Autofokus

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
8
Cena / Jakość:
6
Optyka:
8
Budowa:
8
Nasza ocena:

78%

Sony Zeiss Sonnar T* FE 35 mm F2,8 ZA to stałoogniskowy jasny szerokokątny obiektyw o światłosile f/2,8 dedykowany do pełnoklatkowych aparatów z mocowaniem E. Szkło charakteryzuje się bardzo dobrą jakością oraz plastyką obrazu. Sprawdźmy zatem, czy obiektyw sprosta wymaganiom zaawansowanych fotografów.

Autor: Michał Chrzanowski

2 Lipiec 2015
Artykuł na: 23-28 minut
Spis treści

 

3. Autofokus


Sony Zeiss Sonnar T* FE 35 mm F2,8 ZA wraz z aparatem Sony A7R tworzy naprawdę udany duet. Autofokus obiektywu jest cichy i szybki, a automatyczne ustawianie ostrości działa bardzo sprawnie. Przeostrzanie przez cały zakres trwa nieco ponad 0,3 sekundy, co jest dobrym wynikiem. Równie dobrze wygląda sytuacja w czasie ustawiania ostrości w słabszych warunkach oświetleniowych. Co więcej, obiektyw umożliwia automatyczne ostrzenie od 35 cm, dzięki czemu stałka może być również wykorzystywana w fotografii przyrody lub przy zdjęciach obiektów z bliska. Ponadto, obiektyw posiada system wewnętrznego ogniskowania, który polega na przesuwaniu mniejszych soczewek środkowych i tylnych bez przesuwania większych soczewek umieszczonych z przodu obiektywu. Podczas przeprowadzonego testu nie odnotowaliśmy żadnych problemów związanych z działaniem automatycznego systemu ustawiania ostrości.

Jak już wspominaliśmy wcześniej, obiektyw umożliwia ręczne ostrzenie poprzez wykorzystanie pierścienia ostrości dostępnego na obudowie. Niestety pierścień nie posiada skali odległości hiperfokalnej, co dla niektórych użytkowników może okazać się minusem konstrukcyjnym - zwłaszcza jeżeli będziemy chcieli wykorzystać obiektyw w fotografii ulicznej. Jednakże mimo to ostrzenie za pomocą dedykowanego pierścienia jest wygodne i płynne.

Zobacz wszystkie zdjęcia (2)



]> */


]

Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS to unikalny teleobiektyw, który łączy wysoką jakość optyczną z wyjątkowo lekką i kompaktową jak na tę klasę obiektywu obudową. O tym jak sprawdza się w rzeczywistej...
20
Sony FE 85 mm f/1.4 GM II - test obiektywu
Sony FE 85 mm f/1.4 GM II - test obiektywu
Nowa portretówka Sony to pierwsza stałka ze zaktualizowanej serii GM II. Otrzymujemy m.in. udoskonaloną, lżejszą konstrukcję, nowy silnik AF i jeszcze bardziej wyżyłowaną optykę. Czy...
27
Sigma A 28-105 mm f/2,8 DG DN – pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Sigma A 28-105 mm f/2,8 DG DN – pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Kolejny unikalny zoom do bezlusterkowców Sigmy, to nowy wariant reporterskiego klasyka 24-105 mm f/4. Oferuje lepsze światło, choć kosztem kilku milimetrów na szerokim kącie. Zachowuje przy tym...
23
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (6)