Winietowanie

Do naszej redakcji trafiła pełnoklatkowa Sigma 24-35 mm f/2 DG HSM ART. Pokrywa ona często używany przez zawodowców zakres ogniskowych, oferuje stałe światło f/2 oraz cichy napęd autofokusa. Czy jednak obiektyw sprosta wyśrubowanym oczekiwaniom profesjonalnych fotografów i ma szansę stać się ich pierwszym wyborem?

Skomentuj Kopiuj link
Posłuchaj
00:00
Wynik testu
Jakość obrazu:
8
Cena / Jakość:
6
Optyka:
8
Budowa:
7.5
Nasza ocena
83%
Spis treści
Sigma 24-35 mm f/2 DG HSM ART - test obiektywu Konstrukcja Autofokus Rozdzielczość Rozmycie Aberracja chromatyczna Dystorsja Winietowanie Odblaski Podsumowanie Zdjęcia do pobrania

 

8. Winietowanie


Winietowanie mierzymy dla plików RAW w najwyższej dostępnej rozdzielczości, dla najniższego ISO i z najniższymi ustawieniami odszumiania i wyostrzania. Pomiar wykonywany jest dla wybranych (skrajnych i środkowej) ogniskowych. Przedstawiane wykresy pokazują mapę winietowania dla najgorszych wartości.

Sigma 24-35 mm f/2 DG HSM ART ma dobrze skorygowaną winietę. Przy fotografowaniu na najszerzej otwartej przysłonie f/2 spadek jasności między centrum a brzegami kadru wyniesie 41-43% (około 0,80 EV) - niezależnie od długości ogniskowej. Pochwalić również trzeba charakterystykę winiety, która rozchodzi się bardzo płynnie na brzegach kadru. Wraz z przymykaniem przysłony winieta zmniejszy się do poziomu 22%, czyli około 0,35 EV.

profil winietowania dla 24 mm i f/2 profil winietowania dla 35 mm i f/2

winieta na ogniskowej 24 mm i f/2 winieta na ogniskowej 35 mm i f/2





]> */


]

Spis treści
Sigma 24-35 mm f/2 DG HSM ART - test obiektywu Konstrukcja Autofokus Rozdzielczość Rozmycie Aberracja chromatyczna Dystorsja Winietowanie Odblaski Podsumowanie Zdjęcia do pobrania
Komentarze
Przeczytaj także
Zobacz więcej z tagiem: test
logo logo
Magazyny
Zamów