Sigma 105 mm f/1.4 DG HSM ART - Ustawianie ostrości

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
9
Cena / Jakość:
7.5
Optyka:
9
Budowa:
8
Marka:
Sigma
Nasza ocena:

89%

Czy Sigma modelem 105 mm f/1.4 DG HSM ART przekroczyła kolejne granice w segmencie portretowych szkieł? Dziś poznacie odpowiedź!

Autor: Michał Chrzanowski

21 Czerwiec 2019
Artykuł na: 29-37 minut
Spis treści

Producent położył duży nacisk na szybkość i precyzję autofokusa. Nie powinno to dziwić ponieważ w przypadku portretowych szkieł AF powinien być wyjątkowo precyzyjny i szybki. Za ostrzenie w tym modelu odpowiada udoskonalony silnik ultradźwiękowy HSM. Poza tym zastosowany napęd nie ma klasycznych połączeń mechanicznych, co oznacza, że możemy manualnie doostrzyć plan fotograficzny bez konieczności przełączania się w tryb MF. Do tego otrzymujemy także systemu wewnętrznego ogniskowania, który także ma przełożyć się na poprawę wydajności.

Sigma 105 mm f/1.4 DG HSM ART może pochwalić się szybkim (jak na tę klasę sprzętu) autofokusem. Przeostrzanie z planu dalekiego na bliski zajęło dokładnie 0.55 sekundy. Natomiast stałka na ustawianie ostrości na obiekty znajdujące się w podobnej płaszczyźnie potrzebowała 0.26 sekundy, co jest dobrym wynikiem. Poza szybkością Sigma odznacza się także dobrą precyzją i celnością AF, co jest niezmierne ważne w przypadku obiektywu portretowego. Dla porównania Nikon AF-S Nikkor 105 mm f/1.4E ED to ostrzenie z czasami odpowiednio 0.7 i 0.3 sekundy.

Oczywiście nieco słabiej wypada ustawianie ostrości w trudnych warunkach. Podczas fotografowania słabo doświetlonych scen Sigma potrzebowała około 1 sekundy. Jednak obiektywy przy tym mocno trudził się z poprawnym wyostrzeniem. Martwić może za to sposób działania AF w pracy pod słońce. Wielokrotnie obserwowaliśmy wzmożone poszukiwanie ostrości, ale często w takich sytuacjach portretówka po prostu dawała za wygraną i trzeba było przekomponować ujęcie i ponownie ustawiać punk AF.

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Fujifilm GF 500 mm f/5.6 R LM OIS WR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Fujifilm GF 500 mm f/5.6 R LM OIS WR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Ten obiektyw to dla średniego formatu przepustka do świata dzikiej przyrody i sportu. Sprawdzamy, jak Fujifilm GF 500 mm f/5.6 R LM OIS WR i GFX 100S II radzą sobie w praktyce.
36
Tamron 50-300 mm f/4.5-6.3 Di III VC VXD - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Tamron 50-300 mm f/4.5-6.3 Di III VC VXD - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Następca modelu Tamron 70-300 mm, kompaktowego tele dla pełnoklatkowych aparatów Sony, zwiększa zakres tylko o 20 mm. Być może jednak jest to 20 mm, które zmienia wszystko.
27
Canon RF 35 mm f/1.4L VCM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Canon RF 35 mm f/1.4L VCM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Canon prezentuje długo wyczekiwany obiektyw RF 35 mm f/1.4L. Bardziej poręczny od lustrzankowego poprzednika, wyposażony w nowy napęd AF oraz pierścień przysłony skierowany jest zarówno do...
39
Powiązane artykuły