Astrofotografia dla początkujących. Ten wideoporadnik podpowie jak zacząć i robić to dobrze

Astrofotografia dla początkujących. Ten wideoporadnik podpowie jak zacząć i robić to dobrze

Astrofotografia to jedna z najbardziej wymagających dziedzin fotografii krajobrazowej. I choć dobre rezultaty wymagają odpowiedniego przygotowania teoretycznego, sprzętowego i praktycznego to rozpoczęcie z nią przygody nie jest tak trudne, jak mogłoby się wydawać. Jak zacząć zdradza nowy poradnik Mango Street Lab.

Nocne krajobrazy z uwydatnionym, rozgwieżdżonym niebem zawsze robią wrażenie. I choć w dobie aparatów cyfrowych uchwycenie tego typu kadrów jest dużo łatwiejsze, i tak aby cieszyć się dobrymi “astrofotografiami”, musimy przyswoić solidną dawkę wiedzy i poprzeć ją wieloma godzinami spędzonymi w terenie. Do tego dochodzi kwestia odpowiedniego sprzętu.

Wszystko to sprawia, że wiele osób nigdy nie podejmuje tego wyzwania, a szkoda. Fotografowanie nocnego nieba nie jest bowiem aż tak trudne jak niektórym, może się wydawać, a ciekawe rezultaty możemy nawet przy pomocy amatorskich lustrzanek i bezlusterkowców, a nawet zaawansowanych kompaktów. Wszystko bowiem sprowadza się do kilku prostych reguł. O wszystkim, co niezbędne na początek przygody z astrofotografią dowiecie się z nowego wideoporadnika Rachel Gulotty i Daniela Inskeepa z youtubowego kanału Mango Street.

Największą zaletą poradnika jest to, że jest wyjątkowo krótki, a przy tym bardzo przystępny i praktyczny. Wspomina między innymi o “regule 500”, której znajomość znacznie ułatwia poruszanie się w temacie nocnego krajobrazu, a która wcale nie tak często pojawia się przy okazji porad na temat astrofotografii. I choć film nie poświęca uwagi wielu tematom, jak choćby zanieczyszczeniu świetlnemu czy efektywnej obróbce tego typu zdjęć, to na pewno okaże się bardzo przydatny dla osób stawiających w tym temacie swoje pierwsze kroki.

Film jest w języku angielskim, ale dzięki funkcji automatycznego tłumaczenia napisów serwisu Youtube powinien być zrozumiały dla każdego.

Więcej ciekawych filmów i poradników znajdziecie na kanale Mango Street w serwisie Youtube.

Margaret Mitchell: „Fotografia może umożliwić opowiadanie historii, które normalnie są ukryte"
16 Lip 2018
Ponad dwadzieścia lat od sfotografowania dzieci swojej siostry, Margaret Mitchell ponownie odwiedza rodzinę z aparatem. Zadaje pytania o wpływ środowiska, w jakim przyszło nam dorastać, na nasze dalsze życie. Szkocka fotografka, działającą głównie w rejonach fotografii dokumentalnej i portretowej, jest laureatką wielu krajowych i międzynarodowych nagród, w tym Sony World Photography Awards.
0
“Zacząłem fotografować, bo bałem się zapomnieć”. Projekt Johna-Davida Richardsona to uniwersalna opowieść o dorastaniu
3 Lip 2018
- Pamiętam dzień, w którym skończyłem trzynaście lat. Obudziłem się tego ranka, spodziewając się, że w jakiś sposób zmieniłem się w mężczyznę tej nocy - mówi nam amerykański fotograf, który od dwóch lat realizuje projekt o dorastaniu chłopców z pobliskiego skateparku.
0
Majestat oceanu, zdjęcia z powietrza i nieziemskie scenerie - wyniki National Geographic Travel Photographer of the Year 2018
29 Cze 2018
Jury jednego z największych konkursów fotografii podróżniczej zaprezentowało jego tegorocznych laureatów. Zobaczcie galerię zwycięskich prac z ostatniej odsłony National Geographic Travel Photographer of the Year.
0
„Stambuł Story” z Panasonic Lumix G9
26 Cze 2018
Jak nowy superszybki korpus Panasonic sprawdza się w fotografii ulicznej? Zapytaliśmy o to reportażystę National Geographic Mikołaja Nowackiego.
3