Zobacz, jak powstają jedne z najlepszych obiektywów na świecie

Autor: Maciej Luśtyk

16 Marzec 2018
Artykuł na: 2-3 minuty

Zastanawialiście się kiedyś dlaczego filmowe szkła są takie drogie? Zobaczcie, jak wygląda proces produkcji obiektywów, gdy na pierwszym miejscu stawiana jest jakość.

Gdy spytacie zawodowców o sprzęt, często usłyszycie, że najważniejszy jest obiektyw. Do jakości optyki szczególnie dużą wagę przywiązują filmowcy, a w tej branży niewiele jest marek, które cieszą się takim poważaniem jak angielski producent optyki Cooke. O jakiej klasie sprzętu mówimy? To jedne z tych szkieł, które potrafią kosztować tyle, co nowy samochód.

Skąd biorą się takie ceny? Czy w grę wchodzi tu jedynie sentyment użytkowników czy może rzeczywiście ich jakość wykracza daleko poza to, co do zaoferowania mają zwykłe fotograficzne szkła. Na to pytanie pomoże odpowiedzieć filmik Kristiana Hamptona z serwisu Wex Photo Video, który miał okazję odwiedzić fabrykę obiektywów producenta.

 

Ten raptem 4-minutowy film, który spodoba się wszystkim miłośnikom materiałów typu „jak to jest zrobione”, przeprowadza nas przez cały proces produkcji szkieł Cooke i ukazuje kilka ciekawych faktów. Po pierwsze, w wielu przypadkach firma wykorzystuje tradycyjne procesy i techniki wytwarzania szkieł, które uważa za doskonalsze, a wiele z czynności wykonywanych jest ręcznie. Po drugie, szkła robione są na zamówienie, dzięki czemu przechodzą dokładny proces kalibracji, a szczegółowa kontrola jakości sprawia, że każdy egzemplarz cechuje się niemal identyczną charakterystyką.

Z pewnością nie jest to najbardziej wydajny proces produkcji, ale Leiki też nie produkuje się na miliony.

Więcej ciekawych materiałów Wex Photo Video znajdziecie na kanale sklepu w serwisie Youtube.

 

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Wiosna tkwi w szczegółach, czyli Irix 150 mm f/2.8 1:1 w specjalnej cenie
Wiosna tkwi w szczegółach, czyli Irix 150 mm f/2.8 1:1 w specjalnej cenie
Wraz z nadejściem wiosny marka Irix zachęca do przyjrzenia się światu z bliska, oferując atrakcyjne rabaty na obiektyw Irix 150 mm f/2.8 1:1 Makro. Rozbuduj swój zestaw fotograficzny o narzędzie,...
1
7Artisans 50 mm f/1.4 Tilt-Shift - supertani obiektyw z regulacją osi
7Artisans 50 mm f/1.4 Tilt-Shift - supertani obiektyw z regulacją osi
Konstrukcje typu Tilt-Shift to domena wąskiej i kosztownej oferty kierowanej dla profesjonalistów. Chińczycy z 7Artisans chcą pokazać, że można inaczej i prezentują jasną stawkę z...
7
Sony FE 16-25 mm f/2.8 G - kompaktowy, jasny, nie za długi
Sony FE 16-25 mm f/2.8 G - kompaktowy, jasny, nie za długi
Sony prezentuje kolejny po modelu 24-50 mm kompaktowy zoom ze światłem f/2.8, który łączy niewielkie wymiary ze stosunkowo przystępną ceną. Nowy szeroki kąt celuje w twórców, którym...
6
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (1)