Fujifilm Fujinon XF16-55mm f/2,8 R LM WR - test obiektywu

Fujifilm Fujinon XF16-55mm f/2,8 R LM WR - test obiektywu
Fujifilm Fujinon XF16-55mm f/2,8 R LM WR to profesjonalny obiektyw zmiennoogniskowy stworzony z myślą o zaawansowanych fotografach. Zoom charakteryzuje się stałym, jasnym światłem, uszczelnieniami oraz standardowym zakresem ogniskowania 24-84 mm (odpowiednik dla formatu małoobrazkowego). Sprawdźmy zatem, czy nowy obiektyw Fujifilm sprosta wymaganiom profesjonalistów.

1. Wstęp


Linia obiektywów Fujifilm z serii X powiększyła się o nowy zoom. Fujifilm Fujinon XF16-55mm f/2,8 R LM WR ma typowe dla profesjonalnych obiektywów zmiennoogniskowych stałe światło f/2,8 (dostępne w całym zakresie ogniskowania). Ponadto, obiektyw został wyposażony w bagnet wykonany z mosiądzu oraz uszczelnianą w czternastu miejscach obudowę, dzięki której będziemy w stanie fotografować w niekorzystnych warunkach pogodowych. Konstrukcja wewnętrzna obiektywu składa się z 17 elementów rozmieszczonych w 12 grupach, w tym trzech soczewek asferycznych oraz trzech soczewek ze szkła ED. Jasny zoom odpowiadający zakresem ogniskowych małoobrazkowemu obiektywowi 24-84 mm, skierowany jest do użytkowników systemu Fujifilm X.
Zobacz wszystkie zdjęcia (4)
Fujifilm Fujinon XF16-55mm f/2,8 R LM WR kosztuje około 4500 zł. Konkurencją dla niego może okazać się Fujifilm Fujinon XF18-135mm F3.5-5.6 R LM OIS WR (około 3000 zł), który jest ciemniejszy i nie oferuje stałego światła. Charakteryzuje się natomiast większym zakresem ogniskowania - 27-206 mm (ekwiwalent w systemie małoobrazkowym) - uszczelnianą obudową oraz stabilizacją obrazu.

Zapraszamy do lektury testu obiektywu Fujifilm Fujinon XF16-55mm f/2,8 R LM WR, gdzie zaprezentujemy wyniki jakie osiągnęliśmy w naszym laboratorium oraz zdjęcia przykładowe wykonane w plenerze. Obiektyw testowaliśmy razem z aparatem Fujifilm X-Pro1.

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Polecane artykuły
Capture One Pro 12 pod lupą House of Retouching
3 Maj 2019
Capture One Pro 12 pojawił się na rynku już jakiś czas temu. Czy inżynierom udało się stworzyć kolejne narzędzia, które wycisną ostatnie soki z plików RAW i czy wypracowali nowe sposoby na przyśpieszenie pracy? A może pojawiły się bardziej zaawansowane opcje retuszu?
0
Panasonic Lumix G90 - pierwszy wybór, nie tylko dla fotografa
1 Maj 2019
Najnowszy Panasonic Lumix G90 to najlepsze cechy poprzednika i jeszcze bardziej zaawansowany tryb wideo, zbliżający go do topowych filmujących modeli z serii Lumix.
0
Łukasz Bożycki: pierwsza zima z Olympusem OM-D E-M1X
6 Kwi 2019
Fotografia przyrodnicza to pasmo niepowodzeń, które od czasu do czasu przerywane jest drobnym sukcesem. W dużym stopniu zależy on od możliwości i znajomości naszego sprzętu.
2
Okiem zawodowca: Lumix S1 i S1R
28 Mar 2019
Fotografka National Geographic, kreatywny portrecista, utytułowany fotoreporter publikujący w prasie... Zobaczcie, co o nowych pełnoklatkowych korpusach Panasonic mówią profesjonalni fotografowie.
0