4. Rozdzielczość
Na osi poziomej wykresu umieściliśmy przysłony, a na osi pionowej pary linii na milimetr. Za przyzwoite wyniki uznajemy te powyżej 22 lp/mm po standaryzacji matrycy APS-C do pełnej klatki.
Rodzielczość plików RAW
Sony Zeiss Distagon T* FE 35 mm F1,4 ZA oferuje fantastyczną jakość obrazu. Jak możemy zaobserwować na poniższym wykresie MTF50, dobry rezultat w centrum kadru otrzymamy już na maksymalnym otworze przysłony f/1,4 (37.96 lp/mm). Wraz z jej przymykaniem jakość obrazu tylko wzrośnie. Największą rozdzielczość w centrum kadru otrzymamy podczas fotografowania z użyciem przysłony f/5,6 (52.83 lp/mm). Z kolei na brzegach kadru dobra jakość obrazu utrzyma się w całym zakresie przysłon, co jest wynikiem godnym pozazdroszczenia. Co więcej ponadprzeciętne wyniki na brzegach otrzymamy podczas fotografowania w przedziale f/4-16 (najlepszy rezultat na przysłonie f/8 – aż 40.46 lp/mm).
Rodzielczość plików JPEG
Charakterystyka wykresu MTF50 dla plików JPEG jest podobna do tej, jaką otrzymaliśmy w przypadku surowych plików RAW, jednak wyniki są zdecydowanie wyższe. W centrum kadru otrzymamy najwyższą jakość obrazu już w całym zakresie przysłon. Podobny rezultat utrzyma się także na brzegach kadru. Za takie osiągi rozdzielczości obrazu trzeba pochwalić producenta, ponieważ stoją one na najwyższym poziomie.
Wykres dotyczy funkcji MTF50 dla zielonego kanału kolorystycznego. Wartości zostały uśrednione do rozmiaru pełnej klatki, tak aby były porównywalne z innymi zestawami.
]> */
]