Sony Zeiss Sonnar T* FE 35 mm F2,8 ZA - test obiektywu

Sony Zeiss Sonnar T* FE 35 mm F2,8 ZA - test obiektywu ocena 78%

Sony Zeiss Sonnar T* FE 35 mm F2,8 ZA to stałoogniskowy jasny szerokokątny obiektyw o światłosile f/2,8 dedykowany do pełnoklatkowych aparatów z mocowaniem E. Szkło charakteryzuje się bardzo dobrą jakością oraz plastyką obrazu. Sprawdźmy zatem, czy obiektyw sprosta wymaganiom zaawansowanych fotografów.

1. Wstęp


Sony Zeiss Sonnar T* FE 35 mm F2,8 ZA został po raz pierwszy zaprezentowany w trzecim kwartale 2013 roku i był jednym z pierwszych profesjonalnych szkieł stworzonych do pełnoklatkowych aparatów z mocowaniem Sony E. Obiektyw oferuje stałą długość ogniskowej 35 mm oraz maksymalną wartość przysłony wynoszącą f/2,8. Taka kombinacja ogniskowej oraz światłosiły obiektywu owocuje małą głębią ostrości oraz plastycznym i przyjemnym dla oka rozmyciem tła. Co więcej, obiektywem będziemy w stanie fotografować w słabszych warunkach oświetleniowych. Ponadto, jak twierdzi producent Sony Zeiss Sonnar T* FE 35 mm F2,8 ZA to konstrukcja odporna na kurz i wilgoć, dzięki czemu szkła będziemy mogli używać w niesprzyjających warunkach pogodowych. Kompaktowy rozmiar, uniwersalna ogniskowa oraz duża światłosiła sprawiają, że obiektyw może okazać się dobrym rozwiązaniem do fotografii ulicznej, reportażowej, okolicznościowej, a nawet krajobrazowej.

Zobacz wszystkie zdjęcia (5)
Trzeba wspomnieć, że Sony Zeiss Sonnar T* FE 35 mm F2,8 ZA jest produkowany przez Sony, a firma Zeiss wspiera tę konstrukcję swoimi technologiami. Obiektyw jest dostępny w polskiej sprzedaży od końca 2013 roku, dostaniemy go za około 3100 zł. Bezpośrednim konkurentem tego szkła może być inna trzydziestka piątka dostępna w ofercie Sony. Model Zeiss Distagon T* FE 35 mm F1,4 ZA to bardzo jasny obiektyw charakteryzujący się światłosiłą f/1,4. Jednak jest on o połowę większy i droższy (6999 zł) od testowanego modelu.

Zapraszamy do lektury testu obiektywu Sony Zeiss Sonnar T* FE 35 mm F2,8 ZA, gdzie zaprezentujemy wyniki, jakie otrzymaliśmy w naszym laboratorium oraz zdjęcia przykładowe wykonane w plenerze. Obiektyw testowaliśmy razem z aparatem Sony A7R.



]> */


]

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Polecane artykuły
Capture One Pro 12 pod lupą House of Retouching
3 Maj 2019
Capture One Pro 12 pojawił się na rynku już jakiś czas temu. Czy inżynierom udało się stworzyć kolejne narzędzia, które wycisną ostatnie soki z plików RAW i czy wypracowali nowe sposoby na przyśpieszenie pracy? A może pojawiły się bardziej zaawansowane opcje retuszu?
0
Panasonic Lumix G90 - pierwszy wybór, nie tylko dla fotografa
1 Maj 2019
Najnowszy Panasonic Lumix G90 to najlepsze cechy poprzednika i jeszcze bardziej zaawansowany tryb wideo, zbliżający go do topowych filmujących modeli z serii Lumix.
0
Łukasz Bożycki: pierwsza zima z Olympusem OM-D E-M1X
6 Kwi 2019
Fotografia przyrodnicza to pasmo niepowodzeń, które od czasu do czasu przerywane jest drobnym sukcesem. W dużym stopniu zależy on od możliwości i znajomości naszego sprzętu.
2
Okiem zawodowca: Lumix S1 i S1R
28 Mar 2019
Fotografka National Geographic, kreatywny portrecista, utytułowany fotoreporter publikujący w prasie... Zobaczcie, co o nowych pełnoklatkowych korpusach Panasonic mówią profesjonalni fotografowie.
0