7. Dystorsja
Dystorsję mierzymy dla plików RAW w najwyższej dostępnej rozdzielczości, dla najniższego ISO i z najniższymi ustawieniami odszumiania i wyostrzania. Pomiar wykonywany jest dla wybranych (skrajnych i środkowej) ogniskowych. Przedstawiane wykresy pokazują poziom i charakterystykę dystorsji dla skrajnych ogniskowych.
Od stałek o ogniskowej 35 mm (ekwiwalent 53 mm na pełnej klatce) powinniśmy wymagać wręcz perfekcyjnie korygowanej dystorsji. Niestety w przypadku testowanego Fujinona tak nie jest – przynajmniej podczas fotografowania w formacie RAW. Zniekształcenia obrazu są duże i sięgają 1.90%. W praktyce oznacza to, że będą one zauważalne, zwłaszcza gdy w kadrze będzie znajdować się dużo linii – tak poziomych, jak i pionowych. Problem ten mija, gdy wybierzemy format JPEG. Poniżej prezentujemy profil dystorsji uzyskany dla ogniskowej 35 mm.
Dystorsja w praktyce