Sigma wkracza do pełnoklatkowego systemu Sony E. W ofercie znajdziemy 9 stałek z serii Art

Sigma wkracza do pełnoklatkowego systemu Sony E. W ofercie znajdziemy 9 stałek z serii Art

Na taką informację z pewnością czekał niejeden użytkownik bezlusterkowców Sony. Sigma rozpoczęła właśnie produkcję obiektywów z zaawansowanej linii Art, które są przeznaczone do pełnoklatkowych aparatów z mocowaniem Sony E.

Już od jakiegoś czasu w sieci mogliśmy natrafić na informacje, że Sigma w niedługim czasie zacznie projektować obiektywy z profesjonalnej serii Art również do systemu Sony E. Ten czas właśnie nastał. Producent oficjalnie poinformował o rozpoczęciu produkcji obiektywów z mocowaniem do pełnoklatkowych bezlusterkowców Sony.

W ofercie Sigmy znajdzie się 7 dotychczasowych modeli, które łącznie zapewniają zakres ogniskowych od 14 do 135 mm. Natomiast zapowiedziane najnowsze konstrukcje 70 mm f/2.8 ART DG MACRO oraz 105 mm f/1.4 ART DG HSM, które ujrzą światło dzienne na marcowych targach CP+, będą już dostępne także w wersji Sony E. Co więcej, w przyszłości mocowanie Sony E ma być standardem, tak jak w przypadku Canona czy Nikona. Oznacza to, że wszystkie nowe obiektywy Sigma Art będą produkowane również w wersji dla użytkowników systemu Sony.

Precyzja AF i kompatybilność z systemem stabilizacji Sony

Obiektywy z serii Art z mocowaniem Sony E będą wyposażone w nowy algorytm kontrolujący pracę autofocusa, który dodatkowo zmaksymalizuje szybkość przesyłania danych pomiędzy korpusem a obiektywem.  Szkła będą kompatybilne z ciągłym trybem AF-C, dostosowując ostrość do obiektów będących w ruchu, np. podczas imprezy sportowej.

- Dzięki nowemu algorytmowi kontrolującemu pracę autofocusa, szybkość i jakość ostrzenia obiektywów Sigma Art będzie na tym samym poziomie co w konstrukcjach projektowanych oryginalnie dla aparatów bezlusterkowych Sony E - zaznacza producent.

Poza tym konstrukcja obiektywów umożliwi przesyłanie wszystkich danych, takich jak informacje o przysłonie czy EXIF. Dzięki temu też korekcja poziomów jasności na brzegach obrazu, dystorsji oraz aberracji chromatycznej będzie zoptymalizowana.

W przypadku modeli z redukcją drgań i aparatów wyposażonych w stabilizację matrycy, oba systemy będą mogły współpracować jednocześnie. Optymalizacja następuje przez ustalenie ogniskowej obiektywu i dostosowanie parametrów stabilizacji wewnątrz aparatu.

Lista obiektywów Sigma Art z mocowaniem Sony E:

Ponadto producent oferuje także usługę wymiany mocowania na inny system, np. Canon czy Nikon. Umożliwia to bezproblemową  zamianę na korpus innego producenta i dalsze użytkowanie posiadanego obiektywu we współpracy z innym aparatem.

 

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

słowa kluczowe:
Komentarze
Polecane artykuły
Panasonic Lumix S1 - test aparatu
6 Maj 2019
Lumix S1 to tańszy model z zaprezentowanego niedawno duetu pełnoklatkowych bezlusterkowców Panasonika. Z matrycą o mniejszej rozdzielczości, ale z bardziej rozwiniętym trybem filmowym, ma przyciągać szerokie rzesze profesjonalistów szukających uniwersalnego i niezawodnego body. Sprawdźmy, czy podstawowa pełna klatka Lumix ma szansę spełnić ich oczekiwania!
0
Canon EOS 250D - pierwsze wrażenia
10 Kwi 2019
EOS 250D to nowy reprezentant “najmniejszej lustrzankowej serii na rynku”, która łączy niewielkie gabaryty z przystępną ceną i możliwościami skrojonymi pod kątem początkujących fotografów i świadomych amatorów. Co skrywa przed nami najnowsza konstrukcja?
4
Panasonic Lumix S1R - test aparatu
9 Kwi 2019
Lumix S1R - jak twierdzi producent - ma być odpowiedzią na potrzeby wymagających profesjonalistów. Jednak czy tak jest w istocie i czy pierwsza pełna klatka Panasonic odbierze klientów konkurencji? Przekonajmy się!
12
Fujifilm GFX 50R - test aparatu
2 Kwi 2019
Najbardziej przystępny cenowo cyfrowy średni format z pewnością zwrócił uwagę tych, którym pełna klatka przestaje już wystarczać. Czy bardziej mobilna i kompaktowa wersja modelu 50S spełni oczekiwania wymagających zawodowców?
1