Wydarzenia
Pamięć teatru. Polska fotografia teatralna od początku istnienia do dziś - ruszyła wirtualna wystawa
Ultraszerokokątny zoom Sigmy ma być doskonałą propozycją dla fotografów krajobrazu, architektury i miłośników nocnego nieba. Czy pod względem optyki jest tak świetny jak obiecywał producent? Sprawdzamy, na co naprawdę go stać.
Sigma 14-24 f/2.8 DG DN ART to konstrukcja, która bardzo dobrze wypada w kwestii pracy pod światło. W przypadku światła w kontrze praktycznie nie mamy do czynienia ze spadkiem kontrastu, a by uzyskać jakiekolwiek flary i odbicia światła musieliśmy naprawdę się namęczyć. Czasem jednak zdarza się, że przy ostrym świetle padającym bezpośrednio na obiektyw pojawi się nieprzyjemna i trudna do usunięcia flara.
W praktyce możemy jednak spać spokojnie - problemy te występują sporadycznie i raczej wyłącznie w przypadku dłuższego krańca ogniskowych. Nieco bardziej problematycznie może być światło padające na soczewkę z boku, pod kątem około 90 stopni, ale i w tym wypadku będą to rzeczy praktycznie niezauważalne i nie mające realnego wpływu na wygląd zdjęcia.