Czy fotografowie modowi staną się zbędni?

0
Maciej Luśtyk
1 Luty 2016
Artykuł na: 2-3 minuty
Tak twierdzą twórcy systemu Looklet, przynajmniej jeśli chodzi o zdjęcia katalogowe. Ich rozwiązanie to zautomatyzowane studio, które projektantom i domom mody pozwoli na stworzenie sesji produktowej bez konieczności zatrudniania modelek, stylistów i samych fotografów.
Skutki rozwoju technologii 3D i wszechobecnej automatyzacji odczuli już fotografowie wnętrz. Wizualizacje wykonywane na potrzeby firm architektonicznych i projektowych coraz wierniej naśladują zdjęcia i dają dużo większą swobodę w aranżacji. Warto w tym miejscu przypomnieć, że obecnie 75% zdjęć znajdujących się w katalogu IKEA to właśnie profesjonalnie wykonane wizualizacje. Teraz przyszła kolej na fotografów mody.
Zobacz wszystkie zdjęcia (1)

Twórcy stojący za projektem Looklet oferują kompletne rozwiązanie, które pozwoli każdemu stworzyć sesję produktową z modelką, bez konieczności zatrudniania fotografa, stylistki jak i samej modelki. W jaki sposób? Looklet to zautomatyzowane, możliwe do złożenia samemu studio, w którym jedynym zmartwieniem osoby obsługującej będzie odpowiednie wystylizowanie odzieży na specjalnie przygotowanym manekinie. O resztę zadba program, który naniesie sfotografowane ubrania na wirtualną modelkę, lub modela. Tych w bazie jest całkiem sporo, dodatkowo sfotografowanych w kilku różnych pozach. Do wyboru dostajemy także bogatą kolekcję teł.

Dość powiedzieć, że efekty wyglądają całkiem realistycznie. Przynajmniej na tyle, by z usług producenta korzystały znane marki odzieżowe. Według producenta jednym z klientów jest H&M, a na liście znajduje się jeszcze kilka mniej lub bardziej znanych firm.





Czy podobne rozwiązania wyprą kiedyś fotografów modowych? Na pewno stracą oni jedno ze źródeł zarobku. W przypadku fotografii katalogowej, czy tego chcemy czy nie, tego typu automatyzacja jest zwyczajnie bardziej wygodna dla klienta. Po pierwsze znacznie ogranicza koszta, a po drugie daje możliwość tworzenia dowolnych kombinacji odzieżowych.

Na szczęście póki co żaden z podobnych systemów nie jest w stanie zastąpić profesjonalnie wykonanej fotograficznej kampanii promocyjnej. Miejmy nadzieję, że tak zostanie.

Więcej informacji znajdziecie na stronie looklet.com.

Tłumacz i fotograf, codziennie selekcjonuje dla Was porcję najciekawszych newsów ze świata fotografii. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem. Prywatnie niespełniony snowboardzista i spełniony tata.

Komentarze
Więcej w kategorii: Akcesoria
Quadralite V1 - niedroga konkurencja dla okrągłych głowic Profoto
Quadralite V1 - niedroga konkurencja dla okrągłych głowic Profoto
Nowa lampa Quadralite to nie tylko ciekawa i tania alternatywa dla modelu Profoto A1, ale także najlepszy Speedlite w ofercie producenta.
26
1
Fujifilm Acros 100 II dostępny w dwóch formatach już pod koniec listopada
Fujifilm Acros 100 II dostępny w dwóch formatach już pod koniec listopada
W czerwcu usłyszeliśmy o powrocie popularnego materiału Acros w nowej odsłonie. Jego możliwości w formacie 120 i 135 będziemy mogli wypróbować już niebawem.
56
0
Nowy 16-calowy Macbook Pro. Czy Apple wreszcie wróciło na właściwe tory?
Nowy 16-calowy Macbook Pro. Czy Apple wreszcie wróciło na właściwe tory?
64 GB RAM-u, do 8 TB przestrzeni dyskowej, świetny ekran i usprawniona klawiatura. Najnowszy Macbook Pro to komputer, którego wreszcie znów będą mogli pokochać...
12
0
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (4)