Fujifilm Fujinon MK 18-55 mm T2.9 i 50-135 mm T2.9 - nowa seria filmowych zoomów

Fujifilm Fujinon MK 18-55 mm T2.9 i 50-135 mm T2.9 - nowa seria filmowych zoomów

Fujifilm robi szkła filmowe już od pewnego czasu. Seria MK wprowadzać ma jednak nową jakość, w całkiem przystępnej jak na filmowe zoomy cenie.

Nowe szkła udowadniają, że Fujifilm traktuje filmowanie coraz poważniej, nie tylko dlatego, że nowe obiektywy są jasne, funkcjonalne i pokrywają bardzo uniwersalny zakres ogniskowych, ale także dlatego, że oprócz standardowego mocowania Sony E (które w świecie filmowym staje się coraz bardziej popularne), będą bowiem oferowane także z mocowaniem Fujifilm X. Zaprezentowany jesienią Fujifilm X-T2 był pierwszym aparatem, przy okazji którego firma na serio potraktowała tryb filmowy, czego efekt był bardziej niż zadowalający i możemy być pewni, że na tym nie poprzestanie.

Obydwa zoomy o stałym świetle T2.9, pokrywające ogniskowe 18-55 mm (ekwiwalent 27-82 mm) i 50-135 mm (ekwiwalent 70-200 mm) , zostały stworzone z myślą o formacie APS-C i charakteryzują się dokładnie takimi samymi gabarytami - mierzą 85 x 206 mm przy wadze 980 g. Oferują także dużą funkcjonalnością. Otrzymujemy trzy manualne pierścienie odpowiadające za kontrolę ostrości, ogniskowej i przysłony (bezstopniowo), do których możemy podpiąć systemy follow focus, a także możliwość regulacji odległości układu optycznego od sensora, co pozwolić ma używanie ich także z innymi aparatami i kamerami.

9-listkową przysłonę domkniemy maksymalnie do wartości f/22, ostrość ustawimy już w odległości 0,85 m (model 18-55 mm) i 1,2 m od obiektywu (model 50-135 mm). Oba obiektywy pozwalają także na pracę w trybie makro, gdzie najmniejsza możliwa odległość ostrzenia wyniesie kolejno 0,38 m i 0,85 m.

Co jednak najważniejsze, nowe zoomy mają być pozbawione takich problemów jak focus breathing (zmiana ogniskowej występująca przy przeostrzaniu) i mają perfekcyjnie utrzymywać punkt ostrości przy regulacji ogniskowej.

Wydaje się, że obiektywy, jak na konstrukcje filmowe, będą oferowane także w całkiem przystępnej cenie. Model 18-55 mm pojawić ma się już w przyszłym miesiącu, w cenie 3799 dolarów. Ceny modelu 50-135 mm, który na sklepowe półki trafić ma latem jeszcze nie znamy.

Więcej informacji znajdziecie pod adresem fujifilm.com.

 

Tłumacz i fotograf, codziennie selekcjonuje dla Was porcję najciekawszych newsów ze świata fotografii. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem. Prywatnie niespełniony snowboardzista i spełniony tata.

słowa kluczowe:
Komentarze
Polecane artykuły
Canon PowerShot G5 X Mark II - pierwsze wrażenia
10 Lip 2019
G5 X Mark II przeszedł kompletną przemianę. Najnowszy model z serii Canon PowerShot w niczym nie przypomina swojego poprzednika. Otrzymujemy usprawnioną matrycę i procesor, zoom optyczny o większym zakresie, szybszy system AF, a także zupełnie nowy wygląd i ergonomię z odchylanym do pozycji selfie ekranem i wysuwanym wizjerem elektronicznym.
1
Canon PowerShot G5 X Mark II - zdjęcia przykładowe
10 Lip 2019
Ciekawi, jak w praktyce prezentuje się najnowszy kompakt Canona? Wczoraj, podczas polskiej premiery G5 X Mark II, mieliśmy okazję pobawić się tym modelem. Zobaczcie na co go stać.
4
Canon RF 85 mm f/1.2L USM - zdjęcia przykładowe
1 Lip 2019
Ciekawi jak w praktyce wypada Canon RF 85 mm f/1.2L USM? Zobaczcie zdjęcia przykładowe i oceńcie, czy ten obiektyw może być jednym z powodów do przesiadki na bezlusterkowy system producenta.
6
Fujifilm GFX 100 - pierwsze wrażenia
27 Cze 2019
GFX 100 to aparat, który w świecie średnioformatowych bezlusterkowców ma „przekraczać granice”. Jednak czy flagowiec systemu Fujifilm faktycznie sprosta wymaganiom fotografów? Oto nasze wnioski i przemyślenia.
2