Sigma 105 mm f/1.4 DG HSM ART - zdjęcia przykładowe

Sigma 105 mm f/1.4 DG HSM ART - zdjęcia przykładowe

Najnowsza Sigma 105 mm f/1.4 DG HSM ART to obecnie “najdłuższy” obiektyw ze światłem f/1.4 w ofercie producenta, a zarazem model, który dostarczać ma doskonałe rezultaty pod względem ostrości obrazu, rozmycia i reprodukcji kolorów. Zobaczcie, jak radzi sobie w praktyce.

Układ optyczny portretowego monstrum Sigmy zbudowano na bazie 17 elementów w 12 grupach, w tym z 5 soczewek o obniżonym współczynniku dyspersji (3 soczewki FLD, 2 soczewki SLD) i jednej soczewki asferycznej, które minimalizować mają występowanie aberracji chromatycznej i zapewniać wzorową ostrość obrazu w całej powierzchni kadru. Optyka oferuje skalę odwzorowania 1:8.3 i pozwoli nam na ostrzenie z minimalnej odległości 100 mm. Z kolei dzięki dużej przedniej soczewce (105 mm) otrzymać mamy bardzo dobre wyniki pod względem jasności brzegów kadru, nawet na szeroko otwartej przysłonie. Soczewka ta została dodatkowo pokryta powłoką hydrofobową, co ułatwia zachowanie jej w czystości.

Oprócz tego, otrzymujemy 9-listkową przysłonę, cichy ultradźwiękowy napęd autofokusa HSM umożliwiający płynne ręczne doostrzanie, a cały korpus został uszczelniony przed kurzem i zachlapaniami. Do tego wzmocniona włóknem węglowym osłona przeciwsłoneczna oraz mocowanie statywowe w standardzie Arca-Swiss. To wszystko w świetnej jak na możliwości obiektywu cenie 6200 zł.

Obiektyw ma szansę stać się groźną konkurencja dla portretowych systemówek innych firm. Czy jednak dorówna im pod względem jakości obrazu? Poniżej możecie zobaczyć zdjęcia przykładowe wykonane obiektywem podłączanym do aparatu Canon EOS 5D Mark III. Zdjęcia wykonaliśmy z wyłączonym systemem korekcji wad optycznych obiektywu.

Zdjęcia przykładowe do pobrania:

1/1250 s, f/1.6, ISO 100, ogniskowa: 105 mm

1/1250 s, f/1.4, ISO 100, ogniskowa: 105 mm

1/2500 s, f/1.4, ISO 100, ogniskowa: 105 mm

1/320 s, f/1.4, ISO 160, ogniskowa: 105 mm

1/640 s, f/1.4, ISO 100, ogniskowa: 105 mm

1/400 s, f/1.4, ISO 100, ogniskowa: 105 mm

1/4000s, f/1.4, ISO 100, ogniskowa: 105 mm

1/1600 s, f/1.4, ISO 100, ogniskowa: 105 mm

1/5000 s, f/1.4, ISO 100, ogniskowa: 105 mm

1/800 s, f/1.6, ISO 100, ogniskowa: 105 mm

1/400 s, f/1.4, ISO 100, ogniskowa: 105 mm

1/800 s, f/1.4, ISO 100, ogniskowa: 105 mm

1/6400 s, f/1.4, ISO 100, ogniskowa: 105 mm

1/800 s, f/1.4, ISO 100, ogniskowa: 105 mm

1/5000 s, f/1.4, ISO 100, ogniskowa: 105 mm

1/3200 s, f/1.4, ISO 100, ogniskowa: 105 mm

1/400 s, f/1.6, ISO 100, ogniskowa: 105 mm

1/1600 s, f/1.4, ISO 100, ogniskowa: 105 mm

1/2500 s, f/1.4, ISO 100, ogniskowa: 105 mm

1/1000 s, f/1.4, ISO 100, ogniskowa: 105 mm

1/1250 s, f/1.4, ISO 100, ogniskowa: 105 mm

1/1600 s, f/1.4, ISO 100, ogniskowa: 105 mm

1/2500 s, f/1.4, ISO 100, ogniskowa: 105 mm

1/5000 s, f/1.4, ISO 100, ogniskowa: 105 mm

1/640 s, f/1.6, ISO 100, ogniskowa: 105 mm

1/5000 s, f/1.8, ISO 100, ogniskowa: 105 mm

1/1000 s, f/1.6, ISO 100, ogniskowa: 105 mm

1/250 s, f/1.4, ISO 800, ogniskowa: 105 mm

1/800 s, f/1.4, ISO 100, ogniskowa: 105 mm

Przysłony:

f/1.4

f/1.8

f/2

f/2.8

f/4

f/5.6

f/8

f/11

f/16

f/1.4

f/1.8

f/2

f/2.8

f/4

f/5.6

f/8

f/11

f/16

Tłumacz i fotograf, codziennie selekcjonuje dla Was porcję najciekawszych newsów ze świata fotografii. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem. Prywatnie niespełniony snowboardzista i spełniony tata.

Komentarze
Polecane artykuły
Capture One Pro 12 pod lupą House of Retouching
3 Maj 2019
Capture One Pro 12 pojawił się na rynku już jakiś czas temu. Czy inżynierom udało się stworzyć kolejne narzędzia, które wycisną ostatnie soki z plików RAW i czy wypracowali nowe sposoby na przyśpieszenie pracy? A może pojawiły się bardziej zaawansowane opcje retuszu?
0
Panasonic Lumix G90 - pierwszy wybór, nie tylko dla fotografa
1 Maj 2019
Najnowszy Panasonic Lumix G90 to najlepsze cechy poprzednika i jeszcze bardziej zaawansowany tryb wideo, zbliżający go do topowych filmujących modeli z serii Lumix.
0
Łukasz Bożycki: pierwsza zima z Olympusem OM-D E-M1X
6 Kwi 2019
Fotografia przyrodnicza to pasmo niepowodzeń, które od czasu do czasu przerywane jest drobnym sukcesem. W dużym stopniu zależy on od możliwości i znajomości naszego sprzętu.
2
Okiem zawodowca: Lumix S1 i S1R
28 Mar 2019
Fotografka National Geographic, kreatywny portrecista, utytułowany fotoreporter publikujący w prasie... Zobaczcie, co o nowych pełnoklatkowych korpusach Panasonic mówią profesjonalni fotografowie.
0