Astrofotografia dla początkujących. Ten wideoporadnik podpowie jak zacząć i robić to dobrze

Astrofotografia dla początkujących. Ten wideoporadnik podpowie jak zacząć i robić to dobrze

Astrofotografia to jedna z najbardziej wymagających dziedzin fotografii krajobrazowej. I choć dobre rezultaty wymagają odpowiedniego przygotowania teoretycznego, sprzętowego i praktycznego to rozpoczęcie z nią przygody nie jest tak trudne, jak mogłoby się wydawać. Jak zacząć zdradza nowy poradnik Mango Street Lab.

Nocne krajobrazy z uwydatnionym, rozgwieżdżonym niebem zawsze robią wrażenie. I choć w dobie aparatów cyfrowych uchwycenie tego typu kadrów jest dużo łatwiejsze, i tak aby cieszyć się dobrymi “astrofotografiami”, musimy przyswoić solidną dawkę wiedzy i poprzeć ją wieloma godzinami spędzonymi w terenie. Do tego dochodzi kwestia odpowiedniego sprzętu.

Wszystko to sprawia, że wiele osób nigdy nie podejmuje tego wyzwania, a szkoda. Fotografowanie nocnego nieba nie jest bowiem aż tak trudne jak niektórym, może się wydawać, a ciekawe rezultaty możemy nawet przy pomocy amatorskich lustrzanek i bezlusterkowców, a nawet zaawansowanych kompaktów. Wszystko bowiem sprowadza się do kilku prostych reguł. O wszystkim, co niezbędne na początek przygody z astrofotografią dowiecie się z nowego wideoporadnika Rachel Gulotty i Daniela Inskeepa z youtubowego kanału Mango Street.

Największą zaletą poradnika jest to, że jest wyjątkowo krótki, a przy tym bardzo przystępny i praktyczny. Wspomina między innymi o “regule 500”, której znajomość znacznie ułatwia poruszanie się w temacie nocnego krajobrazu, a która wcale nie tak często pojawia się przy okazji porad na temat astrofotografii. I choć film nie poświęca uwagi wielu tematom, jak choćby zanieczyszczeniu świetlnemu czy efektywnej obróbce tego typu zdjęć, to na pewno okaże się bardzo przydatny dla osób stawiających w tym temacie swoje pierwsze kroki.

Film jest w języku angielskim, ale dzięki funkcji automatycznego tłumaczenia napisów serwisu Youtube powinien być zrozumiały dla każdego.

Więcej ciekawych filmów i poradników znajdziecie na kanale Mango Street w serwisie Youtube.

0
0
Young Poland 2019 - oto najlepsze zdjęcia młodych polskich fotografów z konkursu Grand Press Photo
17 Maj 2019
Young Poland to specjalna sekcja konkursu GPP, kierowana do twórców, którzy nie ukończyli jeszcze 26 roku życia. Zobaczcie, jakie zdjęcie podbiły w tym roku serca jurorów.
2
Poznaliśmy laureatów Grand Press Photo 2019. Zobacz najlepsze polskie zdjęcia prasowe minionego roku
16 Maj 2019
Tegoroczna edycja najważniejszego polskiego konkursu fotografii prasowej Grand Press Photo dobiegła końca. Oto najlepsze zdjęcia polskich fotoreporterów.
8