Konstrukcja

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
8
Cena / Jakość:
6
Optyka:
8
Budowa:
8
Nasza ocena:

78%

Sony Zeiss Sonnar T* FE 35 mm F2,8 ZA to stałoogniskowy jasny szerokokątny obiektyw o światłosile f/2,8 dedykowany do pełnoklatkowych aparatów z mocowaniem E. Szkło charakteryzuje się bardzo dobrą jakością oraz plastyką obrazu. Sprawdźmy zatem, czy obiektyw sprosta wymaganiom zaawansowanych fotografów.

Autor: Michał Chrzanowski

2 Lipiec 2015
Artykuł na: 23-28 minut
Spis treści

 

2. Konstrukcja


Sony Zeiss Sonnar T* FE 35 mm F2,8 ZA to bardzo kompaktowy i lekki obiektyw, który charakteryzuje się precyzyjnym i solidnym wykonaniem. Zewnętrzna obudowa wraz z bagnetem obiektywu została wykonana ze stopu metali, co jeszcze bardziej zwiększa wytrzymałość konstrukcji. Na obudowie znalazł się jedynie pierścień ustawiania ostrości. Wprawdzie nie jest on zbyt szeroki, jednak posiada wyczuwalne rowkowania oraz stawia odpowiedni opór podczas przekręcania, dzięki czemu korzystanie z pierścienia jest wygodne i nie stwarza żadnych problemów. Ponadto, wszystkie elementy obiektywu są odpowiednio dopasowane i dobrze przylegają do siebie.

Zobacz wszystkie zdjęcia (3)

Obiektyw jest bardzo zwartą konstrukcją, co stanowi dużą zaletę modelu Sony Zeiss Sonnar T* FE 35 mm F2,8 ZA. Szkło jest małe i lekkie (61,5 x 36,5 mm i 120 g), a czarne i matowe wykończenia są dyskretne, dzięki czemu stałka nie rzuca się w oczy. Elegancki i minimalistyczny wygląd obiektywu może przypaść do gustu użytkownikom pełnoklatkowych aparatów Sony z mocowaniem E.
Zobacz wszystkie zdjęcia (3)

Wnętrze obiektywu skrywa w sobie siedem soczewek rozmieszczonych w pięciu grupach. Ponadto, producent pokrył soczewki specjalnymi powłokami przeciwodblaskowymi ZEISS T*, które skutecznie zapobiegają powstawaniu blików i flar. Sony Zeiss Sonnar T* FE 35 mm F2,8 ZA został wyposażony w siedmiolistkową przysłonę, której minimalny otwór wynosi f/22. Dzięki maksymalnej przysłonie f/2,8 będziemy w stanie fotografować w słabszych warunkach oświetleniowych, a także uzyskamy małą głębię ostrości, która jest niezwykle pożądana na przykład w fotografii reportażowej.
Zobacz wszystkie zdjęcia (2)

Wraz z obiektywem otrzymujemy także przedni i tylny dekielek oraz stylową osłonę przeciwsłoneczną. Przedni dekielek jest mały, jednak dzięki podwójnemu uchwytowi jest poręczny i wygodny w użyciu. Z kolei drobna osłona przeciwsłoneczna skutecznie zapobiega wpadaniu światła do obiektywu. Rozmiar mocowania filtra wynosi 49 mm.



]> */


]

Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS to unikalny teleobiektyw, który łączy wysoką jakość optyczną z wyjątkowo lekką i kompaktową jak na tę klasę obiektywu obudową. O tym jak sprawdza się w rzeczywistej...
20
Sony FE 85 mm f/1.4 GM II - test obiektywu
Sony FE 85 mm f/1.4 GM II - test obiektywu
Nowa portretówka Sony to pierwsza stałka ze zaktualizowanej serii GM II. Otrzymujemy m.in. udoskonaloną, lżejszą konstrukcję, nowy silnik AF i jeszcze bardziej wyżyłowaną optykę. Czy...
27
Sigma A 28-105 mm f/2,8 DG DN – pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Sigma A 28-105 mm f/2,8 DG DN – pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Kolejny unikalny zoom do bezlusterkowców Sigmy, to nowy wariant reporterskiego klasyka 24-105 mm f/4. Oferuje lepsze światło, choć kosztem kilku milimetrów na szerokim kącie. Zachowuje przy tym...
23
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (6)