Sony Zeiss Distagon T* FE 35 mm F1,4 ZA - test obiektywu

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
8
Cena / Jakość:
5.5
Optyka:
8
Budowa:
7
Marka:
Sony
Nasza ocena:

79%

Do naszej redakcji trafił Sony Zeiss Distagon T* FE 35 mm F1,4 ZA. Jest to stałoogniskowy jasny szerokokątny obiektyw o światłosile f/1,4, który oferuje bardzo dobrą jakość obrazu. Sprawdźmy zatem, jak nowa trzydziestka piątka wypadła w naszym teście.

Autor: Michał Chrzanowski

25 Czerwiec 2015
Artykuł na: 23-28 minut
Spis treści

1. Wstęp


Sony Zeiss Distagon T* FE 35 mm F1,4 ZA poszerza linię profesjonalnych obiektywów do aparatów Sony z mocowaniem typu E. Tak więc nowe szkło zostało stworzone z myślą o zaawansowanych fotografach, którzy cenią sobie fantastyczną jakość obrazu oferowaną przez jasne obiektywy stałoogniskowe.

Sony Zeiss Distagon T* FE 35 mm F1,4 ZA posiada stałą długość ogniskowej wynoszącą 35 mm oraz maksymalną wartość przysłony f/1,4. Dzięki temu nie tylko uzyskamy plastyczne i przyjemne dla oka rozmycie drugiego planu, lecz także efektowne odseparowanie głównego obiektu zdjęcia od tła, małą głębię ostrości oraz możliwość efektywnego fotografowania w słabych warunkach oświetleniowych. Ponadto, na obudowie znalazł się pierścień zmiany przysłony oraz szeroki pierścień służący do ustawiania ostrości, które znacznie zwiększają komfort użytkowania.

Zobacz wszystkie zdjęcia (7)

Warto także nadmienić, że Zeiss Distagon T* FE 35 mm F1,4 ZA jest tak naprawdę szkłem produkowanym przez Sony (Zeiss wspiera tę konstrukcję swoimi technologiami), a całość powstaje właściwie w Japonii. Nowe szkło jest już dostępne w ofercie Sony. Za obiektyw będzie trzeba zapłacić 6999 zł. Największą konkurencję dla tego szkła może stanowić nieco ciemniejszy i prawie o połowę tańszy obiektyw Zeiss Sonnar T* FE 35mm f/2,8 ZA (3899 zł).

Zapraszamy do lektury testu obiektywu Sony Zeiss Distagon T* FE 35 mm F1,4 ZA, gdzie zaprezentujemy wyniki, jakie otrzymaliśmy w naszym laboratorium oraz zdjęcia przykładowe wykonane w plenerze. Obiektyw testowaliśmy razem z aparatem Sony A7R.




]> */


]

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści

Poprzednia

Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Fujifilm GF 500 mm f/5.6 R LM OIS WR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Fujifilm GF 500 mm f/5.6 R LM OIS WR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Ten obiektyw to dla średniego formatu przepustka do świata dzikiej przyrody i sportu. Sprawdzamy, jak Fujifilm GF 500 mm f/5.6 R LM OIS WR i GFX 100S II radzą sobie w praktyce.
36
Tamron 50-300 mm f/4.5-6.3 Di III VC VXD - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Tamron 50-300 mm f/4.5-6.3 Di III VC VXD - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Następca modelu Tamron 70-300 mm, kompaktowego tele dla pełnoklatkowych aparatów Sony, zwiększa zakres tylko o 20 mm. Być może jednak jest to 20 mm, które zmienia wszystko.
27
Canon RF 35 mm f/1.4L VCM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Canon RF 35 mm f/1.4L VCM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Canon prezentuje długo wyczekiwany obiektyw RF 35 mm f/1.4L. Bardziej poręczny od lustrzankowego poprzednika, wyposażony w nowy napęd AF oraz pierścień przysłony skierowany jest zarówno do...
39
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (9)