Fujifilm Fujinon Premista 28-100 mm T2.9 i 80-250 mm T2.9-3.5 - kinematograficzne zoomy nowej generacji

0
Maciej Luśtyk
16 Kwiecień 2019
Artykuł na: 2-3 minuty

Fujifilm wzbogaca ofertę filmowych obiektywów o linię Premista, która stworzona została pod kątem kamer z matrycami większymi niż Super 35.

Obiektywy kinematograficzne Fujifilm produkuje już od 17 lat. Najnowsze modele z serii Premista otwierać mają jednak zupełnie nową kartę historii producenta, gdyż jako pierwsze w ofercie przystosowane zostały do pracy z coraz częściej eksploatowanymi w świecie filmu sensorami większymi niż standardowe Super 35 (odpowiednik formatu APS-C). Obydwa modele oferują koło obrazowania o średnicy 46,3 mm, co umożliwić ma współpracę z większością najnowszych kamer cyfrowych.

Dwa zoomy zamiast zestawu stałek

 

Zoomy Fujinon Premista zostały pomyślane jako alternatywna dla filmowych stałek i pokrywają pełen zakres najczęściej wykorzystywanych ogniskowych przez operatorów - od 28 do 250 mm. W celu zapewnienia komfortu pracy oferują dokładnie takie same wymiary, wagę i rozmieszczenie poszczególnych pokrętłeł, co ułatwi współprace ze stabilizatorami i systemami follow focus. Jak na realia filmowe są też względnie kompaktowe - mierzą 255 x 114 mm przy wadze 3,8 kg.

Optyka zapewniać ma doskonale odwzorowanie kolorów, kontrastowość i bardzo dobrze radzić sobie z kwestią odbić światła i flar. Obydwa modele oferują 13-listkowe przysłony oraz śrubę do mikroregulacji układu optycznego. W obydwu przypadkach otrzymujemy także fluorescencyjne oznaczenia, które ułatwić mają pracę w słabych warunkach oświetleniowych.

Zoomy charakteryzują minimalnymi odległościami ostrzenia 0,8 i 1,5 metra, a poszczególne pierścienie oferują zakresy obrotu równe 280° (ostrość), 120° (ogniskowa) i 48° (przysłona). Ponadto obiektywy z serii Premista są kompatybilne z systemem ZEISS eXtended Data, który pozwala na zapis metadanych i wprowadzanie korekcji wad optycznych. Szkła oferowane będą w wersji z mocowaniem PL.

Cena i dostępność

Model 28-100 mm pojawić ma się na rynku w sierpniu, na drugie szkło poczekamy do końca 2019 roku. Cena obiektywów na razie nie jest znana, ale raczej należy nastawić się na pułap kilkudziesięciu tys. złotych.

Więcej informacji znajdziecie pod adresem fujifilm.eu

Tłumacz i fotograf, codziennie selekcjonuje dla Was porcję najciekawszych newsów ze świata fotografii. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem. Prywatnie niespełniony snowboardzista i spełniony tata.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
SLR Magic Micro Prime 21 mm T1.6 i 50 mm T1.4 - filmowe stałki do Mikro Cztery Trzecie
SLR Magic Micro Prime 21 mm T1.6 i 50 mm T1.4 - filmowe stałki do Mikro Cztery Trzecie
Producent niedrogich obiektywów filmowych wprowadził do swojej oferty dwa nowe jasne modele kierowane do użytkowników systemu M43.
1
0
Sirui 50 mm f/1.8 1.33x - czy nadchodzi era tanich obiektywów anamorficznych?
Sirui 50 mm f/1.8 1.33x - czy nadchodzi era tanich obiektywów anamorficznych?
Obiektywy anamorficzne to droga zabawa nawet jak na standardy profesjonalnych produkcji wideo. Być może jednak jesteśmy w przeddzień prawdziwej rewolucji.
12
0
Sony FE C 16-35 mm T3.1 G - szerokokątny obiektyw filmowy z AF i silnikiem zoom. Dwa kolejne na horyzoncie
Sony FE C 16-35 mm T3.1 G - szerokokątny obiektyw filmowy z AF i silnikiem zoom. Dwa kolejne na...
Wygląda na to, że Sony szykuje dla filmowców nową serię obiektywów zoom, które sprawić mają, źe uzyskanie pożądanych efektów stanie się znacznie łatwiejsze niż...
6
0
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (1)