Rozdzielczość

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
8
Cena / Jakość:
6
Optyka:
8
Budowa:
8
Nasza ocena:

78%

Sony Zeiss Sonnar T* FE 35 mm F2,8 ZA to stałoogniskowy jasny szerokokątny obiektyw o światłosile f/2,8 dedykowany do pełnoklatkowych aparatów z mocowaniem E. Szkło charakteryzuje się bardzo dobrą jakością oraz plastyką obrazu. Sprawdźmy zatem, czy obiektyw sprosta wymaganiom zaawansowanych fotografów.

Autor: Michał Chrzanowski

2 Lipiec 2015
Artykuł na: 23-28 minut
Spis treści

 

4. Rozdzielczość


Na osi poziomej wykresu umieściliśmy przysłony, a na osi pionowej pary linii na milimetr. Za przyzwoite wyniki uznajemy te powyżej 22 lp/mm po standaryzacji matrycy APS-C do pełnej klatki.

Rozdzielczośc plików RAW
Jak możemy zauważyć na poniższym wykresie MTF50 Sony Zeiss Sonnar T* FE 35 mm F2,8 ZA oferuje ponadprzeciętną jakość obrazu. Już na maksymalnym otworze przysłony f/2,8 otrzymamy dobrą rozdzielczość (42.06 lp/mm w centrum kadru i 26.16 lp/mm). Wraz z przymykaniem przysłony najlepsza jakość obrazu utrzyma się w przedziale f/4-8 (52.57 lp/mm centrum i 28.72 lp/mm). Od przysłony f/11 zauważymy znaczny spadek rozdzielczości, jednak wciąż będzie utrzymywać się na dobrym poziomie. Nawet skrajna przysłona f/22 oferuje akceptowalną rozdzielczość obrazu, której wynik wynosi 27.18 lp/mm w centrum kadru i 22.18 lp/mm na brzegach.

Zobacz wszystkie zdjęcia (2)

Charakterystyka wykresu MTF50 dla plików JPEG jest podobna do tej, jaką otrzymaliśmy w przypadku surowych plików RAW, jednak wyniki są zdecydowanie wyższe. W centrum kadru otrzymamy najwyższą jakość obrazu już w całym zakresie przysłon. Podobny rezultat utrzyma się także na brzegach kadru.

Podsumowując, podczas fotografowania obiektywem Sony Zeiss Sonnar T* FE 35 mm F2,8 ZA otrzymamy bardzo dobrą jakość obrazu oferowaną w całym zakresie przysłon, co jest wynikiem godnym pozazdroszczenia.

Wykres dotyczy funkcji MTF50 dla zielonego kanału kolorystycznego. Wartości zostały uśrednione do rozmiaru pełnej klatki, tak aby były porównywalne z innymi zestawami.



]> */


]

Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sony FE 16-25 mm f/2.8 G - zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 16-25 mm f/2.8 G - zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 16-25 mm f/2.8 G to najnowszy szerokokątny zoom z oferty Sony E, który łączy kompaktowe wymiary z przystępną ceną. Nowy obiektyw zabraliśmy na spacer po ulicach Londynu. Zobaczcie...
13
Nikon Nikkor Z 600 mm f/6.3 VR S - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nikon Nikkor Z 600 mm f/6.3 VR S - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Kolejny teleobiektyw w systemie Nikon Z jest alternatywą z jednej strony dla drogich, profesjonalnych stałek, a z drugiej klasycznych zoomów do dzikiej przyrody i sportu. Sprawdzamy, czy ta...
40
Sony FE 24-50 mm f/2.8 G - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 24-50 mm f/2.8 G - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Rozwiązywanie problemu którego nie ma, czy może przebłysk geniuszu? Sprawdzamy, co do zaoferowania ma Sony FE 24-50 mm f/2.8 G - kompaktowa i tańsza alternatywa dla systemowego zooma...
36
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (6)