Sony FE C 16-35 mm T3.1 G - szerokokątny obiektyw filmowy z AF i silnikiem zoom. Dwa kolejne na horyzoncie

Autor: Maciej Luśtyk

16 Wrzesień 2019
Artykuł na: 4-5 minut

Wygląda na to, że Sony szykuje dla filmowców nową serię obiektywów zoom, które sprawić mają, źe uzyskanie pożądanych efektów stanie się znacznie łatwiejsze niż dotychczas.

Sony rozwija pomysł zapoczątkowany w 2014 obiektywem FE PZ 28-135 mm F4 G OSS i prezentuje kolejny filmowy zoom wyposażony w silnik zoom, pozwalający na wykonywanie płynnych zbliżeń za pomocą sprzęgła umieszczonego na tubusie obiektywu. Tym razem jest to pełnoklatkowy model Sony FE C 16-35 mm T3.1 G.

Jakość obiektywu filmowego, wygoda konstrukcji foto

Układ optyczny zbudowano na bazie 16 soczewek w 13 grupach, gdzie aż 5 elementów to soczewki asferyczne, a dwie wykonane ze szkła o obniżonym współczynniku dyspersji. Producent obiecuje więc doskonałą ostrość na całej powierzchni kadru i doskonale zminimalizowaną dystorsję oraz aberrację chromatyczną. Do tego powłoki Nano AR, które uchronią przed obniżeniem kontrastu w przypadku pracy pod światło, a także zminimalizują ryzyko wystąpienia niepożądanych odbić światła i flar. Zestaw ten pozwoli nam na ostrzenie z minimalnej odległości 28 cm.

To wszystko przy wsparciu 11-listkowej przysłony o zaokrąglonych listkach, która w parze ze stałą światłosiłą T3.1 (f/2.8) zapewnić ma plastyczne rozmycie nieostrości w całym zakresie ogniskowych. Jeżeli zaś chodzi o ogniskową, zoomować możemy za pomocą wspomnianego sprzęgła, ale także wyposażonym w wygodny uchwyt pierścieniem, którego kierunek obrotu można zamieniać w celu zwiększenia wygody pracy. W tym wypadku możemy także skorzystać z systemu follow focus i odłączyć moduł silnika w celu obniżenia wagi obiektywu.

Wygodnie prezentuje się także pierścień ostrości o 120-stopniowym kącie obrotu oraz fakt, że pierścień przysłony można przełączać z trybu bezstopniowego na stopniowy. Mamy też przycisk funkcyjny, do którego możemy przypisać np. Funkcję blokowania ostrości. Szkło wspiera bowiem system autofokusu kamer i aparatów Sony, jeszcze bardziej zwiększając komfort filmowej pracy w pojedynkę.

Obiektyw mierzy 118,4 x 146,6 mm, a średnica frontowego elementu wynosząca 114 mm pozwoli na podłączenie standardowych matte-boksów i innych akcesoriów filmowych.

Dwa kolejne szkła już niebawem?

Co chyba najciekawsze, wygląda na to, że już niedługo zobaczymy kolejne obiektywy z tej serii szkieł. Pod koniec filmu promocyjnego, model FE C 16-35 mm T3.1 G prezentowany jest w towarzystwie dwóch innych obiektywów, których jeszcze nie ma w ofercie. Czy producent szykuje filmowcom odpowiednik fotograficznej świętej trójcy zoomów (16-35 mm, 24-70 mm i 70-200 mm)? Byłby to nie lada kąsek.

{$in-article-newsletter}

Cena i dostępność

Obiektyw na rynek trafić ma wiosną 2020 roku, jednak jego cena jak na razie pozostaje nieznana. Prawdopodobnie jednak poznamy ją już niebawem, gdyż dzisiaj oficjalnie wystartować ma przedsprzedaż obiektywu. Biorąc pod uwagę możliwości, należy spodziewać się ceny na poziomie 5-6 tys. dolarów.

Więcej informacji o nowym obiektywie znajdziecie pod adresem pro.sony.

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Hasselblad XCD 25 mm f/2.5 V - nowy szeroki kąt do średniego formatu
Hasselblad XCD 25 mm f/2.5 V - nowy szeroki kąt do średniego formatu
Hasselblad prezentuje drugie najszersze szkło do swojego bezusterkowego systemu średnioformatowego. Hasselblad XCD 25 mm f/2.5 V oferuje wysokiej jakości optykę i kompaktową...
8
Viltrox AF 16 mm f/1.8 od teraz także z mocowaniem Nikon Z
Viltrox AF 16 mm f/1.8 od teraz także z mocowaniem Nikon Z
Dopracowany optycznie i przystępny cenowo jasny obiektyw superszerokokątny Viltroxa trafia w końcu do oferty mocowania Z. Szkło trafi na rynek jeszcze w maju i zachowa cenę wersji do...
15
Samyang V-AF 20 mm T1.9 i innowacyjny adapter anamorficzny - linia niedrogich filmowych stałek AF nareszcie kompletna
Samyang V-AF 20 mm T1.9 i innowacyjny adapter anamorficzny - linia niedrogich filmowych stałek AF...
Samyang V-AF to zdecydowanie jedne z najciekawszych obiektywów stałoogniskowych na rynku. Wraz z nowymi premierami otrzymujemy długo oczekiwany szeroki kąt a także adapter...
7
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (1)