Odblaski

Ultraszerokokątny zoom Sigmy ma być doskonałą propozycją dla fotografów krajobrazu, architektury i miłośników nocnego nieba. Czy pod względem optyki jest tak świetny jak obiecywał producent? Sprawdzamy, na co naprawdę go stać.

Skomentuj Kopiuj link
Posłuchaj
00:00
Spis treści
Sigma 14-24 mm f/2.8 DG DN ART - test obiektywu Specyfikacja Konstrukcja Ustawianie ostrości Rozdzielczość Rozmycie Aberracja chromatyczna Dystorsja Winietowanie Odblaski Podsumowanie Zdjęcia przykładowe

Odblaski

Sigma 14-24 f/2.8 DG DN ART to konstrukcja, która bardzo dobrze wypada w kwestii pracy pod światło. W przypadku światła w kontrze praktycznie nie mamy do czynienia ze spadkiem kontrastu, a by uzyskać jakiekolwiek flary i odbicia światła musieliśmy naprawdę się namęczyć. Czasem jednak zdarza się, że przy ostrym świetle padającym bezpośrednio na obiektyw pojawi się nieprzyjemna i trudna do usunięcia flara.

W praktyce możemy jednak spać spokojnie - problemy te występują sporadycznie i raczej wyłącznie w przypadku dłuższego krańca ogniskowych. Nieco bardziej problematycznie może być światło padające na soczewkę z boku, pod kątem około 90 stopni, ale i w tym wypadku będą to rzeczy praktycznie niezauważalne i nie mające realnego wpływu na wygląd zdjęcia.

Odbicia światła w praktyce:

1/250 s, f/2.8, ISO 100, ogniskowa: 24 mm

1/125 s, f/9, ISO 100, ogniskowa: 14 mm

1/25 s, f/14, ISO 800, ogniskowa: 24 mm

1/13 s, f/16, ISO 800, ogniskowa: 14 mm

1/10 s, f/16, ISO 800, ogniskowa: 14 mm 
Spis treści
Sigma 14-24 mm f/2.8 DG DN ART - test obiektywu Specyfikacja Konstrukcja Ustawianie ostrości Rozdzielczość Rozmycie Aberracja chromatyczna Dystorsja Winietowanie Odblaski Podsumowanie Zdjęcia przykładowe
Komentarze
Przeczytaj także
logo logo
Magazyny
Zamów