Zobacz, jak branża fotograficzna wyglądała w latach 70.

Autor: Maciej Luśtyk

23 Sierpień 2016
Artykuł na: 2-3 minuty

Rynek fotografii zmienia się nieustannie i coraz bardziej dynamicznie. Czy to jednak ewolucja w dobrym kierunku? Zobacz jak robiło się to w latach 70. XX wieku.

W dzisiejszych zabieganych czasach trudno nam uwierzyć, że kiedykolwiek wszystko mogło dziać się wolniej, a jednocześnie przynosić większe, lub porównywalne zyski. Rozwój komputerów i internetu na dobre zmienił i zdemokratyzował rynek fotografii, dając dostęp do niezbędnych narzędzi wszystkim zainteresowanym. Ale czy to rzeczywiście zmiana na lepsze?

Postępująca dewaluacja fotografii publikowanych w prasie to tylko jeden ze skutków tej zmiany, a fotografowie pamiętający czasy analogowe chyba nigdy nie przestaną narzekać jak to cyfra zabiła „prawdziwą” fotografię. Zarzuty te z kolei w ogóle wydają się nie obchodzić młodych fotografów, którzy dorastając w „cyfrowym” świecie, doskonale się w nim odnajdują i patrzą na to, co było kiedyś z pobłażliwym uśmieszkiem.

 

Jednym i drugim dobrze zrobi zapewne krótka podróż w przeszłość. Dzięki dokumentowi „Moving Stills” Benhama Attara możemy przyjrzeć się jak wyglądała praca nad materiałem w agencji Contact Press Images pod koniec lat 70. XX wieku.

Kamera towarzyszy światowej sławy fotografowi, Davidowi Burnettowi i załodze agencji w przygotowaniu materiału na temat ostatniego tradycyjnego pędzenia bydła w USA. To, co robi największe wrażenie to cały proces produkcji, który dzisiaj zapewne ograniczałby się do kilku maili, realna praca włożona w pozyskiwanie budżetu i sprzedaż materiału, a także czas poświęcony na analizę i odpowiednie przygotowanie zdjęć.

Czas, którego dzisiaj, mimo tylu udogodnień tak często brakuje.

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Szybko poszło. Mango prezentuje kampanię modową stworzoną przez AI
Szybko poszło. Mango prezentuje kampanię modową stworzoną przez AI
Znana marka odzieżowa wystartowała z pierwszą kampanią modową stworzoną w całości przy użyciu generatorów grafiki AI. I takich sytuacji będzie coraz więcej.
16
Konkurs Magnum Photos i Polaroid - do wygrania aparat I-2, zapas filmów i opieka mentorska agencji
Konkurs Magnum Photos i Polaroid - do wygrania aparat I-2, zapas filmów i opieka mentorska agencji
Polaroid i Magnum Photos wystartowali ze wspólna kampanią, która chce podkreślić wagę opowiadania historii za pomocą fotografii. Towarzyszy jej otwarty konkurs ukierunkowany na...
9
Aparat niedostępny z powodu dużego zainteresowania? To tylko marketingowy spin
Aparat niedostępny z powodu dużego zainteresowania? To tylko marketingowy spin
W ostatnich latach producenci sprzętu fotograficznego coraz częściej informują o niedoborach poszczególnych produktów, rzekomo spowodowanych zbyt dużym zainteresowaniem. To tylko...
25
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (4)