Zamachowiec z Ankary, zdjęcie idealne?
5
„Czerwone kwadraty” czyli jak czytać sztukę współczesną?
12 grudzień 2016
Jakiś czas temu jechałem samochodem z rodzicami i dziadkiem. Wracaliśmy z mojej wystawy. Panowała niezręczna cisza. Od wielu lat dyskutuję z nimi i sam zastanawiam się czy istnieje klucz do odczytania sztuki nieprzedstawiającej. Czy czerwony kwadrat na białym tle jest zawsze tylko tym co widzimy? Jeśli tak, gdzie rodzi się potrzeba tworzenia takich obrazów? Czy możemy je odczytywać bez kontekstu?
1
Kinowska: "Legalna kreacja w World Press Photo? Tylko spokojnie.”
27 październik 2016
Informacja o zmianach w World Press Photo zelektryzowała środowisko. Łatwo było o szybkie komentarze: to już koniec, poddał się ostatni bastion w obronie etyki zawodowej fotografii prasowej. Po prostu żałoba. Tymczasem...
0
Freelancer z nałogami - czyli o problemach w nowym miejscu pracy
15 wrzesień 2016
Bardzo częstym problemem w pracy wolnego strzelca (freelancera), który bazuje na kontraktach krótkoterminowych, jest różnica w organizacji pracy w studiu i pogodzenie tego ze swoimi przyzwyczajeniami.
0
Street, czy reportaż - decyduje temat?
30 maj 2016
Fotopolis zapytało niedawno fotografów o różnicę między fotoreportażem, a street photo. Dyskusja ta ciągle powraca. Aktualna jest chyba dlatego, że sami fotografowie mają problem z tożsamością fotograficzną i chcieliby mieć większą jasność co do tego, czym faktycznie się zajmują.
1