Fujifilm Fujinon Premista 28-100 mm T2.9 i 80-250 mm T2.9-3.5 - kinematograficzne zoomy nowej generacji

Autor: Maciej Luśtyk

16 Kwiecień 2019
Artykuł na: 2-3 minuty

Fujifilm wzbogaca ofertę filmowych obiektywów o linię Premista, która stworzona została pod kątem kamer z matrycami większymi niż Super 35.

Obiektywy kinematograficzne Fujifilm produkuje już od 17 lat. Najnowsze modele z serii Premista otwierać mają jednak zupełnie nową kartę historii producenta, gdyż jako pierwsze w ofercie przystosowane zostały do pracy z coraz częściej eksploatowanymi w świecie filmu sensorami większymi niż standardowe Super 35 (odpowiednik formatu APS-C). Obydwa modele oferują koło obrazowania o średnicy 46,3 mm, co umożliwić ma współpracę z większością najnowszych kamer cyfrowych.

Dwa zoomy zamiast zestawu stałek

 

Zoomy Fujinon Premista zostały pomyślane jako alternatywna dla filmowych stałek i pokrywają pełen zakres najczęściej wykorzystywanych ogniskowych przez operatorów - od 28 do 250 mm. W celu zapewnienia komfortu pracy oferują dokładnie takie same wymiary, wagę i rozmieszczenie poszczególnych pokrętłeł, co ułatwi współprace ze stabilizatorami i systemami follow focus. Jak na realia filmowe są też względnie kompaktowe - mierzą 255 x 114 mm przy wadze 3,8 kg.

Optyka zapewniać ma doskonale odwzorowanie kolorów, kontrastowość i bardzo dobrze radzić sobie z kwestią odbić światła i flar. Obydwa modele oferują 13-listkowe przysłony oraz śrubę do mikroregulacji układu optycznego. W obydwu przypadkach otrzymujemy także fluorescencyjne oznaczenia, które ułatwić mają pracę w słabych warunkach oświetleniowych.

Zoomy charakteryzują minimalnymi odległościami ostrzenia 0,8 i 1,5 metra, a poszczególne pierścienie oferują zakresy obrotu równe 280° (ostrość), 120° (ogniskowa) i 48° (przysłona). Ponadto obiektywy z serii Premista są kompatybilne z systemem ZEISS eXtended Data, który pozwala na zapis metadanych i wprowadzanie korekcji wad optycznych. Szkła oferowane będą w wersji z mocowaniem PL.

Cena i dostępność

Model 28-100 mm pojawić ma się na rynku w sierpniu, na drugie szkło poczekamy do końca 2019 roku. Cena obiektywów na razie nie jest znana, ale raczej należy nastawić się na pułap kilkudziesięciu tys. złotych.

Więcej informacji znajdziecie pod adresem fujifilm.eu

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Tłumacz i fotograf, codziennie selekcjonuje dla Was porcję najciekawszych newsów ze świata fotografii. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem. Prywatnie niespełniony snowboardzista i spełniony tata.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Chiopt Extremer 28-85 mm T3.2 - nowy chiński gracz na rynku filmowej optyki
Chiopt Extremer 28-85 mm T3.2 - nowy chiński gracz na rynku filmowej optyki
Chiński producent rozwiązań optycznych dla przemysłu zaprezentował swój pierwszy obiektyw kinematograficzny. To pełnoklatkowy zoom o uniwersalnym zasięgu, który...
4
Voigtlander Color Skopar SL IIs 28 mm f/2.8 - kompaktowy manualny szeroki kąt w klimacie retro
Voigtlander Color Skopar SL IIs 28 mm f/2.8 - kompaktowy manualny szeroki kąt w klimacie retro
Cosina prezentuje nowy manualny obiektyw szerokokątny Voigtlander Color Skopar SL IIs 28 mm f/2.8 przeznaczony do lustrzanek z mocowaniem Nikon F. Szkło może pochwalić...
5
Canon RF 16 mm f/2.8 STM - tani i szerokokątny obiektyw do bezlusterkowców EOS R
Canon RF 16 mm f/2.8 STM - tani i szerokokątny obiektyw do bezlusterkowców EOS R
Jest lekki, poręczny i niedrogi. Canon prezentuje RF 16 mm f/2.8 STM, nowy szerokokątny obiektyw, który ma odpowiadać potrzebom wideoblogerów i fotografów zajmujących się krajobrazem,...
13
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (1)