Olympus M.Zuiko Digital 25 mm f/1.2 PRO - test obiektywu

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
8.5
Cena / Jakość:
5
Optyka:
8.5
Budowa:
8
Marka:
Olympus
Nasza ocena:

82%

Jasny obiektyw standardowy to często pierwszy wybór niejednego fotografa. Jednak czy nowy M.Zuiko okaże się na tyle profesjonalną konstrukcją, by przekonać do siebie najbardziej wymagających użytkowników systemu Mikro Cztery Trzecie?

Autor: Michał Chrzanowski

31 Styczeń 2017
Artykuł na: 23-28 minut
Spis treści

Do tej pory w systemie Olympusa brakowało wyjątkowo jasnego standardu. Wszystko odmienił zaprezentowany w połowie września 2016 roku M.Zuiko 25 mm f/1.2 PRO, który jest obecnie najjaśniejszym szkłem o ekwiwalencie 50 mm w ofercie firmy.

Jego zaawansowany układ optyczny o specjalnej budowie ma zapewniać obraz o imponującej jakości. Co więcej, obiektyw ma być zupełnie pozbawiony aberracji chromatycznej oraz dystorsji nawet przy maksymalnych wartościach przysłony - obiecuje producent. Dodatkowo mamy mieć do czynienia z wyjątkowo plastycznym rozmyciem, małą głębią ostrości oraz niemal idealnie okrągłym bokeh. Tak więc nowy M.Zuiko 25 mm f/1.2 PRO powinien z łatwością rozkochać w sobie zaawansowanych portrecistów, którzy w swojej pracy korzystają z aparatów Olympusa. Poza tym obiektyw - za sprawą szybkiego i precyzyjnego systemy autofokusa oraz uszczelnionego metalowego tubusu - może zainteresować również dokumentalistów, reportażystów, a także entuzjastów fotografii ulicznej.

M.Zuiko 25 mm f/1.2 PRO jest już dostępny w sprzedaży w cenie 5690 zł. Jednak nie jest to jedyny standard w systemie Mikro Cztery Trzecie. Już w samej ofercie Olympusa możemy znaleźć nieco ciemniejszy model M.Zuiko Digital 25 mm f/1.8, za który zapłacimy 1800 zł. Bardzo ciekawie prezentuje się także Leica DG Summilux 25 mm f/1.4 ASPH, którą otrzymamy w cenie 2200 zł. Jeśli natomiast poszukujemy wyjątkowo jasnych szkieł o ekwiwalencie 50 mm to swoją uwagę powinniśmy skierować w stronę niezależnych producentów optyki. Za około 4000 zł będziemy mogli nabyć Voigtländera Nokton 25 mm f/0.95. Z kolei Mitakon Speedmaster 25 mm f/0.95 kosztuje niespełna 2000 zł. Warto jednak zaznaczyć, że przy wyborze tych dwóch obiektywów będziemy musieli pogodzić się z brakiem autofokusa.

Zapraszamy do lektury testu modelu M.Zuiko 25 mm f/1.2 PRO, gdzie zaprezentujemy wyniki, które otrzymaliśmy w naszym laboratorium oraz zdjęcia przykładowe wykonane w plenerze.  Obiektyw testowaliśmy razem z aparatem Olympus OM-D E-M1 Mark II.

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści

Poprzednia

Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Nikon Nikkor Z 600 mm f/6.3 VR S - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nikon Nikkor Z 600 mm f/6.3 VR S - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Kolejny teleobiektyw w systemie Nikon Z jest alternatywą z jednej strony dla drogich, profesjonalnych stałek, a z drugiej klasycznych zoomów do dzikiej przyrody i sportu. Sprawdzamy, czy ta...
39
Sony FE 24-50 mm f/2.8 G - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 24-50 mm f/2.8 G - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Rozwiązywanie problemu którego nie ma, czy może przebłysk geniuszu? Sprawdzamy, co do zaoferowania ma Sony FE 24-50 mm f/2.8 G - kompaktowa i tańsza alternatywa dla systemowego zooma...
29
Tamron 17-50 mm f/4 DI III VXD – test praktyczny (+RAW)
Tamron 17-50 mm f/4 DI III VXD – test praktyczny (+RAW)
Tamron testuje kolejny ciekawy zakres ogniskowych, tym razem przesuwając punkt ciężkości w stronę szerokiego kąta. Czy to idealny zoom dla podróżnika z krajobrazowym zacięciem? Mieliśmy okazję to...
37
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (1)