Sigma 105 mm f/1.4 DG HSM ART - test obiektywu

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
9
Cena / Jakość:
7.5
Optyka:
9
Budowa:
8
Marka:
Sigma
Nasza ocena:

89%

Czy Sigma modelem 105 mm f/1.4 DG HSM ART przekroczyła kolejne granice w segmencie portretowych szkieł? Dziś poznacie odpowiedź!

Autor: Michał Chrzanowski

21 Czerwiec 2019
Artykuł na: 23-28 minut
Spis treści

Do tej pory obiektywem zapewniającym połączenie ogniskowej 105 mm i przysłony f/1.4 mógł pochwalić się jedynie Nikon. Jednak Sigma nie pozostała bierna i wyciągnęła mocnego asa z rękawa. „Nowy mistrz bokeh i flagowy produkt wśród obiektywów z przesłoną f/1.4 linii ART“ - właśnie takimi słowami opisano model 105 mm f/1.4 DG HSM ART. Ma to być wyjątkowe szkło i odpowiedź na potrzeby najbardziej wymagających portrecistów. Fenomenalna jakość obrazu z cudowną plastyką i reprodukcją kolorów na czele, a także pancerna budowa i wydajny system autofokusa - to zdaniem producenta największe atuty tego obiektywu.

- Jedna z dłuższych ogniskowych serii ART oraz przysłona f/1.4 zapewniają połączenie doskonałej rozdzielczości z pięknym efektem rozmycia tła. Dodatkowo posiadając uszczelki wokół bagnetu i wszelkich pierścieni możliwe jest fotografowanie w niemal każdych warunkach atmosferycznych - zaznacza producent.

Za Sigmę 105 mm f/1.4 DG HSM ART przyjdzie nam zapłacić około 6200 zł. Jednak do tej ceny trzeba będzie doliczyć… karnet na siłownię, ponieważ portretówka Sigmy to prawdziwy kolos - mierzy 131.5 x 115.9 mm i waży aż 1645 g. Jest niemal dwukrotnie cięższa niż główny rywal Nikon AF-S Nikkor 105 mm f/1.4E ED, który jednak kosztuje znacznie więcej (9000 zł). Do grona silnych konkurentów zaliczyć trzeba także nieco ciemniejszą Sigmę 135 mm f/1.8 DG HSM ART (5800 zł), która może zapewnić porównywalną plastykę lub ewentualnie, dysponującą krótszą ogniskową, Sigmę 85 mm f/1.4 DG HSM ART (4800 zł) oraz jej systemowe odpowiedniki: Canona EF 85 mm f/1.4L IS USM (6500 zł), Nikona AF-S Nikkor 85 mm f/1.4G (6500 zł) i Sony FE 85 mm f/1.4 GM (8400 zł).

Jednak czy Sigma 105 mm f/1.4 DG HSM ART okaże się wyjątkową konstrukcją pozostawiającą swoich największych rywali daleko w tyle? Zapraszamy do lektury testu, gdzie przeanalizujemy wyniki, które otrzymaliśmy w naszym laboratorium oraz pokażemy zdjęcia przykładowe wykonane w plenerze. Obiektyw testowaliśmy razem z Canonem 5D Mark III.

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści

Poprzednia

Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sony FE 70-200  mm f/2.8 GM OSS II - test obiektywu
Sony FE 70-200 mm f/2.8 GM OSS II - test obiektywu
Druga wersja klasycznego teleobiektywu dla profesjonalistów zaskakuje wagą, ergonomią i konstrukcją optyczną. Czy to już teleobiektyw idealny dla fotografów i filmujących? Sprawdzamy jego...
31
Tamron 18-300 mm f/3.5-6.3 Di III-A VC VXD - pierwsze zdjęcia i pierwsze wnioski
Tamron 18-300 mm f/3.5-6.3 Di III-A VC VXD - pierwsze zdjęcia i pierwsze wnioski
To pierwszy tak uniwersalny zoom do bezlusterkowców Sony z matrycą APS-C. Oferuje rekordowy zakres ogniskowych, zachowując wyjątkowo kompaktowe wymiary. W nasze ręce wpadł jeden z pierwszych...
12
Sigma 24 mm f/2 DG DN i 90 mm f/2.8 DG DN - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Sigma 24 mm f/2 DG DN i 90 mm f/2.8 DG DN - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Dwa nowe modele Sigma z linii Contemporary, to stylowe, świetnie wykonane i przede wszystkim bardzo kompaktowe stałki. Jak spisują się w praktyce? Mieliśmy okazję to sprawdzić podczas krótkich,...
26
Powiązane artykuły