Fujifilm Fujinon XF16-55mm f/2,8 R LM WR - test obiektywu

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
8
Cena / Jakość:
6
Optyka:
7.5
Budowa:
8
Marka:
Fujifilm
Nasza ocena:

77%

Fujifilm Fujinon XF16-55mm f/2,8 R LM WR to profesjonalny obiektyw zmiennoogniskowy stworzony z myślą o zaawansowanych fotografach. Zoom charakteryzuje się stałym, jasnym światłem, uszczelnieniami oraz standardowym zakresem ogniskowania 24-84 mm (odpowiednik dla formatu małoobrazkowego). Sprawdźmy zatem, czy nowy obiektyw Fujifilm sprosta wymaganiom profesjonalistów.

0
Michał Chrzanowski
27 Marzec 2015
Artykuł na: 17-22 minuty
Spis treści

1. Wstęp


Linia obiektywów Fujifilm z serii X powiększyła się o nowy zoom. Fujifilm Fujinon XF16-55mm f/2,8 R LM WR ma typowe dla profesjonalnych obiektywów zmiennoogniskowych stałe światło f/2,8 (dostępne w całym zakresie ogniskowania). Ponadto, obiektyw został wyposażony w bagnet wykonany z mosiądzu oraz uszczelnianą w czternastu miejscach obudowę, dzięki której będziemy w stanie fotografować w niekorzystnych warunkach pogodowych. Konstrukcja wewnętrzna obiektywu składa się z 17 elementów rozmieszczonych w 12 grupach, w tym trzech soczewek asferycznych oraz trzech soczewek ze szkła ED. Jasny zoom odpowiadający zakresem ogniskowych małoobrazkowemu obiektywowi 24-84 mm, skierowany jest do użytkowników systemu Fujifilm X.

Zobacz wszystkie zdjęcia (4)

Fujifilm Fujinon XF16-55mm f/2,8 R LM WR kosztuje około 4500 zł. Konkurencją dla niego może okazać się Fujifilm Fujinon XF18-135mm F3.5-5.6 R LM OIS WR (około 3000 zł), który jest ciemniejszy i nie oferuje stałego światła. Charakteryzuje się natomiast większym zakresem ogniskowania - 27-206 mm (ekwiwalent w systemie małoobrazkowym) - uszczelnianą obudową oraz stabilizacją obrazu.

Zapraszamy do lektury testu obiektywu Fujifilm Fujinon XF16-55mm f/2,8 R LM WR, gdzie zaprezentujemy wyniki jakie osiągnęliśmy w naszym laboratorium oraz zdjęcia przykładowe wykonane w plenerze. Obiektyw testowaliśmy razem z aparatem Fujifilm X-Pro1.

Dodaj ocenę i odbierz darmowy numer DCP
Digital Camera Polska
Spis treści

Poprzednia

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Nikon Nikkor Z 14-30 mm f/4 S - test autorski Pawła Baldwina
Nikon Nikkor Z 14-30 mm f/4 S - test autorski Pawła Baldwina
Szerokokątny zoom Nikkor Z 14-30 mm f/4 S ma być odpowiedzią na zapotrzebowania fotografów architektury, wnętrz, krajobrazu czy też reportażystów, którym nie potrzebna większa jasność. W dodatku...
7
3
Co potrafi najmniejsza stałka w systemie? Fujifilm Fujinon GF 50 mm f/3,5 R LM WR - zdjęcia przykładowe
Co potrafi najmniejsza stałka w systemie? Fujifilm Fujinon GF 50 mm f/3,5 R LM WR - zdjęcia...
Najnowsza 50-tka Fujifilm to najbardziej kompaktowe szkło w systemie GF i jeden z najmniejszych obiektywów średnioformatowych w ogóle. Jak sprawdza się w parze z równie mobilnym korpusem GFX 50R?...
20
4
Sony E 16-55 mm f/2.8 G - test autorski Pawła Baldwina
Sony E 16-55 mm f/2.8 G - test autorski Pawła Baldwina
Mieliśmy prawo wydziwiać, że Sony od premiery modelu A7 zwlekało aż 6 lat z pokazaniem podstawowego szkła 35 mm f/1.8. Ale jak nazwać dziewięcioletnie oczekiwanie użytkowników modeli APS-C na...
9
0
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (11)