każdemu pokazuje inne oblicze, każdego inaczej uwodzi, nigdy nie daje się okiełznać ani do końca zrozumieć”. „Antyportrety” mieszkańców, którzy chowając się przed letnim tokijskim słońcem, ukrywają się pod parasolami i przemykają pomiędzy miejską grą cieni, są, w wyobrażeniu artysty, wizualną definicją nieokiełznanego miasta.

fot. Kisshomaru Shimamura

Tokyo Lifestyle Book to więcej niż reportaż i więcej niż przewodnik. To zaskakująca opowieść o miejscu, w którym bladoróżowe wiśnie i współcześni samurajowie spotykają się z neonami miasta, najnowszymi technologiami i instagramowymi pozami.

Książka dostępna jest w księgarniach stacjonarnych i sklepach internetowych w cenie 54,90 zł.

fot. Kisshomaru Shimamura

Sylwetka autora

Aleksandra Janiec (ur. 1994) - podróżniczka, badaczka trendów, pasjonatka kultury współczesnej Japonii. Od lat związana z branżą kreatywną, pracowała nad projektami dla londyńskich i barcelońskich agencji.

Więcej informacji znajdziecie pod adresem znak.com.pl.

Komentarze
Więcej w kategorii: Publikacje
ZAPOWIEDŹ: Henri Cartier-Bresson: China 1948-1949, 1958
ZAPOWIEDŹ: Henri Cartier-Bresson: China 1948-1949, 1958
Na początku listopada na rynek trafi nowy album Henriego Cartiera-Bressona. Cofniemy się o 70 lat i zobaczymy, jak twórca pojęcia decydującego momentu dokumentował decydujące momenty w nowożytnej...
1
0
„Gold”, czyli gorączka złota oczami Sebastiao Salgado. Premiera już 20 września
„Gold”, czyli gorączka złota oczami Sebastiao Salgado. Premiera już 20 września
Brazylijska gorączka złota w Serra Pelada to dziś niemal legenda. Po raz pierwszy w jednym albumie zobaczymy wszystkie zdjęcia, jakie udało się wtedy zrobić Sebastiao...
25
0
Łam zasady z nowym numerem Digital Camera Polska
Łam zasady z nowym numerem Digital Camera Polska
Na sklepowe półki trafiło właśnie najnowsze wydanie magazynu DCP, a w nim m.in: 10 przykazań fotografii i podpowiedzi, jak je łamać, historia fotografii z podroży na...
0
0
Powiązane artykuły