Sigma 105 mm f/1.4 DG HSM ART - portretowe monstrum dołącza do rodziny profesjonalnych szkieł

Autor: Maciej Luśtyk

27 Luty 2018
Artykuł na: 2-3 minuty

Dziś Sigma przeprowadziła prawdziwą ofensywę. Producent nie tylko wystartował z linią szkieł do systemu Sony E, ale także zapowiedział dwa nowe wyjątkowo ciekawe obiektywy z serii ART. Jednym z nich jest model 105 mm f/1.4, który może stać się marzeniem fotografów portretowych.

Najnowsza Sigma 105 mm f/1.4 DG HSM ART to obecnie “najdłuższy” obiektyw ze światłem f/1.4 w ofercie producenta, a zarazem model, który dostarczać ma doskonałe rezultaty pod względem ostrości obrazu, rozmycia i reprodukcji kolorów.

Bezkompromisowa jakość optyki

Układ optyczny obiektywu zbudowano na bazie 17 elementów w 12 grupach, w tym z 5 soczewek o obniżonym współczynniku dyspersji (3 soczewki FLD, 2 soczewki SLD) i jednej soczewki asferycznej, które świetnie minimalizować mają występowanie aberracji chromatycznej i zapewniać wzorową ostrość obrazu w całej powierzchni kadru. Optyka oferuje skalę odwzorowania 1:8.3 i pozwoli nam na ostrzenie z minimalnej odległości 100 mm. Z kolei dzięki dużej przedniej soczewce (105 mm) otrzymać mamy bardzo dobre wyniki pod względem jasności brzegów kadru, nawet na szeroko otwartej przysłonie. Soczewka ta została dodatkowo pokryta powłoką hydrofobową, co ułatwia zachowanie jej w czystości.

Wzorowe wyniki pod względem ostrości i rozdzielczości obrazu mają iść w parze z wyjątkowo plastycznym charakterem rozmycia obrazu, będącym rezultatem zastosowania 9-listkowej przysłony kołowej, która zagwarantuje nam, że punktu świetlne w nieostrościach będą miały wygląd okręgów nawet przy mocniej domkniętej przysłonie. Przysłonę domkniemy maksymalnie do wartości f/16.

Konstrukcję wyposażono także w szybki i cichy ultradźwiękowy napęd autofokusa HSM umożliwiający płynne ręczne doostrzanie, a cały korpus został uszczelniony przed kurzem i zachlapaniami. Otrzymujemy też wzmocnioną włóknem węglowym osłonę przeciwsłoneczną oraz mocowanie statywowe wyposażone w uchwyt Arca-Swiss.

Szkło nie należy jednak do najlżejszych. Przy wymiarach 115,9 x 131,5 mm waży bowiem 1645 g. Wyposażony w mosiężny bagnet obiektyw kompatybilny jest ze stacją Sigma USB DOCK oraz konwerterem MC-11 i oprócz standardowych wersji z mocowaniami Canon EF i Nikon F dostępny będzie także w wersji do systemu Sony E.

Cena i dostępność

Na razie nie wiadomo kiedy i w jakiej cenie obiektyw pojawi się na rynku.

Więcej informacji znajdziecie pod adresem sigma-global.com.

 

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Viltrox AF 27 mm f/1.2 Pro teraz również do Nikon Z i Sony E. Ruszyła przedsprzedaż
Viltrox AF 27 mm f/1.2 Pro teraz również do Nikon Z i Sony E. Ruszyła przedsprzedaż
Foto-Technika, dystrybutor marki Viltrox, ogłasza rozpoczęcie przedsprzedaży swojego najnowszego obiektywu Viltrox AF 27 mm f/1.2 Pro z mocowaniem Sony E oraz Nikon Z.
2
Nowy Panasonic Lumix S 28-200 mm f/4-7.1 Macro O.I.S., czyli jeden obiektyw do wszystkiego
Nowy Panasonic Lumix S 28-200 mm f/4-7.1 Macro O.I.S., czyli jeden obiektyw do wszystkiego
Jest mały i lekki, ale oferuje duży zoom i pozwala fotografować z bliska. Nowy obiektyw Panasonika na pewno spodoba się wszystkim, którzy niechętnie zmieniają w podróży obiektywy.
13
Sony FE 24–50 mm f/2.8 G – jasny, mały i o połowę tańszy od G Mastera
Sony FE 24–50 mm f/2.8 G – jasny, mały i o połowę tańszy od G Mastera
Sony uzupełnia środkową półkę swojej szklarni o krótki, ale szybki i kompaktowy standardowy zoom f/2,8. To ciekawa propozycja nie tylko dla fotografów ale również filmowców.
10
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (6)