Astrofotografia dla początkujących. Ten wideoporadnik podpowie jak zacząć i robić to dobrze

Autor: Maciej Luśtyk

5 Lipiec 2017
Artykuł na: 2-3 minuty

Astrofotografia to jedna z najbardziej wymagających dziedzin fotografii krajobrazowej. I choć dobre rezultaty wymagają odpowiedniego przygotowania teoretycznego, sprzętowego i praktycznego to rozpoczęcie z nią przygody nie jest tak trudne, jak mogłoby się wydawać. Jak zacząć zdradza nowy poradnik Mango Street Lab.

Nocne krajobrazy z uwydatnionym, rozgwieżdżonym niebem zawsze robią wrażenie. I choć w dobie aparatów cyfrowych uchwycenie tego typu kadrów jest dużo łatwiejsze, i tak aby cieszyć się dobrymi “astrofotografiami”, musimy przyswoić solidną dawkę wiedzy i poprzeć ją wieloma godzinami spędzonymi w terenie. Do tego dochodzi kwestia odpowiedniego sprzętu.

Wszystko to sprawia, że wiele osób nigdy nie podejmuje tego wyzwania, a szkoda. Fotografowanie nocnego nieba nie jest bowiem aż tak trudne jak niektórym, może się wydawać, a ciekawe rezultaty możemy nawet przy pomocy amatorskich lustrzanek i bezlusterkowców, a nawet zaawansowanych kompaktów. Wszystko bowiem sprowadza się do kilku prostych reguł. O wszystkim, co niezbędne na początek przygody z astrofotografią dowiecie się z nowego wideoporadnika Rachel Gulotty i Daniela Inskeepa z youtubowego kanału Mango Street.

Największą zaletą poradnika jest to, że jest wyjątkowo krótki, a przy tym bardzo przystępny i praktyczny. Wspomina między innymi o “regule 500”, której znajomość znacznie ułatwia poruszanie się w temacie nocnego krajobrazu, a która wcale nie tak często pojawia się przy okazji porad na temat astrofotografii. I choć film nie poświęca uwagi wielu tematom, jak choćby zanieczyszczeniu świetlnemu czy efektywnej obróbce tego typu zdjęć, to na pewno okaże się bardzo przydatny dla osób stawiających w tym temacie swoje pierwsze kroki.

Film jest w języku angielskim, ale dzięki funkcji automatycznego tłumaczenia napisów serwisu Youtube powinien być zrozumiały dla każdego.

Więcej ciekawych filmów i poradników znajdziecie na kanale Mango Street w serwisie Youtube.

7 sposobów na lepsze zdjęcia krajobrazowe
7 sposobów na lepsze zdjęcia krajobrazowe
Podejdź do pejzażu jak zawodowiec. Wykorzystaj nasze wskazówki i rób jeszcze lepsze zdjęcia!
4
Ostre światło w fotografii - pomysły na kreatywną sesję portretową z użyciem strumienicy
Ostre światło w fotografii - pomysły na kreatywną sesję portretową z użyciem strumienicy
Jacek Woźniak zabiera nas za kulisy sesji zdjęciowych, w których wykorzystał strumienicę optyczną GlareOne Spotlight, umożliwiającą uzyskanie ciekawych efektów świetlnych przy...
15
Świeże pomysły na zdjęcia wiosny - poradnik pełen inspiracji
Świeże pomysły na zdjęcia wiosny - poradnik pełen inspiracji
Od fotografii krajobrazu i makro, po portret czy martwą naturę - gdy świat przyrody budzi się do życia, przychodzi czas na nowe fotografie, pełne światła i koloru...  
13
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (8)