Sigma 14-24 mm f/2.8 DG HSM Art - nowy standard szerokokątnego zooma

0
Michał Chrzanowski
9 Luty 2018
Artykuł na: 4-5 minut

Miłośnicy krajobrazu i architektury, jak również fotoreporterzy czy fotografowie ślubni mogą mieć dziś spore powody do zadowolenia. Sigma zaprezentowała właśnie swoje najnowsze dzieło - model 14-24 mm f/2.8 DG HSM Art. A z zapewnień producenta wynika, że jest to szkło wyjątkowe pod każdym względem.

Zaprezentowana dziś Sigma 14-24 mm f/2.8 DG HSM Art sięga po najnowsze technologie, dzięki czemu ma być konstrukcją wyznaczającą zupełnie nowy standard jakości wśród szerokokątnych obiektywów zmiennoogniskowych

- Wydajność optyczna obiektywu została dostosowana do wymogów aparatów wyposażonych w  50-megapikselowe matryce, zapewniając ponadprzeciętne parametry optyczne w całym zakresie ogniskowych. Nie bez powodu obiektyw 14-24 mm f/2.8 DG HSM Art ma tak skomplikowana budowę - zaznacza producent.

Niekwestionowana jakość obrazu

We wnętrzu najnowszego zooma Sigmy znajdziemy zaawansowany układ optyczny składający się z 17 elementów rozmieszczonych w 11 grupach. Zawiera on trzy soczewki wykonane ze szkła fluorytowego FLD, trzy z niskodyspersyjnego szkła SLD i aż trzy elementy asferyczne. Odpowiednie dobranie soczewek o wysokim współczynniku załamania światła ma skutecznie niwelować szereg optycznych aberracji. W efekcie obiektyw powinien oferować doskonały kontrast i jakość obrazu o wysokiej rozdzielczości.

Natomiast , dzięki zastosowaniu skomplikowanych elementów asferycznych mamy otrzymać znikome zniekształcenia obrazu. - W ultraszerokokatnym obiektywie pełnoklatkowym dystorsja na poziomie 1% (przy ustawieniu ostrości na nieskończoność) ucieszy wielu fotoreporterów i fotografów architektury oraz krajobrazu - zaznacza producent.

Poza tym, aby zapewnić swobodną pracę w trudnych warunkach i mocnym oświetleniu, każda z soczewek została pokryta warstwami antyrefleksyjnymi, które mają skutecznie likwidować bliki i flary. Z kolei przyjemne dla oka rozmycie nieostrych obszarów zdjęcia ma zapewniać 9-listkowa przysłona kołowa. Kąt widzenia nowego obiektywu Sigmy (dla pełnej klatki) wynosi 114.2°-84.1°, zaś maksymalne powiększenie to 1:5.4.

W obiektywie zastosowano szybki i precyzyjny silnik HSM, który pozwalają na dowolne doostrzenie fotografowanej sceny bez konieczności przełączania w tryb MF.Zastosowany system umożliwia efektywne ostrzenie już od 26-28 cm (w zależności od wybranej ogniskowej).

Stworzony dla wymagających fotografów

Podobnie jak inne modele Sigmy, tak i nowy 14-24 mm f/2.8 DG HSM Art posiada obudowę o podniesionej odporności na warunki atmosferyczne. Dzięki uszczelnieniom na bagnecie, przy pierścieniu zoom i pierścieniu ostrości oraz na pozostałych łączeniach, pozwala fotografom na pracę w warunkach dużej wilgotności lub zapylenia. Dodatkowo przednia soczewka jest pokryta ochronnymi powłokami hydrofobowymi i olejofobowymi, które ułatwiają jej czyszczenie.

Poza tym ten obiektyw powinien także przypaść do gustu filmowcom. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom takich użytkowników, autoryzowany serwis producenta zaoferuje odpłatną wymianę tulipanowej osłony słonecznej na osłonę kołową, która ułatwia montaż dodatkowych akcesoriów. Warto także zauważyć, że kołowa osłona nie zwiększy winietowania.

Obiektyw będzie dostępny z mocowaniem Sigma, Nikon i Canon. Ponadto najnowszy zoom Sigmy jest kompatybilny z funkcją korekcji aberracji i dystorsji występującą w aparatach marki Canon, dzięki czemu może ona dodatkowo zniwelować ewentualne odchylenia, dostarczając jeszcze bardziej naturalnie wyglądający obraz. Poza tym obiektyw jest również kompatybilny z konwerterem MC-11, dzięki któremu użytkownicy systemu Sony E mają możliwość podłączenia obiektywu z mocowaniem Canon.

Jak na razie producent nie ujawnił ceny oraz terminu dostępności modelu 14-24 mm f/2.8 DG HSM Art. Te informacje mają zostać podane wkrótce.

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
SLR Magic Micro Prime 21 mm T1.6 i 50 mm T1.4 - filmowe stałki do Mikro Cztery Trzecie
SLR Magic Micro Prime 21 mm T1.6 i 50 mm T1.4 - filmowe stałki do Mikro Cztery Trzecie
Producent niedrogich obiektywów filmowych wprowadził do swojej oferty dwa nowe jasne modele kierowane do użytkowników systemu M43.
4
0
Sirui 50 mm f/1.8 1.33x - czy nadchodzi era tanich obiektywów anamorficznych?
Sirui 50 mm f/1.8 1.33x - czy nadchodzi era tanich obiektywów anamorficznych?
Obiektywy anamorficzne to droga zabawa nawet jak na standardy profesjonalnych produkcji wideo. Być może jednak jesteśmy w przeddzień prawdziwej rewolucji.
12
0
Sony FE C 16-35 mm T3.1 G - szerokokątny obiektyw filmowy z AF i silnikiem zoom. Dwa kolejne na horyzoncie
Sony FE C 16-35 mm T3.1 G - szerokokątny obiektyw filmowy z AF i silnikiem zoom. Dwa kolejne na...
Wygląda na to, że Sony szykuje dla filmowców nową serię obiektywów zoom, które sprawić mają, źe uzyskanie pożądanych efektów stanie się znacznie łatwiejsze niż...
6
0
Powiązane artykuły