Panasonic Lumix S1 - test aparatu

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
7
Ergonomia:
9
Cena / Jakość:
6
Wydajność:
5
Funkcjonalność:
6.5
Marka:
Panasonic
Cena:
23323,-
Nasza ocena:

84%

Lumix S1 to tańszy model z zaprezentowanego niedawno duetu pełnoklatkowych bezlusterkowców Panasonika. Z matrycą o mniejszej rozdzielczości, ale z bardziej rozwiniętym trybem filmowym, ma przyciągać szerokie rzesze profesjonalistów szukających uniwersalnego i niezawodnego body. Sprawdźmy, czy podstawowa pełna klatka Lumix ma szansę spełnić ich oczekiwania!

Autor: Michał Chrzanowski

6 Maj 2019
Artykuł na: 49-60 minut
Spis treści

Zaprezentowane na początku lutego modele Lumix S1 i S1R to owoc strategicznej współpracy Panasonika, Leiki i Sigmy oraz konstrukcje, które mają nawiązać walkę z silną konkurencją w segmencie pełnoklatkowych bezlusterkowców. I choć na pierwszy rzut oka korpusy wydają się bliźniacze, różnice między nimi są zasadnicze (co znajduje odbicie również w cenie obu modeli)

Najpierw jednak o podobieństwach. Rozbudowana ergonomia, konstrukcyjne rozwiązania i nowinki technologiczne oraz znaczna część zaawansowanej specyfikacji są w zasadzie takie same. Aparaty dzielą konstrukcję korpusu, układ AF oparty na technologii DFD i wspomagany sztuczną inteligencją, wydajny system stabilizacji Dual I.S, tryby seryjny 6 kl./s z pełnym wsparciem AF, najjaśniejszy na rynku wizjer elektroniczny czy chociażby odchylany w 3 kierunkach ekran.

Główną różnicą jest zastosowana matryca. W obu przypadkach mamy do czynienia z pełnoklatkowym przetwornikiem obrazu pozbawionym filtra dolnoprzepustowego. Niemniej jednak Lumix S1 został wyposażony w sensor o mniejszej rozdzielczości 24 Mp, co ma także przełożenie na tryb High Res (96 Mp zdjęcia, a nie 187 Mp jak w przypadku S1R). Dzięki temu jednak powinien odznaczać się lepszą jakością obrazu na wyższych czułościach – producent rozszerzył w tym modelu zakres czułości do ISO 50-204 800. Jednak najistotniejszą rzeczą dzielącą oba aparaty jest tryb filmowy. Na razie Lumiksem S1 nagramy filmy w maksymalnej rozdzielczości 4K 60 kl./s bezpośrednio na kartę SD lub XQD (8-bitowy zapis z próbkowaniem 4:2:0). Ale już w lipcu tego roku producent udostępnić ma klucz do oprogramowania, który odblokuje 10-bitowy zapis 4:2:2 przy 30 kl./s z zapisem bezpośrednio na karcie lub 60 kl./s w przypadku zewnętrznego rekordera. Wraz z aktualizacją otrzymać mamy też płaski profil obrazu V-Log.

Cena również robi różnicę. S1R to wydatek 15 999 zł, z kolei Lumix S1 został wyceniony na 10 899 zł. Na starcie jest więc droższy niż bezpośredni konkurenci: Canon EOS R (10 499 zł), Nikon Z6 (9500 zł) i Sony A7 III (8700 zł). Przekonajmy się, czy cena znajduje odzwierciedlenie w możliwościach.

W zestawie handlowym znajdziemy:

  • aparat
  • dekielek mocowania obiektywu
  • ładowarka USB-C
  • akumulator
  • kabel USB
  • pasek na ramię
  • muszla oczna
  • osłona gorącej stopki
Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści

Poprzednia

Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Aparaty
Sony ZV-E10 II - pierwsze wrażenia
Sony ZV-E10 II - pierwsze wrażenia
Druga generacja vlogerskiego korpusu APS-C ma być wreszcie idealnym rozwiązaniem dla początkujących, ale ambitnych twórców internetowej rozrywki. Sony ZV-E10 II to jednak także prawie...
13
Canon EOS R5 Mark II – pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Canon EOS R5 Mark II – pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nowa warstwowa matryca 45 Mp, wideo 8K 60p, dodatkowy procesor, który „patrzy na scenę” i oczywiście jeszcze więcej AI, które wspiera AF i wprowadza funkcje znane dotychczas tylko z zewnętrznych...
53
Pentax 17 - sprawdziliśmy najnowszy analogowy kompakt [RECENZJA]
Pentax 17 - sprawdziliśmy najnowszy analogowy kompakt [RECENZJA]
Pierwszy od ponad 20 lat zaawansowany analogowy kompakt otwiera nowy rozdział rynku fotografii analogowej. Czy jednak ma do zaoferowania coś więcej niż konstrukcje dostępne powszechnie...
54
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (10)