Astrofotografia dla początkujących. Ten wideoporadnik podpowie jak zacząć i robić to dobrze

Astrofotografia dla początkujących. Ten wideoporadnik podpowie jak zacząć i robić to dobrze

Astrofotografia to jedna z najbardziej wymagających dziedzin fotografii krajobrazowej. I choć dobre rezultaty wymagają odpowiedniego przygotowania teoretycznego, sprzętowego i praktycznego to rozpoczęcie z nią przygody nie jest tak trudne, jak mogłoby się wydawać. Jak zacząć zdradza nowy poradnik Mango Street Lab.

Nocne krajobrazy z uwydatnionym, rozgwieżdżonym niebem zawsze robią wrażenie. I choć w dobie aparatów cyfrowych uchwycenie tego typu kadrów jest dużo łatwiejsze, i tak aby cieszyć się dobrymi “astrofotografiami”, musimy przyswoić solidną dawkę wiedzy i poprzeć ją wieloma godzinami spędzonymi w terenie. Do tego dochodzi kwestia odpowiedniego sprzętu.

Wszystko to sprawia, że wiele osób nigdy nie podejmuje tego wyzwania, a szkoda. Fotografowanie nocnego nieba nie jest bowiem aż tak trudne jak niektórym, może się wydawać, a ciekawe rezultaty możemy nawet przy pomocy amatorskich lustrzanek i bezlusterkowców, a nawet zaawansowanych kompaktów. Wszystko bowiem sprowadza się do kilku prostych reguł. O wszystkim, co niezbędne na początek przygody z astrofotografią dowiecie się z nowego wideoporadnika Rachel Gulotty i Daniela Inskeepa z youtubowego kanału Mango Street.

Największą zaletą poradnika jest to, że jest wyjątkowo krótki, a przy tym bardzo przystępny i praktyczny. Wspomina między innymi o “regule 500”, której znajomość znacznie ułatwia poruszanie się w temacie nocnego krajobrazu, a która wcale nie tak często pojawia się przy okazji porad na temat astrofotografii. I choć film nie poświęca uwagi wielu tematom, jak choćby zanieczyszczeniu świetlnemu czy efektywnej obróbce tego typu zdjęć, to na pewno okaże się bardzo przydatny dla osób stawiających w tym temacie swoje pierwsze kroki.

Film jest w języku angielskim, ale dzięki funkcji automatycznego tłumaczenia napisów serwisu Youtube powinien być zrozumiały dla każdego.

Więcej ciekawych filmów i poradników znajdziecie na kanale Mango Street w serwisie Youtube.

Zobacz moc ślubnych inspiracji na zdjęciach laureatów MyWed 2017 Award
18 Sty 2018
Poznaliśmy zwycięzców kolejnej edycji MyWed Wedding Photographers Award 2017 - jednego z bardziej prestiżowych konkursów w pełni poświęconych fotografii ślubnej. Tym razem tytuł Fotografa Roku otrzymał Ken Pak, który zaprezentował prawdziwy „crème de la crème“ fotoreportażu ślubnego.
0
Emil Biliński: “Coraz częściej zostawiam studyjne lampy błyskowe w domu”
17 Sty 2018
Już w najbliższą sobotę, w warszawskim Studio Bank Emil Biliński poprowadzi warsztaty, na których zademonstruje swój system pracy. Fotografa pytamy o pracę z lampami i o to, czego mogą spodziewać się uczestnicy.
0
Znamy wyniki konkursu Monochrome Awards 2017. Polacy kolejny raz na podium
16 Sty 2018
Polacy kolejny raz stają na podium międzynarodowych konkursów fotograficznych. Tym razem była to 4. edycja poświęconego wyłącznie fotografii czarno-białej Monochrome Awards. Zobaczcie nagrodzone prace.
0
Zagłosuj na najlepsze zdjęcie Wildlife Photographer of the Year
12 Sty 2018
Miłośnicy przyrody z całego świata mogą już wziąć udział w głosowaniu na najlepsze zdjęcie Wildlife Photographer of the Year, którego autor otrzyma Nagrodę Publiczności. Na Wasze głosy organizatorzy czekają do początku lutego.
0
zamknij X
Plebiscyt 2017
Zagłosuj
Na najlepsze produkty i wydarzenia roku 2017