Fotograf wojenny autorem zdjęć do najnowszej kampanii Dolce & Gabbana

Fotograf Franco Pagetti znany jest ze zdjęć przedstawiających konflikty na Bliskim Wschodzie. Ostatnio stanął przed dość niecodziennym dla niego zadaniem - sfotografowania nowej kampanii Dolce & Gabbana.

Skomentuj Kopiuj link
Posłuchaj
00:00

- Obecna fotografia modowa jest kiczowata, landrynkowa i byle jaka. Modą rządzi rynek komercyjny, rynek domów mody, które chcą sprzedawać lekkie i przyjemnie życie. Ale to się w końcu zmieni. Wydaje mi się, że niebawem pojawi się zupełnie nowa fotografia. Myślę, że prawdziwsza. - przewidywał zapytany przez nas o przyszłość fotografii modowej fotograf Wojtek Wotczak.

Wygląda na to, że scenariusz ten zaczyna się spełniać - same firmy wydają się być już znudzone powielanymi przez lata schematami. Dobrym przykładem jest najnowsza kampania Dolce & Gabbana, do której stworzenia zatrudniono fotografa wojennego, Franco Pagetti.

Gdy Pagetti odebrał telefon od Domenico Dolce, myślał, że to pomyłka. Mimo iż swoją karierę zaczynał od pracy we włoskiej edycji magazynu Vogue, od wielu lat nie wykonywał już zdjęć modowych, poświęcając się dokumentacji wydarzeń na bliskim wschodzie. Okazało się jednak, że to właśnie doświadczenie reporterskie jest tym czego poszukiwał Dolce do najnowszej kampanii.

Jej zamysł był prosty i jak na realia domów mody dość odważny - reportaż o nowej kolekcji ubrań na ulicach Neapolu. Fotograf miał jednak zastrzeżenia. Miał zostać sam na sam z modelkami, bez fryzjerów, makeupistów i asystentów, obecnych zwykle przy sesjach modowych. - Gdy fotografuję, chcę być sam ze swoim tematem i ludźmi występującymi przed moim aparatem. Czułem, że ważniejsi niż same modelki będą tu zwykli mieszkańcy Neapolu - Pagetti relacjonuje dziennikowi The Telegraph.

fot. Franco Pagetti

Czy trudno było przerzucić się fotografowi z dokumentowania zajść na froncie na “reportaż modowy”? - Dla mnie nie ma większej różnicy kogo fotografuję. Nie lubię łatki fotografa wojennego. Jestem fotografem bo ekscytują mnie ludzkie historię i lubię samych ludzi. Fotografowanie dla D&G było dla mnie wyjątkowym przeżyciem. Ludzię chcą realizmu - to chyba widać. Zachęcałem modelki, by zachowywały się naturalnie. Wszyscy już chyba jesteśmy zmęczeni wystylizowanymi zdjęciami modowymi - komentuje fotograf.

Wyjątkowym akcentem są pojawiające się na zdjęciach - przypadkowo - loga innych marek odzieżowych. Nowa kampania to z pewnością pewien powiew świeżości i miejmy nadzieję, że także zapowiedź nadchodzącego trendu. Ale czy w przypadku fotografii modowej, a może bardziej jej odbiorców jest rzeczywiście miejsce na realizm?

fot. Franco Pagetti fot. Franco Pagetti fot. Franco Pagetti fot. Franco Pagetti

Więcej informacji znajdziecie pod adresem telegraph.co.uk.

