Sigma 105 mm f/1.4 DG HSM ART - Ustawianie ostrości

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
9
Cena / Jakość:
7.5
Optyka:
9
Budowa:
8
Marka:
Sigma
Nasza ocena:

89%

Czy Sigma modelem 105 mm f/1.4 DG HSM ART przekroczyła kolejne granice w segmencie portretowych szkieł? Dziś poznacie odpowiedź!

Autor: Michał Chrzanowski

21 Czerwiec 2019
Artykuł na: 29-37 minut
Spis treści

Producent położył duży nacisk na szybkość i precyzję autofokusa. Nie powinno to dziwić ponieważ w przypadku portretowych szkieł AF powinien być wyjątkowo precyzyjny i szybki. Za ostrzenie w tym modelu odpowiada udoskonalony silnik ultradźwiękowy HSM. Poza tym zastosowany napęd nie ma klasycznych połączeń mechanicznych, co oznacza, że możemy manualnie doostrzyć plan fotograficzny bez konieczności przełączania się w tryb MF. Do tego otrzymujemy także systemu wewnętrznego ogniskowania, który także ma przełożyć się na poprawę wydajności.

Sigma 105 mm f/1.4 DG HSM ART może pochwalić się szybkim (jak na tę klasę sprzętu) autofokusem. Przeostrzanie z planu dalekiego na bliski zajęło dokładnie 0.55 sekundy. Natomiast stałka na ustawianie ostrości na obiekty znajdujące się w podobnej płaszczyźnie potrzebowała 0.26 sekundy, co jest dobrym wynikiem. Poza szybkością Sigma odznacza się także dobrą precyzją i celnością AF, co jest niezmierne ważne w przypadku obiektywu portretowego. Dla porównania Nikon AF-S Nikkor 105 mm f/1.4E ED to ostrzenie z czasami odpowiednio 0.7 i 0.3 sekundy.

Oczywiście nieco słabiej wypada ustawianie ostrości w trudnych warunkach. Podczas fotografowania słabo doświetlonych scen Sigma potrzebowała około 1 sekundy. Jednak obiektywy przy tym mocno trudził się z poprawnym wyostrzeniem. Martwić może za to sposób działania AF w pracy pod słońce. Wielokrotnie obserwowaliśmy wzmożone poszukiwanie ostrości, ale często w takich sytuacjach portretówka po prostu dawała za wygraną i trzeba było przekomponować ujęcie i ponownie ustawiać punk AF.

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS to unikalny teleobiektyw, który łączy wysoką jakość optyczną z wyjątkowo lekką i kompaktową jak na tę klasę obiektywu obudową. O tym jak sprawdza się w rzeczywistej...
20
Sony FE 85 mm f/1.4 GM II - test obiektywu
Sony FE 85 mm f/1.4 GM II - test obiektywu
Nowa portretówka Sony to pierwsza stałka ze zaktualizowanej serii GM II. Otrzymujemy m.in. udoskonaloną, lżejszą konstrukcję, nowy silnik AF i jeszcze bardziej wyżyłowaną optykę. Czy...
27
Sigma A 28-105 mm f/2,8 DG DN – pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Sigma A 28-105 mm f/2,8 DG DN – pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Kolejny unikalny zoom do bezlusterkowców Sigmy, to nowy wariant reporterskiego klasyka 24-105 mm f/4. Oferuje lepsze światło, choć kosztem kilku milimetrów na szerokim kącie. Zachowuje przy tym...
23
Powiązane artykuły