Rafał Milach: „Fujifilm GFX 50R to dla mnie pomost do przejścia z analoga na cyfrę”

O przyczyny porzucenia filmu na rzecz średnioformatowego aparatu Fujifilm GFX 50R, pytamy Rafała Milacha - jednego z najzdolniejszych współczesnych dokumentalistów, laureata World Press Photo i pierwszego Polaka z nominacją do kultowego Magnum Photos. 

Autor: Redakcja Fotopolis

31 Lipiec 2019
Artykuł na: 2-3 minuty

Materiał powstał we współpracy z firmą Fujifilm

Milach to fotograf, w obszarze zainteresowań którego są zarówno klasyczny reportaż jak i projekty konceptualne. W swojej pracy, ze względu na jej specyfikę, od zawsze wykorzystywał aparaty mobilne i oferujące wysoką jakość obrazu a więc najczęściej analogowe modele średnioformatowe.

„GFX 50R jest dla mnie pomostem na drodze do zmiany systemu z analogowego na cyfrowy” - tłumaczy, i dodaje, że to co niezmiennie jest dla niego ważne, to niewielkie wymiary samego korpusu. „Być może nie schowamy go do kieszeni, ale nie jest też utrudnieniem w podróży, można powiedzieć, że jest dobrym kontynuatorem Mamji 7, której przez wiele lat używałem”.

Jednocześnie podkreśla, że kluczowa pozostaje dla niego jakość obrazu. „W projektach, które realizuję od kilku lat, precyzja obrazu jest po prostu konieczna, a GFX świetnie nadaje się do konstruowania tego typu obrazów” - mówi Milach i wymienia kolejne argumenty, które przekonały go do przesiadki na cyfrowy średni format: „Precyzja, cena, dostępna optyka i rozdzielczość matrycy, z której staram się korzystać”.

Rafał Milach

fot. Marek Szczepański

{$in-article-newsletter}

Rafał Milach - fotograf dokumentalista. Rocznik 1978, pochodzi z Gliwic. Wykładowca Instytutu Twórczej Fotografii w Opawie, Szkoły Filmowej będącej częścią Uniwersytetu Śląskiego. Laureat World Press Photo, autor nagradzanych książek fotograficznych (m.in. „The Winners”, „7 Rooms”, „The First March of Gentlemen”).

Stypendysta Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Fundacji Magnum. Współzałożyciel kolektywu Sputnik Photos. Jego zdjęcia wystawiane były na całym świecie i można je znaleźć w kolekcji takich instytucji jak: MSN Warszawa, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Kiyosato Museum of Photographic Arts (Japonia) czy Brandts Museum w Odense (Dania). Jako pierwszy Polak otrzymał nominację do prestiżowej Agencji Magnum Photos.

rafalmilach.com

Skopiuj link
Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Wywiady
Michał Łuczak: "Portret jest konfrontacją. Musisz spojrzeć bohaterowi w oczy"
Michał Łuczak: "Portret jest konfrontacją. Musisz spojrzeć bohaterowi w oczy"
W swoich projektach skupia się głównie na relacji człowieka z naturą. Do klasycznego portretu powraca za sprawą projektu „Portret Osobisty”. O swoim spojrzeniu na ten niełatwy gatunek i...
30
Paweł Kosicki: "Z fotografa ulicznego stałem się fotografem drogi"
Paweł Kosicki: "Z fotografa ulicznego stałem się fotografem drogi"
O podróżach małych i dużych, zmieniającym się podejściu do fotografii, odkrywaniu przestrzeni i tym dlaczego czasem mniej oznacza więcej, rozmawiamy z fotografem...
53
Adam Nurkiewicz: „Nieważne dla kogo pracujesz, fotografia powinna przede wszystkim sprawiać przyjemność” [TOKIO 2020 - RELACJA]
Adam Nurkiewicz: „Nieważne dla kogo pracujesz, fotografia powinna przede wszystkim sprawiać...
O fotografowaniu Olimpiady, pracy na płycie boiska i trudnościach, z jakimi w tym roku zmagali się fotoreporterzy, rozmawialiśmy z Adamem Nurkiewiczem, który jako...
172
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (5)