Sigma 24-35 mm f/2 DG HSM ART - test obiektywu

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
8
Cena / Jakość:
6
Optyka:
8
Budowa:
7.5
Marka:
Sigma
Nasza ocena:

83%

Do naszej redakcji trafiła pełnoklatkowa Sigma 24-35 mm f/2 DG HSM ART. Pokrywa ona często używany przez zawodowców zakres ogniskowych, oferuje stałe światło f/2 oraz cichy napęd autofokusa. Czy jednak obiektyw sprosta wyśrubowanym oczekiwaniom profesjonalnych fotografów i ma szansę stać się ich pierwszym wyborem?

0
Michał Chrzanowski
18 Wrzesień 2015
Artykuł na: 23-28 minut
Spis treści

 

6. Aberracja chromatyczna


Aberrację chromatyczną mierzymy dla plików RAW w najwyższej dostępnej rozdzielczości, dla najniższego ISO i z najniższymi ustawieniami odszumiania i wyostrzania. Pomiar wykonywany jest dla wybranych (skrajnych i środkowej) ogniskowych i pełnego zakresu przysłon. Przedstawiane wykresy pokazują najgorsze wartości dla każdej z ogniskowych.

Sigma 24-35 mm f/2 DG HSM ART ma dość dobrze skorygowaną aberrację chromatyczną. Największą, wynoszącą 0,98 piksela, odnotowaliśmy na ogniskowej 24 mm i przysłonie f/2. Podobny wynik utrzymywał się również w całym zakresie przysłon - aberracja oscylowała w granicach 0,82-0,95 piksela. Takie wartości (wynoszące około jednego piksela) mogą oznaczać, że w niektórych przypadkach (zwłaszcza na kontrastowych fragmentach zdjęcia) anomalia może być zauważalna, ale dopiero na powiększeniach 1:1. Z kolei zmiana ogniskowej do 35 mm sprawi, że aberracja chromatyczna ulegnie zmniejszeniu. Największą wartość zanotowaliśmy na f/16 (0,71 piksela). Na innych przysłonach aberracja wyniosła 0,68-0,70 piksela.

Zobacz wszystkie zdjęcia (2)

Zobacz wszystkie zdjęcia (2)





]> */


]

Dodaj ocenę i odbierz darmowy numer DCP
Digital Camera Polska
Spis treści

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Canon RF 24-240 mm f/4-6.3 IS USM - zdjęcia przykładowe
Canon RF 24-240 mm f/4-6.3 IS USM - zdjęcia przykładowe
RF 24-240 mm to pierwszy uniwersalny, "budżetowy" zoom w bezlusterkowym systemie EOS R, który może okazać się ciekawym wyborem dla osób wkraczających w pełnoklatkowy system producenta. Jak duży...
9
0
Nikon Nikkor Z 85 mm f/1.8 S - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Nikon Nikkor Z 85 mm f/1.8 S - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
To pierwsza typowa portretówka w nowym systemie Nikon Z. Oczekiwania są duże - czy obiektyw je spełnia? Miałam okazję sprawdzić go podczas wieczoru panieńskiego oraz...
6
3
Sony A6600 + Sony E 70-350 mm f/4.5-6.3 G OSS - zdjęcia przykładowe
Sony A6600 + Sony E 70-350 mm f/4.5-6.3 G OSS - zdjęcia przykładowe
Zobaczcie jak w praktyce radzi sobie najbardziej zaawansowany korpus APS-C producenta w parze z uniwersalnym zoomem o zakresie 105-525 mm.
4
1
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (7)