Panning dla początkujących. Ten tutorial pokaże jak robić to dobrze

Panning dla początkujących. Ten tutorial pokaże jak robić to dobrze

Dynamicznie uchwycony ruch z ostrym obiektem zdjęcia i płynnie rozmytym tłem - tak w skrócie można opisać technikę panoramowania (ang. panning). W najnowszym wideoporadniku amerykański fotograf Josh Katz w prosty sposób pokazuje, jak tego dokonać.

Panoramowanie (ang. panning) nie jest łatwą techniką. Jednak, gdy już poznamy jej podstawy możemy osiągnąć spektakularne efekty. Często wykorzystywana w fotografii sportowej - głównie motoryzacyjnej - dostarcza niebanalnych kadrów. Chyba nie ma osoby, która nie widziałaby zdjęć, na których fotografowany obiekt jest ostry, a reszta kadru dynamicznie rozmyta, przez co otrzymujemy wrażenie ruchu.

Jednak, aby osiągną zamierzony efekt trzeba nie lada wprawy i cierpliwości, a także wiedzy i zaznajomienia z aparatem. W najnowszym tutorialu przygotowanym dla początkujących, Josh Katz pokazuje, w jaki sposób rozpocząć swoją przygodę z panningiem.

Aby efektywnie fotografować za pomocą techniki panoramowania musimy pamiętać o kilku rzeczach. Jeżeli chcemy rozmyć tło przy jednoczesnym zatrzymaniu w kadrze naszego obiektu będziemy musieli skorzystać z dłuższych czasów naświetlania. Zdaniem Katza najlepszym ustawieniem będzie 1/10 s (zdjęcia skateboardzisty), 1/30 s (zdjęcia rowerzysty), 1/50 s (zdjęcia samochodu lub motocyklu). Jednak trzeba pamiętać, że są to jedynie punkty wyjścia, a czas będzie trzeba dostosować do prędkości poruszających się obiektów. Należy także potrenować płynne obracanie się z aparatem przy jednoczesnym utrzymywaniu w tym samym punkcie kadru fotografowanego tematu. Od tego właśnie w głównej mierze zależy końcowy efekt naszych zdjęć.

Jeżeli poradnik Josha Katza był dla Was pomocny i chcecie poznać nieco więcej przydatnych fotograficznych technik to odsyłamy na jego stronę oraz kanał na Youtube.

zdjęcie główne: www.pexels.com

National Geographic Nature Photographer of the Year 2017 - zobaczcie zwycięskie zdjęcia
14 Gru 2017
Wydarzenia organizowane przez National Geographic zawsze gwarantują nam solidną dawkę niezwykłych zdjęć przyrodniczych. Nie inaczej jest i tym razem. Właśnie poznaliśmy zwycięzców tegorocznej edycji National Geographic Nature Photographer of the Year.
0
Życie, twórczość i filozofia Ansela Adamsa zamknięte w 80-minutowym dokumencie. Obowiązkowy seans dla fotografów
13 Gru 2017
Ansel Adams to jeden z najbardziej znanych i inspirujących fotografów wszech czasów. Na przestrzeni lat z pewnością dużo o nim słyszeliście, ale mało co tak szczegółowo przedstawia jego życie i twórczość jak ten dokument z 2002 roku.
0
Oto najlepsze polskie zdjęcia teatralne ostatniego roku. Znamy zwycięzców III Konkursu Fotografii Teatralnej
12 Gru 2017
Już po raz trzeci jury ogólnopolskiego Konkursu Fotografii Teatralnej przyznali nagrody fotografom, których praca skupia się wokół spektakli wystawianych na deskach teatrów. Zobaczcie nagrodzone prace.
0
Polacy wśród 50 najlepiej zapowiadających się fotografów według magazynu LensCulture
11 Gru 2017
LensCulture po raz kolejny wybrało wschodzące talenty światowej fotografii. Wśród zwycięzców w tym roku znalazło się aż 5 Polaków. Zobaczcie nagrodzone projekty.
2