Olympus M.Zuiko Digital 25 mm f/1.2 PRO - test obiektywu

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
8.5
Cena / Jakość:
5
Optyka:
8.5
Budowa:
8
Marka:
Olympus
Nasza ocena:

82%

Jasny obiektyw standardowy to często pierwszy wybór niejednego fotografa. Jednak czy nowy M.Zuiko okaże się na tyle profesjonalną konstrukcją, by przekonać do siebie najbardziej wymagających użytkowników systemu Mikro Cztery Trzecie?

2
Michał Chrzanowski
31 Styczeń 2017
Artykuł na: 23-28 minut
Spis treści

Do tej pory w systemie Olympusa brakowało wyjątkowo jasnego standardu. Wszystko odmienił zaprezentowany w połowie września 2016 roku M.Zuiko 25 mm f/1.2 PRO, który jest obecnie najjaśniejszym szkłem o ekwiwalencie 50 mm w ofercie firmy.

Jego zaawansowany układ optyczny o specjalnej budowie ma zapewniać obraz o imponującej jakości. Co więcej, obiektyw ma być zupełnie pozbawiony aberracji chromatycznej oraz dystorsji nawet przy maksymalnych wartościach przysłony - obiecuje producent. Dodatkowo mamy mieć do czynienia z wyjątkowo plastycznym rozmyciem, małą głębią ostrości oraz niemal idealnie okrągłym bokeh. Tak więc nowy M.Zuiko 25 mm f/1.2 PRO powinien z łatwością rozkochać w sobie zaawansowanych portrecistów, którzy w swojej pracy korzystają z aparatów Olympusa. Poza tym obiektyw - za sprawą szybkiego i precyzyjnego systemy autofokusa oraz uszczelnionego metalowego tubusu - może zainteresować również dokumentalistów, reportażystów, a także entuzjastów fotografii ulicznej.

M.Zuiko 25 mm f/1.2 PRO jest już dostępny w sprzedaży w cenie 5690 zł. Jednak nie jest to jedyny standard w systemie Mikro Cztery Trzecie. Już w samej ofercie Olympusa możemy znaleźć nieco ciemniejszy model M.Zuiko Digital 25 mm f/1.8, za który zapłacimy 1800 zł. Bardzo ciekawie prezentuje się także Leica DG Summilux 25 mm f/1.4 ASPH, którą otrzymamy w cenie 2200 zł. Jeśli natomiast poszukujemy wyjątkowo jasnych szkieł o ekwiwalencie 50 mm to swoją uwagę powinniśmy skierować w stronę niezależnych producentów optyki. Za około 4000 zł będziemy mogli nabyć Voigtländera Nokton 25 mm f/0.95. Z kolei Mitakon Speedmaster 25 mm f/0.95 kosztuje niespełna 2000 zł. Warto jednak zaznaczyć, że przy wyborze tych dwóch obiektywów będziemy musieli pogodzić się z brakiem autofokusa.

Zapraszamy do lektury testu modelu M.Zuiko 25 mm f/1.2 PRO, gdzie zaprezentujemy wyniki, które otrzymaliśmy w naszym laboratorium oraz zdjęcia przykładowe wykonane w plenerze.  Obiektyw testowaliśmy razem z aparatem Olympus OM-D E-M1 Mark II.

Dodaj ocenę i odbierz darmowy numer DCP
Digital Camera Polska
Spis treści

Poprzednia

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Canon RF 15-35 mm f/2.8L IS USM - zdjęcia przykładowe
Canon RF 15-35 mm f/2.8L IS USM - zdjęcia przykładowe
Pierwszy obiektyw z reporterskiej "świętej trójcy" systemu R trafił już na rynek. Zobaczcie, jak radzi sobie w praktyce.
13
2
Tamron SP 35 mm f/1.4 Di USD - test obiektywu
Tamron SP 35 mm f/1.4 Di USD - test obiektywu
Nowa stałka Tamrona ma być ukoronowaniem linii Superior Performance i pretendentem do miana najlepszego obiektywu 35 mm na rynku. Sprawdzamy jak naprawdę radzi sobie klejnot w koronie japońskiego...
18
4
Tamron SP 35 mm f/1.4 Di USD - zdjęcia przykładowe
Tamron SP 35 mm f/1.4 Di USD - zdjęcia przykładowe
Optyka z najnowszymi rozwiązaniami, najwyższa jakość i plastyka obrazu, ultraszybki autofokus i odporna budowa - taki ma być najnowszy Tamron SP 35 mm f/1.4 Di USD. Czy rzeczywiście to jedna z...
13
0
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (1)