Fujifilm Fujinon MK 18-55 mm T2.9 i 50-135 mm T2.9 - nowa seria filmowych zoomów

0
Maciej Luśtyk
22 Luty 2017
Artykuł na: 4-5 minut

Fujifilm robi szkła filmowe już od pewnego czasu. Seria MK wprowadzać ma jednak nową jakość, w całkiem przystępnej jak na filmowe zoomy cenie.

Nowe szkła udowadniają, że Fujifilm traktuje filmowanie coraz poważniej, nie tylko dlatego, że nowe obiektywy są jasne, funkcjonalne i pokrywają bardzo uniwersalny zakres ogniskowych, ale także dlatego, że oprócz standardowego mocowania Sony E (które w świecie filmowym staje się coraz bardziej popularne), będą bowiem oferowane także z mocowaniem Fujifilm X. Zaprezentowany jesienią Fujifilm X-T2 był pierwszym aparatem, przy okazji którego firma na serio potraktowała tryb filmowy, czego efekt był bardziej niż zadowalający i możemy być pewni, że na tym nie poprzestanie.

Obydwa zoomy o stałym świetle T2.9, pokrywające ogniskowe 18-55 mm (ekwiwalent 27-82 mm) i 50-135 mm (ekwiwalent 70-200 mm) , zostały stworzone z myślą o formacie APS-C i charakteryzują się dokładnie takimi samymi gabarytami - mierzą 85 x 206 mm przy wadze 980 g. Oferują także dużą funkcjonalnością. Otrzymujemy trzy manualne pierścienie odpowiadające za kontrolę ostrości, ogniskowej i przysłony (bezstopniowo), do których możemy podpiąć systemy follow focus, a także możliwość regulacji odległości układu optycznego od sensora, co pozwolić ma używanie ich także z innymi aparatami i kamerami.

9-listkową przysłonę domkniemy maksymalnie do wartości f/22, ostrość ustawimy już w odległości 0,85 m (model 18-55 mm) i 1,2 m od obiektywu (model 50-135 mm). Oba obiektywy pozwalają także na pracę w trybie makro, gdzie najmniejsza możliwa odległość ostrzenia wyniesie kolejno 0,38 m i 0,85 m.

Co jednak najważniejsze, nowe zoomy mają być pozbawione takich problemów jak focus breathing (zmiana ogniskowej występująca przy przeostrzaniu) i mają perfekcyjnie utrzymywać punkt ostrości przy regulacji ogniskowej.

Wydaje się, że obiektywy, jak na konstrukcje filmowe, będą oferowane także w całkiem przystępnej cenie. Model 18-55 mm pojawić ma się już w przyszłym miesiącu, w cenie 3799 dolarów. Ceny modelu 50-135 mm, który na sklepowe półki trafić ma latem jeszcze nie znamy.

Więcej informacji znajdziecie pod adresem fujifilm.com.

 

Tłumacz i fotograf, codziennie selekcjonuje dla Was porcję najciekawszych newsów ze świata fotografii. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem. Prywatnie niespełniony snowboardzista i spełniony tata.

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Voigtlander Nokton 21 mm f/1.4 do Sony E i Color-Skopar 21 mm f/3.5 do Leica M już dostępne w Polsce
Voigtlander Nokton 21 mm f/1.4 do Sony E i Color-Skopar 21 mm f/3.5 do Leica M już dostępne w Polsce
Szerokokątne nowości firmy Voigtlander mają zainteresować miłośników wyrafinowanej optyki opakowanej w klasyczny i elegancki design - dodatkowo niemiecki producent przedstawił nowe akcesoria.
0
0
Nikon Nikkor Z 58 mm f/0.95 S Noct - superjasny potwór zadebiutuje jeszcze w październiku. Cena zwala z nóg
Nikon Nikkor Z 58 mm f/0.95 S Noct - superjasny potwór zadebiutuje jeszcze w październiku. Cena...
Nikon wreszcie oficjalnie zaprezentował zapowiadany od roku obiektyw Nikkor Z 58 mm f/0.95 S Noct, który ma być ukoronowaniem bezlusterkowego systemu Z. Choć pięknie...
8
4
Laowa 4 mm f/2.8 Fisheye, 100 mm f/2.8 Macro 2:1 i 17 mm f/4 Zero-D już na polskim rynku. Znamy ceny
Laowa 4 mm f/2.8 Fisheye, 100 mm f/2.8 Macro 2:1 i 17 mm f/4 Zero-D już na polskim rynku. Znamy ceny
W ofercie firmy FoxFoto pojawiły się najnowsze manualne obiektywy Laowa, czyli kierowany do użytkowników systemu Mikro Cztery Trzecie obiektyw Fisheye, pełnoklatkowy...
5
0
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (4)