Konstrukcja

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
8
Cena / Jakość:
6
Optyka:
7.5
Budowa:
8
Marka:
Fujifilm
Nasza ocena:

77%

Fujifilm Fujinon XF16-55mm f/2,8 R LM WR to profesjonalny obiektyw zmiennoogniskowy stworzony z myślą o zaawansowanych fotografach. Zoom charakteryzuje się stałym, jasnym światłem, uszczelnieniami oraz standardowym zakresem ogniskowania 24-84 mm (odpowiednik dla formatu małoobrazkowego). Sprawdźmy zatem, czy nowy obiektyw Fujifilm sprosta wymaganiom profesjonalistów.

Autor: Michał Chrzanowski

27 Marzec 2015
Artykuł na: 23-28 minut
Spis treści

 

2. Konstrukcja


Fujifilm Fujinon XF16-55mm f/2,8 R LM WR to naprawdę solidnie wykonany obiektyw. Pierścienie ustawiania ostrości i przysłony są wykonane z metalu, podobnie jak cała zewnętrzna obudowa obiektywu. Ponadto, bagnet jest uszczelniony i wykonany z mosiądzu, dzięki czemu otrzymujemy jeszcze większą wytrzymałość.

Zobacz wszystkie zdjęcia (3)

Na pochwały zasługuje wąski metalowy pierścień przysłony, który działa ze skokiem co 0,3EV i przekręca się z wyczuwalnym oporem. Co więcej, pierścień jest nieco odsunięty od początku obiektywu, dzięki czemu zyskujemy dodatkowe miejsce za które możemy chwycić podczas wymiany obiektywu. Jest to wygodne rozwiązanie, ponieważ wymieniając obiektyw nie złapiemy i nie przekręcimy któregoś z jego pierścieni. Pochwalić również trzeba szeroki gumowy pierścień zmiany ogniskowej. Przybliżanie i oddalanie odbywa się płynnie, a dzięki wyczuwalnym żłobieniom jest on wygodny w użytkowaniu. Ponadto, wszystkie elementy są odpowiednio dopasowane i dobrze przylegają do siebie, tworząc tym samym spójną i zwartą konstrukcję. Dodatkowo, przedni dekielek został wyposażony w dosyć głęboki podwójny uchwyt, dzięki czemu korzystanie z niego nie stanowi żadnego problemu.
Zobacz wszystkie zdjęcia (5)

Obiektyw charakteryzujący się stałym światłem f/2,8 składa się z 17 elementów umieszczonych w 12 grupach. Wśród nich są trzy soczewki asferyczne redukujące aberracje sferyczne i zniekształcenia oraz trzy soczewki ze szkła ED, które ograniczają boczne (szeroki kąt) i osiowe (tele) aberracje chromatyczne, zapewniając ostrość na całej powierzchni kadru w całym zakresie przybliżenia. Ponadto, 9-listkowa okrągła przysłona pozwali uzyskać gładki i zaokrąglony efekt bokeh.

Rozmiar mocowania filtra to 77 mm, a minimalna odległość ostrzenia wynosi 0,6 metra. Obiektyw waży 655 gramów i mierzy 83.3 x 106mm.

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sony FE 16-25 mm f/2.8 G - zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 16-25 mm f/2.8 G - zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 16-25 mm f/2.8 G to najnowszy szerokokątny zoom z oferty Sony E, który łączy kompaktowe wymiary z przystępną ceną. Nowy obiektyw zabraliśmy na spacer po ulicach Londynu. Zobaczcie...
15
Nikon Nikkor Z 600 mm f/6.3 VR S - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nikon Nikkor Z 600 mm f/6.3 VR S - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Kolejny teleobiektyw w systemie Nikon Z jest alternatywą z jednej strony dla drogich, profesjonalnych stałek, a z drugiej klasycznych zoomów do dzikiej przyrody i sportu. Sprawdzamy, czy ta...
40
Sony FE 24-50 mm f/2.8 G - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 24-50 mm f/2.8 G - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Rozwiązywanie problemu którego nie ma, czy może przebłysk geniuszu? Sprawdzamy, co do zaoferowania ma Sony FE 24-50 mm f/2.8 G - kompaktowa i tańsza alternatywa dla systemowego zooma...
36
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (11)