Trzymaj się tych 11 zasad, a Twoje zdjęcia lotnicze nabiorą rozmachu

Trzymaj się tych 11 zasad, a Twoje zdjęcia lotnicze nabiorą rozmachu

Ekipa COOPH powraca z kolejnym ciekawym wideoporadnikiem. Tym razem prezentuje 11 prostych sposobów, które sprawią, że wykonasz lepsze zdjęcia z powietrza. Tak więc jeśli masz drona i uwielbiasz fotografię, to ten film jest właśnie dla Ciebie.

Jeszcze kilka lat temu wiele osób patrzyło na zdjęcia wykonywane dronami z przymrużeniem oka. Uważali to za chwilowy trend. A tymczasem ta dziedzina fotografii zyskuje coraz większą popularność i rzeszę zwolenników. Dzięki temu możemy cieszyć się wyjątkowymi obrazami, które ukazują naszą planetę z zupełnie innej i nowej perspektywy. Jednak w jaki sposób uchwycić niezapomniane kadry? Przecież hobbystyczne latanie dronem to jedno. Ale bezpieczny lot przy jednoczesnych wykonywaniu zachwycających ujęć, to już zupełnie inna bajka.

Tak więc jeśli zakupiłeś swojego pierwszego bezzałogowca i uważasz, że Twoim zdjęciom z przestworzy czegoś brakuje, to z pomocą przychodzi ekipa COOPH. Wraz z fotografem Lorenzo Holderem przygotowała bardzo ciekawy i pouczający poradnik. Znajdziesz w nim 11 prostych sztuczek, które sprawią, że każdy będzie w stanie w efektywny sposób pokazać świat z podniebnej perspektywy.

Niektóre z zasad fotografii można wykorzystać także w powietrzu, jednak czasem mogą one okazać się niewystarczające. W przestworzach - gdy mamy mało czasu na spokojne zaplanowanie kadru - liczy się kreatywność oraz nieszablonowe myślenie. To może pomóc w osiągnięciu unikalnych zdjęć, których nie bylibyśmy w stanie uchwycić za pomocą tradycyjnego aparatu. Jak pokazali członkowie COOPH sukces - i zamierzony cel - można osiągnąć w 11 prostych krokach.

  • baw się perspektywą
  • szukaj symetrii
  • odnajduj linie, które dzielą kadr
  • staraj się wyszukiwać unikalne wzory
  • powietrzna panorama może zdziałać cuda
  • staraj się uchwycić kontrasty
  • odkryj powietrzne selfie
  • szukaj powtórzeń
  • nie bój się abstrakcji
  • fotografuj cienie
  • sięgaj aż po horyzont

Jeżeli chcesz zobaczyć więcej interesujących filmowych poradników, to koniecznie odwiedź kanał COOPH na Youtube. My już dodaliśmy go do subskrybowanych.

zdjęcie główne: Calin Stan - laureat II miejsca w kategorii "Nature" konkursu International Drone Photography Contest 2017

Poznaliśmy wyniki Magnum Photography Awards 2017. Wśród laureatów są Polacy!
19 Lip 2017
Artur Zdral i Szymon Barylski zostali laureatami tegorocznej edycji prestiżowego konkursu Magnum Photography Awards. Koniecznie zobaczcie galerię nagrodzonych prac, które ukazują „niezwykłą gamę tematów, stylistycznych podejść i osobistych wizji“.
0
“Wykonanie wielu zdjęć to za mało, by powstał cykl” - wywiad z Tomaszem Böhm
18 Lip 2017
Tomasz Böhm to polski fotograf dokumentalny, obecnie student Instytutu Twórczej Fotografii w Opavie, członek agencji Forum oraz Picture That Warsaw. Nam opowiada o swoim podejściu do fotografii i projekcie „Mare”, czyli powstałych na Islandii, będących formą autoterapii, zdjęciach.
2
Dlaczego w fotografii warto korzystać z lamp LED? Pytamy Emila Bilińskiego
10 Lip 2017
Lampy i oświetlacze LED to już nie tylko atrybut twórców wideo. oraz częściej sięgają po nie także fotografowie. Ale czy warto przesiadać się dla nich z tradycyjnych błyskowych reflektorów. O zalety lamp LED pytamy znanego portrecistę i fotografa modowego, Emila Bilińskiego.
0
Najzabawniejszy konkurs fotograficzny - poznaj pierwszych faworytów
10 Lip 2017
Jeżeli kiedykolwiek zastanawiałeś się czy zwierzęta mają osobowość lub uważałeś, że w fotografii brakuje uśmiechu, to te fotografie rozwieją wszelkie wątpliwości. Zobacz najlepsze zdjęcia zgłoszone do tej pory do konkursu Comedy Wildlife Photography Awards.
1