Czy fotografowie modowi staną się zbędni?

Autor: Maciej Luśtyk

1 Luty 2016
Artykuł na: 2-3 minuty
Tak twierdzą twórcy systemu Looklet, przynajmniej jeśli chodzi o zdjęcia katalogowe. Ich rozwiązanie to zautomatyzowane studio, które projektantom i domom mody pozwoli na stworzenie sesji produktowej bez konieczności zatrudniania modelek, stylistów i samych fotografów.

Skutki rozwoju technologii 3D i wszechobecnej automatyzacji odczuli już fotografowie wnętrz. Wizualizacje wykonywane na potrzeby firm architektonicznych i projektowych coraz wierniej naśladują zdjęcia i dają dużo większą swobodę w aranżacji. Warto w tym miejscu przypomnieć, że obecnie 75% zdjęć znajdujących się w katalogu IKEA to właśnie profesjonalnie wykonane wizualizacje. Teraz przyszła kolej na fotografów mody.

Twórcy stojący za projektem Looklet oferują kompletne rozwiązanie, które pozwoli każdemu stworzyć sesję produktową z modelką, bez konieczności zatrudniania fotografa, stylistki jak i samej modelki. W jaki sposób? Looklet to zautomatyzowane, możliwe do złożenia samemu studio, w którym jedynym zmartwieniem osoby obsługującej będzie odpowiednie wystylizowanie odzieży na specjalnie przygotowanym manekinie. O resztę zadba program, który naniesie sfotografowane ubrania na wirtualną modelkę, lub modela. Tych w bazie jest całkiem sporo, dodatkowo sfotografowanych w kilku różnych pozach. Do wyboru dostajemy także bogatą kolekcję teł.

Dość powiedzieć, że efekty wyglądają całkiem realistycznie. Przynajmniej na tyle, by z usług producenta korzystały znane marki odzieżowe. Według producenta jednym z klientów jest H&M, a na liście znajduje się jeszcze kilka mniej lub bardziej znanych firm.

Czy podobne rozwiązania wyprą kiedyś fotografów modowych? Na pewno stracą oni jedno ze źródeł zarobku. W przypadku fotografii katalogowej, czy tego chcemy czy nie, tego typu automatyzacja jest zwyczajnie bardziej wygodna dla klienta. Po pierwsze znacznie ogranicza koszta, a po drugie daje możliwość tworzenia dowolnych kombinacji odzieżowych.

Na szczęście póki co żaden z podobnych systemów nie jest w stanie zastąpić profesjonalnie wykonanej fotograficznej kampanii promocyjnej. Miejmy nadzieję, że tak zostanie.

Więcej informacji znajdziecie na stronie looklet.com

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Akcesoria
Manfrotto One - rewolucyjny, hybrydowy statyw dla fotografów i filmujących
Manfrotto One - rewolucyjny, hybrydowy statyw dla fotografów i filmujących
Manfrotto prezentuje jeden ze swoich najbardziej innowacyjnych produktów ostatnich lat. One to statyw, który w jednej konstrukcji łączy cechy niezbędne dla fotografów i filmowców, a...
8
Godox V480 TTL - duże możliwości za kilkaset złotych
Godox V480 TTL - duże możliwości za kilkaset złotych
Najnowszy speedlight Godoxa obiecuje profesjonalną wydajność w konstrukcji nakierowanej na hobbystów i amatorów. Ma wszystko, czego możemy wymagać od zawodowej lampy i kosztuje tylko...
2
Profoto B20 i B30 - nowe głowice akumulatorowe. Większa wydajność i ulepszona budowa
Profoto B20 i B30 - nowe głowice akumulatorowe. Większa wydajność i ulepszona budowa
Profoto prezentuje nowe lampy generatorowe, zastępujące w ofercie dotychczasowe modele B10X i B10X Plus. Nowe głowice wprowadzają drobne poprawki, które przełożą się na wygodniejszą i...
6
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (4)