Rozdzielczość

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
8
Cena / Jakość:
5.5
Optyka:
8
Budowa:
7
Marka:
Sony
Nasza ocena:

79%

Do naszej redakcji trafił Sony Zeiss Distagon T* FE 35 mm F1,4 ZA. Jest to stałoogniskowy jasny szerokokątny obiektyw o światłosile f/1,4, który oferuje bardzo dobrą jakość obrazu. Sprawdźmy zatem, jak nowa trzydziestka piątka wypadła w naszym teście.

Autor: Michał Chrzanowski

25 Czerwiec 2015
Artykuł na: 23-28 minut
Spis treści

 

4. Rozdzielczość


Na osi poziomej wykresu umieściliśmy przysłony, a na osi pionowej pary linii na milimetr. Za przyzwoite wyniki uznajemy te powyżej 22 lp/mm po standaryzacji matrycy APS-C do pełnej klatki.

Rodzielczość plików RAW
Sony Zeiss Distagon T* FE 35 mm F1,4 ZA oferuje fantastyczną jakość obrazu. Jak możemy zaobserwować na poniższym wykresie MTF50, dobry rezultat w centrum kadru otrzymamy już na maksymalnym otworze przysłony f/1,4 (37.96 lp/mm). Wraz z jej przymykaniem jakość obrazu tylko wzrośnie. Największą rozdzielczość w centrum kadru otrzymamy podczas fotografowania z użyciem przysłony f/5,6 (52.83 lp/mm). Z kolei na brzegach kadru dobra jakość obrazu utrzyma się w całym zakresie przysłon, co jest wynikiem godnym pozazdroszczenia. Co więcej ponadprzeciętne wyniki na brzegach otrzymamy podczas fotografowania w przedziale f/4-16 (najlepszy rezultat na przysłonie f/8 – aż 40.46 lp/mm).

Zobacz wszystkie zdjęcia (2)

Rodzielczość plików JPEG
Charakterystyka wykresu MTF50 dla plików JPEG jest podobna do tej, jaką otrzymaliśmy w przypadku surowych plików RAW, jednak wyniki są zdecydowanie wyższe. W centrum kadru otrzymamy najwyższą jakość obrazu już w całym zakresie przysłon. Podobny rezultat utrzyma się także na brzegach kadru. Za takie osiągi rozdzielczości obrazu trzeba pochwalić producenta, ponieważ stoją one na najwyższym poziomie.
Zobacz wszystkie zdjęcia (2)

Wykres dotyczy funkcji MTF50 dla zielonego kanału kolorystycznego. Wartości zostały uśrednione do rozmiaru pełnej klatki, tak aby były porównywalne z innymi zestawami.




]> */


]

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sony FE 16-25 mm f/2.8 G - zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 16-25 mm f/2.8 G - zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 16-25 mm f/2.8 G to najnowszy szerokokątny zoom z oferty Sony E, który łączy kompaktowe wymiary z przystępną ceną. Nowy obiektyw zabraliśmy na spacer po ulicach Londynu. Zobaczcie...
15
Nikon Nikkor Z 600 mm f/6.3 VR S - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nikon Nikkor Z 600 mm f/6.3 VR S - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Kolejny teleobiektyw w systemie Nikon Z jest alternatywą z jednej strony dla drogich, profesjonalnych stałek, a z drugiej klasycznych zoomów do dzikiej przyrody i sportu. Sprawdzamy, czy ta...
40
Sony FE 24-50 mm f/2.8 G - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 24-50 mm f/2.8 G - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Rozwiązywanie problemu którego nie ma, czy może przebłysk geniuszu? Sprawdzamy, co do zaoferowania ma Sony FE 24-50 mm f/2.8 G - kompaktowa i tańsza alternatywa dla systemowego zooma...
36
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (9)