Aberracja chromatyczna

Metalowy i uszczelniony korpus, zaawansowany układ optyczny, a także nowatorski ekran OLED umieszczony na tubusie - to tylko kilka rozwiązań wykorzystanych w obiektywie Zeiss Batis 25 mm f/2. Jednak czy nowa propozycja niemieckiego producenta sprosta wymaganiom profesjonalnych fotografów?

Skomentuj Kopiuj link
Posłuchaj
00:00
Wynik testu
Jakość obrazu:
8
Cena / Jakość:
3.5
Optyka:
6.5
Budowa:
8
Nasza ocena
70%
Spis treści
Zeiss Batis 25 mm f/2 - test obiektywu Konstrukcja Autofokus Rozdzielczość Rozmycie Aberracja chromatyczna Dystorsja Winietowanie Odblaski Podsumowanie Zdjęcia do pobrania

 

6. Aberracja chromatyczna


Aberrację chromatyczną mierzymy dla plików RAW w najwyższej dostępnej rozdzielczości, dla najniższego ISO i z najniższymi ustawieniami odszumiania i wyostrzania. Pomiar wykonywany jest dla wybranych (skrajnych i środkowej) ogniskowych i pełnego zakresu przysłon. Przedstawiane wykresy pokazują najgorsze wartości dla każdej z ogniskowych.

Nowy Batis ma bardzo słabo skorygowaną aberrację chromatyczną, co było dla nas dosyć dużym zaskoczeniem. Największą anomalię wynoszącą aż 1,76 piksela zanotowaliśmy podczas fotografowania na przysłonie f/11. Jednak podobny rezultat utrzymywał się w całym zakresie przysłon - aberracja oscylowała w granicach 1,05-1,72 piksela. Niestety, takie wyniki są niedopuszczalne w zaawansowanych obiektywach przeznaczonych dla profesjonalistów. Wartości wynoszące ponad 1,50 piksela mogą oznaczać, że w niektórych przypadkach (zwłaszcza na kontrastowych fragmentach zdjęcia) aberracja chromatyczna może być zauważalna nie tylko na powiększeniach.









]> */


]

Spis treści
Zeiss Batis 25 mm f/2 - test obiektywu Konstrukcja Autofokus Rozdzielczość Rozmycie Aberracja chromatyczna Dystorsja Winietowanie Odblaski Podsumowanie Zdjęcia do pobrania
Komentarze
Przeczytaj także
Zobacz więcej z tagiem: test
logo logo
Magazyny
Zamów