Fujifilm Fujinon Premista 28-100 mm T2.9 i 80-250 mm T2.9-3.5 - kinematograficzne zoomy nowej generacji

0
Maciej Luśtyk
16 Kwiecień 2019
Artykuł na: 4-5 minut

Fujifilm wzbogaca ofertę filmowych obiektywów o linię Premista, która stworzona została pod kątem kamer z matrycami większymi niż Super 35.

Obiektywy kinematograficzne Fujifilm produkuje już od 17 lat. Najnowsze modele z serii Premista otwierać mają jednak zupełnie nową kartę historii producenta, gdyż jako pierwsze w ofercie przystosowane zostały do pracy z coraz częściej eksploatowanymi w świecie filmu sensorami większymi niż standardowe Super 35 (odpowiednik formatu APS-C). Obydwa modele oferują koło obrazowania o średnicy 46,3 mm, co umożliwić ma współpracę z większością najnowszych kamer cyfrowych.

Dwa zoomy zamiast zestawu stałek

 

Zoomy Fujinon Premista zostały pomyślane jako alternatywna dla filmowych stałek i pokrywają pełen zakres najczęściej wykorzystywanych ogniskowych przez operatorów - od 28 do 250 mm. W celu zapewnienia komfortu pracy oferują dokładnie takie same wymiary, wagę i rozmieszczenie poszczególnych pokrętłeł, co ułatwi współprace ze stabilizatorami i systemami follow focus. Jak na realia filmowe są też względnie kompaktowe - mierzą 255 x 114 mm przy wadze 3,8 kg.

Optyka zapewniać ma doskonale odwzorowanie kolorów, kontrastowość i bardzo dobrze radzić sobie z kwestią odbić światła i flar. Obydwa modele oferują 13-listkowe przysłony oraz śrubę do mikroregulacji układu optycznego. W obydwu przypadkach otrzymujemy także fluorescencyjne oznaczenia, które ułatwić mają pracę w słabych warunkach oświetleniowych.

Zoomy charakteryzują minimalnymi odległościami ostrzenia 0,8 i 1,5 metra, a poszczególne pierścienie oferują zakresy obrotu równe 280° (ostrość), 120° (ogniskowa) i 48° (przysłona). Ponadto obiektywy z serii Premista są kompatybilne z systemem ZEISS eXtended Data, który pozwala na zapis metadanych i wprowadzanie korekcji wad optycznych. Szkła oferowane będą w wersji z mocowaniem PL.

Cena i dostępność

Model 28-100 mm pojawić ma się na rynku w sierpniu, na drugie szkło poczekamy do końca 2019 roku. Cena obiektywów na razie nie jest znana, ale raczej należy nastawić się na pułap kilkudziesięciu tys. złotych.

Więcej informacji znajdziecie pod adresem fujifilm.eu

Tłumacz i fotograf, codziennie selekcjonuje dla Was porcję najciekawszych newsów ze świata fotografii. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem. Prywatnie niespełniony snowboardzista i spełniony tata.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Yasuhara ANTHY 35 mm f/1.8 - niedrogi manualny obiektyw do pełnoklatkowych bezlusterkowców
Yasuhara ANTHY 35 mm f/1.8 - niedrogi manualny obiektyw do pełnoklatkowych bezlusterkowców
Na rynku optyki jak grzyby po deszczu wyrastają nowe przystępne cenowo konstrukcje. Do grona budżetowych manualnych stałek dołącza Yasuhara 35 mm f/1.8, która wedle...
13
2
Sigma 24-70 mm f/2.8 DG DN ART będzie prawie dwa razy tańsza od systemowego obiektywu Sony
Sigma 24-70 mm f/2.8 DG DN ART będzie prawie dwa razy tańsza od systemowego obiektywu Sony
Przed tygodniem Sigma pokazała nowy reporterski zoom do systemu Sony E, który według zapowiedzi ma być najlepszym szkłem w swojej klasie. Okazuje się, że 
22
5
Tokina ATX-i 100 mm f/2.8 1:1 Macro - niedrogi obiektyw makro nowej generacji do lustrzanek
Tokina ATX-i 100 mm f/2.8 1:1 Macro - niedrogi obiektyw makro nowej generacji do lustrzanek
Tokina nie zalewa nas premierami tak, jak inni producenci, ale nowy obiektyw na pewno zwróci uwagę zarówno miłośników makro, jak i portrecistów.
6
0
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (1)