Lensbaby Velvet 56 mm f/1.6

Lensbaby Velvet 56 mm f/1.6
W ofercie firmy Lensbaby pojawił się nowe obiektywy manualne Velvet 56 mm f/1.6 i Velvet 56 mm f/1.6 SE. Obiektywy inspirowane szkłami portretowymi z lat 50. XX wieku umożliwiają uzyskanie plastycznego efektu rozmycia i stonowanych kolorów. Do sprzedaży trafią w pierwszej połowie kwietnia 2015 roku.
Układ optyczny obiektywów Lensbaby Velvet 56 mm f/1.6 i Lensbaby Velvet 56 mm f/1.6 SE składa się z 4 elementów w 3 grupach. Wyposażono je w 9-listkową przysłonę umożliwiająca uzyskanie okrągłego bokeh nawet przy mocniej domkniętej przysłonie, a jego minimalna odległość ostrzenia wynosi 12,7 cm. Obiektywy, tak jak inne szkła w ofercie Lensbaby umożliwiają uzyskanie specyficznych efektów. W tym wypadku jest to charakterystyczny efekt zmiękczenia obrazu, podobny do tego, jaki możemy uzyskać fotografując przez pończochę.
Zobacz wszystkie zdjęcia (2)
Obiektywy wyposażono w gwint filtra o średnicy 62mm, a ich obudowa wykonana została z metalu. Waga szkieł to 400 gram. Wykończenie obudowy to zresztą jedyna rzecz, którą różnią się oba modele. Obiektywy będą dostępne w dwóch wariantach kolorystycznych, w wersjach w mocowaniem do lustrzanek Canon EF, Nikon F, Sony A, Pentax K, a także w wersjach do bezlusterkowców Sony E, Samsung NX i Fuji X. Obiektywy z mocowaniami do lustrzanek trafią do sprzedaży już 13 kwietnia 2015. Na wariant z mocowaniem do aparatów bezlusterkowych będziemy musieli poczekać do połowy maja. Szkła, w zależności od wykończenia, będą kosztować $500 (Velvet 56 mm f/1.6) i $600 (Velvet 56 mm f/1.6 SE).

Więcej informacji o nowych obiektywach znajdziemy na stronie lensbaby.com.

Tłumacz i fotograf, codziennie selekcjonuje dla Was porcję najciekawszych newsów ze świata fotografii. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem. Prywatnie niespełniony snowboardzista i spełniony tata.

Komentarze
Polecane artykuły
Panasonic Lumix S1 - test aparatu
6 Maj 2019
Lumix S1 to tańszy model z zaprezentowanego niedawno duetu pełnoklatkowych bezlusterkowców Panasonika. Z matrycą o mniejszej rozdzielczości, ale z bardziej rozwiniętym trybem filmowym, ma przyciągać szerokie rzesze profesjonalistów szukających uniwersalnego i niezawodnego body. Sprawdźmy, czy podstawowa pełna klatka Lumix ma szansę spełnić ich oczekiwania!
0
Canon EOS 250D - pierwsze wrażenia
10 Kwi 2019
EOS 250D to nowy reprezentant “najmniejszej lustrzankowej serii na rynku”, która łączy niewielkie gabaryty z przystępną ceną i możliwościami skrojonymi pod kątem początkujących fotografów i świadomych amatorów. Co skrywa przed nami najnowsza konstrukcja?
3
Panasonic Lumix S1R - test aparatu
9 Kwi 2019
Lumix S1R - jak twierdzi producent - ma być odpowiedzią na potrzeby wymagających profesjonalistów. Jednak czy tak jest w istocie i czy pierwsza pełna klatka Panasonic odbierze klientów konkurencji? Przekonajmy się!
12
Fujifilm GFX 50R - test aparatu
2 Kwi 2019
Najbardziej przystępny cenowo cyfrowy średni format z pewnością zwrócił uwagę tych, którym pełna klatka przestaje już wystarczać. Czy bardziej mobilna i kompaktowa wersja modelu 50S spełni oczekiwania wymagających zawodowców?
1