Sigma 14-24 mm f/2.8 DG DN ART - test obiektywu

Ultraszerokokątny zoom Sigmy ma być doskonałą propozycją dla fotografów krajobrazu, architektury i miłośników nocnego nieba. Czy pod względem optyki jest tak świetny jak obiecywał producent? Sprawdzamy, na co naprawdę go stać.

Autor: Maciej Luśtyk

13 Grudzień 2019
Artykuł na: 29-37 minut
Spis treści

Sigma 14-24 f/2.8 DG DN ART to pokazana w lipcu, “bezlusterkowa” wersja modelu 14-24 mm f/2.8 DG HSM ART, który zadebiutował niemal dwa lata temu. Niemniej jednak to coś znacznie więcej niż tylko doklejenie nowego mocowania do znanej konstrukcji. Choć obydwa szkła oferują niemal identyczne możliwości w zakresie ogólnej specyfikacji, nowy model to konstrukcja stworzona od podstaw pod kątem aparatów bezlusterkowych. Otrzymujemy więc widocznie zaktualizowany układ optyczny oraz nowości w kwestii ergonomii.

“Jednakowe rezultaty w całym zakresie i wybitna rozdzielczość na całej powierzchni kadru czynią z tego obiektywu bezkompromisowe narzędzie do astrofotografii” - chwali się na swojej stronie producent. Oczywiście obiektyw wykorzystamy także w wielu innych dziedzinach, ale czy rzeczywiście pod względem optyki mamy tu do czynienia z czymś naprawdę szczególnym?

 

Nawet jeśli obiektyw nie w każdym aspekcie okaże się doskonały, miłośnikom szerokiego kąta trudno będzie obok niego przejść obojętnie. Wszystko przez to, że na rynku bezlusterkowców, oprócz kosztownego modelu Canon RF 15-35 mm f/2.8L brakuje dla niego w zasadzie jakiejkolwiek sensownej konkurencji, nie mówiąc już o systemie Sony E, gdzie w zasadzie jego jedynym rywalem jest ciemniejszy Sony FE 12-24 f/4 G i sporo droższy Sony FE 16-35 mm f/2.8 GM. Bezpośrednim konkurentem obiektywu będzie z kolei nieco leciwy już, lustrzankowy Nikon AF-S Nikkor 14-24 mm f/2.8G ED. Oprócz niego zostają nam już właściwie wyłącznie o półkę droższe i nieco węższe modele 16-35 mm f/2.8, lub obiektywy manualne.

Zobacz także:
Tamron SP 15-30 mm f/2.8 Di VC USD G2 - test obiektywu

Dziś sprawdzamy czy druga odsłona Tamrona SP 15-30 mm f/2.8 Di VC USD G2 to krok w dobrą stronę i faktyczny konkurent systemowych odpowiedników. Producent zapewnia, ze zmiany są zauważalne, a my przyglądamy się im bliżej. [Czytaj więcej]
Canon EF 16-35 mm f/2.8 L III USM - test obiektywu

Poprawiony układ optyczny oraz zupełnie nowa jakość obrazu i jeszcze lepszy autofokus - to najważniejsze cechy profesjonalnego Canona EF 16-35 mm f/2.8 L III USM. Zobaczcie czy długo wyczekiwana trzecia odsłona szerokokątnego zooma przekona do siebie zawodowców? [Czytaj więcej]

Obiektyw na Polskim rynku dostępny jest w cenie 6490 zł. To niemal identyczna cena jak w przypadku wspomnianego Nikona. Biorąc pod uwagę, że w przypadku Sigmy mamy do czynienia z o ponad 10 lat nowszą technologią nie wydaje się to być nazbyt wygórowaną ceną.

Mimo wszystko, szukając alternatyw na pewno warto będzie także wziąć pod uwagę 2 tys. złotych tańsze modele Tamron SP 15-30 mm f/2.8 Di VC USD G2 (szkło lustrzankowe, konieczne będzie zastosowanie adaptera), lub Tamron 17-28 mm f/2.8 Di III RXD. Czy nowa Sigma jest od nich widocznie lepsza?

Na kolejnych stronach testu sprawdzamy czy nowy ultraszerokokątny zoom Sigmy spełnia pokładane w nim nadzieje.

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści

Poprzednia

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Nikon Nikkor Z 600 mm f/6.3 VR S - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nikon Nikkor Z 600 mm f/6.3 VR S - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Kolejny teleobiektyw w systemie Nikon Z jest alternatywą z jednej strony dla drogich, profesjonalnych stałek, a z drugiej klasycznych zoomów do dzikiej przyrody i sportu. Sprawdzamy, czy ta...
39
Sony FE 24-50 mm f/2.8 G - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 24-50 mm f/2.8 G - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Rozwiązywanie problemu którego nie ma, czy może przebłysk geniuszu? Sprawdzamy, co do zaoferowania ma Sony FE 24-50 mm f/2.8 G - kompaktowa i tańsza alternatywa dla systemowego zooma...
29
Tamron 17-50 mm f/4 DI III VXD – test praktyczny (+RAW)
Tamron 17-50 mm f/4 DI III VXD – test praktyczny (+RAW)
Tamron testuje kolejny ciekawy zakres ogniskowych, tym razem przesuwając punkt ciężkości w stronę szerokiego kąta. Czy to idealny zoom dla podróżnika z krajobrazowym zacięciem? Mieliśmy okazję to...
37
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (3)