4. Rozdzielczość
Na osi poziomej wykresu umieściliśmy przysłony, a na osi pionowej pary linii na milimetr. Za przyzwoite wyniki uznajemy te powyżej 22 lp/mm.
Jak możemy odczytać z poniższego wykresu funkcji MTF50, podczas fotografowania w formacie RAW otrzymamy użyteczny rezultat w centrum kadru już od maksymalnego otworu przysłony f/2 – 36.16 lp/mm. Z kolei optymalna jakość obrazu utrzyma się od przysłony f/2.8 (47.70 lp/mm) do f/8 (48.98 lp/mm). W tym przedziale niestety zanotujemy niewielki spadek rozdzielczości na f/4 - 47.19 lp/mm. Z kolei najlepszą jakość obrazu w centrum kadru otrzymamy w momencie fotografowania z wykorzystaniem przysłony f/5.6, gdzie rozdzielczość wyniesie 50.52 lp/mm. Oczywiście wraz z przymykaniem przysłony wartość ta będzie stopniowo spadać. Najniższą jakość obrazu zanotujemy na przysłonie f/22 (26.42 lp/mm), jednak wciąż jej wynik będzie dobry i nie spadnie poniżej granicy akceptowalności.
Nieco inaczej sytuacja wygląda na brzegach kadru. Tam akceptowalna rozdzielczość obrazu utrzyma się od f/2 do f/16. Na szeroko otwartej przysłonie jakość obrazu zatrzyma się na poziomie 24.30 lp/mm. Natomiast optymalną rozdzielczość uzyskamy między f/2.8 a f/11 z najwyższym wynikiem 41.55 lp/mm osiąganym na przysłonie f/4. Z kolei najsłabszy rezultat na brzegach kadru odnotujemy na f/22. Rozdzielczość wyniesie 20.13 lp/mm, jest to tym samym jedyny wynik, który spadł poniżej granicy akceptowalności.
Charakterystyka wykresu MTF50 dla plików JPEG jest łudząco podobna do tej, jaką otrzymaliśmy w przypadku surowych plików RAW, jednak wyniki są zdecydowanie wyższe. W centrum oraz na brzegach kadru otrzymamy bardzo dobrą jakość obrazu w całym zakresie przysłon.
Wykres dotyczy funkcji MTF50 dla zielonego kanału kolorystycznego. Wartości zostały uśrednione do rozmiaru pełnej klatki, tak aby były porównywalne z innymi zestawami.
]> */
]