 

Komentarze
Przeczytaj także
Czy fotografowie modowi staną się zbędni?
Newsy
Akcesoria
Czy fotografowie modowi staną się zbędni?
Paris Hilton jako Barbie w sesji dla magazynu mody Odda
Newsy
Wydarzenia
Paris Hilton jako Barbie w sesji dla magazynu mody Odda
Na pierwszej linii - spotkanie z Bartoszem Berą w Muzeum Powstania Warszawskiego
Newsy
Wydarzenia
Na pierwszej linii - spotkanie z Bartoszem Berą w Muzeum Powstania Warszawskiego
To był styl. Moda lat 50. i 60. w obiektywie Rolke, Plewińskiego i Greena
Newsy
Wydarzenia
To był styl. Moda lat 50. i 60. w obiektywie Rolke, Plewińskiego i Greena
Oto robot, który zastąpić ma fotografów modowych
Newsy
Branża
Oto robot, który zastąpić ma fotografów modowych
Zobacz, jak fotografia wojenna rozwinęła się podczas I wojny światowej
Inspiracje
Sylwetki
Zobacz, jak fotografia wojenna rozwinęła się podczas I wojny światowej
FStop - aplikacja, która łączy fotografów z modelkami, retuszerami i stylistami
Newsy
Mobile
FStop - aplikacja, która łączy fotografów z modelkami, retuszerami i stylistami
Tomasz Lazar będzie fotografował największe tygodnie mody dla New York Magazine
Newsy
Branża
Tomasz Lazar będzie fotografował największe tygodnie mody dla New York Magazine
50 lat mody i seksu w jubileuszowym albumie Pirelli
Newsy
Publikacje
50 lat mody i seksu w jubileuszowym albumie Pirelli
Portrait Pro Body - kompleksowy edytor do obróbki portretów i zdjęć modowych
Newsy
Software
Portrait Pro Body - kompleksowy edytor do obróbki portretów i zdjęć modowych
Zobacz, jak branża fotograficzna wyglądała w latach 70.
Newsy
Branża
Zobacz, jak branża fotograficzna wyglądała w latach 70.
Sweet 60's - polska fotografia mody lat 60.
Inspiracje
Wywiady
Sweet 60's - polska fotografia mody lat 60.
Stwórz profesjonalny reportaż pod okiem zawodowców
Newsy
Wydarzenia
Stwórz profesjonalny reportaż pod okiem zawodowców
JESTEM FOTOGRAFEM MODY - o oświetleniu w plenerowej fotografii mody - cz. 1: wstęp
Warsztat
Poradniki
JESTEM FOTOGRAFEM MODY - o oświetleniu w plenerowej fotografii mody - cz. 1: wstęp
JESTEM FOTOGRAFEM MODY - o oświetleniu w plenerowej fotografii mody - cz. 2: BLENDY I FOLIE
Warsztat
Poradniki
JESTEM FOTOGRAFEM MODY - o oświetleniu w plenerowej fotografii mody - cz. 2: BLENDY I FOLIE
JESTEM FOTOGRAFEM MODY - o oświetleniu w plenerowej fotografii mody - cz. 3: wykorzystanie fleszy
Warsztat
Poradniki
JESTEM FOTOGRAFEM MODY - o oświetleniu w plenerowej fotografii mody - cz. 3: wykorzystanie fleszy
JESTEM FOTOGRAFEM MODY - o oświetleniu w plenerowej fotografii mody - cz. 4: prosty zestaw lamp studyjnych
Warsztat
Poradniki
JESTEM FOTOGRAFEM MODY - o oświetleniu w plenerowej fotografii mody - cz. 4: prosty zestaw lamp studyjnych
JESTEM FOTOGRAFEM MODY - o oświetleniu w plenerowej fotografii mody - cz. 5: rozbudowany zestaw oświetleniowy
Warsztat
Poradniki
JESTEM FOTOGRAFEM MODY - o oświetleniu w plenerowej fotografii mody - cz. 5: rozbudowany zestaw oświetleniowy
Dwa retrospektywne albumy Terry’ego Richardsona już niebawem w sprzedaży
Newsy
Publikacje
Dwa retrospektywne albumy Terry’ego Richardsona już niebawem w sprzedaży
Zobacz więcej z tagiem: fotografia modowa
logo logo
Magazyny
Zamów