Panning dla początkujących. Ten tutorial pokaże jak robić to dobrze

0

Autor: Michał Chrzanowski

26 Czerwiec 2017
Artykuł na: 4-5 minut

Dynamicznie uchwycony ruch z ostrym obiektem zdjęcia i płynnie rozmytym tłem - tak w skrócie można opisać technikę panoramowania (ang. panning). W najnowszym wideoporadniku amerykański fotograf Josh Katz w prosty sposób pokazuje, jak tego dokonać.

Panoramowanie (ang. panning) nie jest łatwą techniką. Jednak, gdy już poznamy jej podstawy możemy osiągnąć spektakularne efekty. Często wykorzystywana w fotografii sportowej - głównie motoryzacyjnej - dostarcza niebanalnych kadrów. Chyba nie ma osoby, która nie widziałaby zdjęć, na których fotografowany obiekt jest ostry, a reszta kadru dynamicznie rozmyta, przez co otrzymujemy wrażenie ruchu.

Jednak, aby osiągną zamierzony efekt trzeba nie lada wprawy i cierpliwości, a także wiedzy i zaznajomienia z aparatem. W najnowszym tutorialu przygotowanym dla początkujących, Josh Katz pokazuje, w jaki sposób rozpocząć swoją przygodę z panningiem.

Aby efektywnie fotografować za pomocą techniki panoramowania musimy pamiętać o kilku rzeczach. Jeżeli chcemy rozmyć tło przy jednoczesnym zatrzymaniu w kadrze naszego obiektu będziemy musieli skorzystać z dłuższych czasów naświetlania. Zdaniem Katza najlepszym ustawieniem będzie 1/10 s (zdjęcia skateboardzisty), 1/30 s (zdjęcia rowerzysty), 1/50 s (zdjęcia samochodu lub motocyklu). Jednak trzeba pamiętać, że są to jedynie punkty wyjścia, a czas będzie trzeba dostosować do prędkości poruszających się obiektów. Należy także potrenować płynne obracanie się z aparatem przy jednoczesnym utrzymywaniu w tym samym punkcie kadru fotografowanego tematu. Od tego właśnie w głównej mierze zależy końcowy efekt naszych zdjęć.

Jeżeli poradnik Josha Katza był dla Was pomocny i chcecie poznać nieco więcej przydatnych fotograficznych technik to odsyłamy na jego stronę oraz kanał na Youtube.

zdjęcie główne: www.pexels.com

5
0
34
0
89
0