Fujifilm Fujinon Premista 28-100 mm T2.9 i 80-250 mm T2.9-3.5 - kinematograficzne zoomy nowej generacji

Fujifilm Fujinon Premista 28-100 mm T2.9 i 80-250 mm T2.9-3.5 - kinematograficzne zoomy nowej generacji

Fujifilm wzbogaca ofertę filmowych obiektywów o linię Premista, która stworzona została pod kątem kamer z matrycami większymi niż Super 35.

Obiektywy kinematograficzne Fujifilm produkuje już od 17 lat. Najnowsze modele z serii Premista otwierać mają jednak zupełnie nową kartę historii producenta, gdyż jako pierwsze w ofercie przystosowane zostały do pracy z coraz częściej eksploatowanymi w świecie filmu sensorami większymi niż standardowe Super 35 (odpowiednik formatu APS-C). Obydwa modele oferują koło obrazowania o średnicy 46,3 mm, co umożliwić ma współpracę z większością najnowszych kamer cyfrowych.

Dwa zoomy zamiast zestawu stałek

 

Zoomy Fujinon Premista zostały pomyślane jako alternatywna dla filmowych stałek i pokrywają pełen zakres najczęściej wykorzystywanych ogniskowych przez operatorów - od 28 do 250 mm. W celu zapewnienia komfortu pracy oferują dokładnie takie same wymiary, wagę i rozmieszczenie poszczególnych pokrętłeł, co ułatwi współprace ze stabilizatorami i systemami follow focus. Jak na realia filmowe są też względnie kompaktowe - mierzą 255 x 114 mm przy wadze 3,8 kg.

Optyka zapewniać ma doskonale odwzorowanie kolorów, kontrastowość i bardzo dobrze radzić sobie z kwestią odbić światła i flar. Obydwa modele oferują 13-listkowe przysłony oraz śrubę do mikroregulacji układu optycznego. W obydwu przypadkach otrzymujemy także fluorescencyjne oznaczenia, które ułatwić mają pracę w słabych warunkach oświetleniowych.

Zoomy charakteryzują minimalnymi odległościami ostrzenia 0,8 i 1,5 metra, a poszczególne pierścienie oferują zakresy obrotu równe 280° (ostrość), 120° (ogniskowa) i 48° (przysłona). Ponadto obiektywy z serii Premista są kompatybilne z systemem ZEISS eXtended Data, który pozwala na zapis metadanych i wprowadzanie korekcji wad optycznych. Szkła oferowane będą w wersji z mocowaniem PL.

Cena i dostępność

Model 28-100 mm pojawić ma się na rynku w sierpniu, na drugie szkło poczekamy do końca 2019 roku. Cena obiektywów na razie nie jest znana, ale raczej należy nastawić się na pułap kilkudziesięciu tys. złotych.

Więcej informacji znajdziecie pod adresem fujifilm.eu

Tłumacz i fotograf, codziennie selekcjonuje dla Was porcję najciekawszych newsów ze świata fotografii. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem. Prywatnie niespełniony snowboardzista i spełniony tata.

Komentarze
Polecane artykuły
Tenba Fulton 14L - test plecaka
21 Maj 2019
Nowa linia Fulton to miejskie plecaki fotograficzne dla osób, które oprócz sprzętu chcą zabrać także rzeczy codziennego użytku i akcesoria, a przy tym zadbać o bezpieczeństwo i dobrze się prezentować. Sprawdzamy czy rzeczywiście spełniają te oczekiwania.
1
Panasonic Lumix S1 - test aparatu
6 Maj 2019
Lumix S1 to tańszy model z zaprezentowanego niedawno duetu pełnoklatkowych bezlusterkowców Panasonika. Z matrycą o mniejszej rozdzielczości, ale z bardziej rozwiniętym trybem filmowym, ma przyciągać szerokie rzesze profesjonalistów szukających uniwersalnego i niezawodnego body. Sprawdźmy, czy podstawowa pełna klatka Lumix ma szansę spełnić ich oczekiwania!
0
Canon EOS 250D - pierwsze wrażenia
10 Kwi 2019
EOS 250D to nowy reprezentant “najmniejszej lustrzankowej serii na rynku”, która łączy niewielkie gabaryty z przystępną ceną i możliwościami skrojonymi pod kątem początkujących fotografów i świadomych amatorów. Co skrywa przed nami najnowsza konstrukcja?
10
Panasonic Lumix S1R - test aparatu
9 Kwi 2019
Lumix S1R - jak twierdzi producent - ma być odpowiedzią na potrzeby wymagających profesjonalistów. Jednak czy tak jest w istocie i czy pierwsza pełna klatka Panasonic odbierze klientów konkurencji? Przekonajmy się!
12