Sigma 24-35 mm f/2 DG HSM ART - test obiektywu

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
8
Cena / Jakość:
6
Optyka:
8
Budowa:
7.5
Marka:
Sigma
Nasza ocena:

83%

Do naszej redakcji trafiła pełnoklatkowa Sigma 24-35 mm f/2 DG HSM ART. Pokrywa ona często używany przez zawodowców zakres ogniskowych, oferuje stałe światło f/2 oraz cichy napęd autofokusa. Czy jednak obiektyw sprosta wyśrubowanym oczekiwaniom profesjonalnych fotografów i ma szansę stać się ich pierwszym wyborem?

0
Michał Chrzanowski
18 Wrzesień 2015
Artykuł na: 23-28 minut
Spis treści

 

6. Aberracja chromatyczna


Aberrację chromatyczną mierzymy dla plików RAW w najwyższej dostępnej rozdzielczości, dla najniższego ISO i z najniższymi ustawieniami odszumiania i wyostrzania. Pomiar wykonywany jest dla wybranych (skrajnych i środkowej) ogniskowych i pełnego zakresu przysłon. Przedstawiane wykresy pokazują najgorsze wartości dla każdej z ogniskowych.

Sigma 24-35 mm f/2 DG HSM ART ma dość dobrze skorygowaną aberrację chromatyczną. Największą, wynoszącą 0,98 piksela, odnotowaliśmy na ogniskowej 24 mm i przysłonie f/2. Podobny wynik utrzymywał się również w całym zakresie przysłon - aberracja oscylowała w granicach 0,82-0,95 piksela. Takie wartości (wynoszące około jednego piksela) mogą oznaczać, że w niektórych przypadkach (zwłaszcza na kontrastowych fragmentach zdjęcia) anomalia może być zauważalna, ale dopiero na powiększeniach 1:1. Z kolei zmiana ogniskowej do 35 mm sprawi, że aberracja chromatyczna ulegnie zmniejszeniu. Największą wartość zanotowaliśmy na f/16 (0,71 piksela). Na innych przysłonach aberracja wyniosła 0,68-0,70 piksela.

Zobacz wszystkie zdjęcia (2)

Zobacz wszystkie zdjęcia (2)





]> */


]

Dodaj ocenę i odbierz darmowy numer DCP
Digital Camera Polska
Spis treści

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Tamron 17-28 mm f/2.8 Di III RXD - test autorski
Tamron 17-28 mm f/2.8 Di III RXD - test autorski
Pokazany w czerwcu Tamron 17-28 mm f/2.8 Di III RXD to kolejny jasny i przystępny cenowo zoom z oferty skierowanej do użytkowników systemu Sony E. Sprawdzamy czy jest tak dobry, jak wskazywałaby...
36
4
Sigma 14-24 mm f/2.8 DG DN ART - test obiektywu
Sigma 14-24 mm f/2.8 DG DN ART - test obiektywu
Ultraszerokokątny zoom Sigmy ma być doskonałą propozycją dla fotografów krajobrazu, architektury i miłośników nocnego nieba. Czy pod względem optyki jest tak świetny...
10
3
Nikon Nikkor Z 58 mm f/0.95 S Noct - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Nikon Nikkor Z 58 mm f/0.95 S Noct - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Co potrafi najjaśniejsza (i najdroższa) stałka Nikon Nikkor? W nasze ręce wpadł jeden z pierwszych egzemplarzy tego niezwykłego szkła. Oto nasze pierwsze...
61
16
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (7)