Canon EF 16-35 mm f/2.8 L III USM - test obiektywu

Canon EF 16-35 mm f/2.8 L III USM - test obiektywu

Poprawiony układ optyczny oraz zupełnie nowa jakość obrazu i jeszcze lepszy autofokus - to najważniejsze cechy profesjonalnego Canona EF 16-35 mm f/2.8 L III USM. Zobaczcie czy długo wyczekiwana trzecia odsłona szerokokątnego zooma przekona do siebie zawodowców?

Na następce wysłużonego już jasnego i szerokokątnego zooma użytkownicy Canona musieli czekać prawie 10 lat. Jednak ich cierpliwość została wynagrodzona w połowie 2016 roku, kiedy to firma zaprezentowała profesjonalny model EF 16-35 mm f/2.8 L III USM. Nowa wersja obiektywu to przede wszystkim usprawniony układ optyczny, który ma zapewnić lepszą jakość obrazu - zwłaszcza poza centrum kadru - z czym poprzednik miał pewne problemy. Do tego tubus został uszczelniony przed kurzem i zachlapaniami, a pierścieniowy i ultradźwiękowy napęd AF powinien oferować błyskawiczne i bezgłośne ostrzenie.

Nowy Canon może więc rozkochać w sobie przede wszystkim fotografów ślubnych, którzy w swoim arsenale chcą mieć szkło pozwalające na uchwycenie w kadrze nieco więcej informacji podczas tworzonego reportażu. Oczywiście nie możemy zapomnieć o fotografach koncertowych i podróżnikach, którzy również w swojej pracy korzystają z szerszej perspektywy.

Nowy Canon 16-35 mm f/2.8 L III USM to także zupełnie nowa cena, która niestety może przyprawić o zawrót głowy. Producent życzy sobie za niego około 11 tys. zł, czyli niemal dwukrotnie więcej niż przyjdzie nam zapłacić za poprzednika. Drugą odsłonę Canona EF 16-35 mm f/2.8 możemy dostać za około 6400 zł. Jednak nie są to jedyne konstrukcje, które mogą być brane pod uwagę przez zawodowców poszukujących jasnego i ultraszerokokątnego zooma. Wyjątkowo ciekawie prezentuje się Tamron SP 15-30 mm f/2.8 DI VC USD, który oferuje nieznacznie mniejszy zakres ogniskowych, jednak w zamian zapewnia optyczną stabilizację obrazu. Za to szkło zapłacimy około 4600 zł. Rozważyć można także zakup Tokiny AT-X 16-28 mm f/2,8 PRO FX (IF) SD-M, która kosztuje zaledwie 2700 zł.

Zapraszamy do lektury testu Canon EF 16-35 mm f/2.8 L III USM, gdzie zaprezentujemy wyniki, które otrzymaliśmy w naszym laboratorium oraz zdjęcia przykładowe wykonane w plenerze. Obiektyw testowaliśmy razem z aparatem Canon EOS 5D Mark III.

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

 
 
Komentarze
Polecane artykuły
Przetestuj aparat Fujifilm XF10 - opinia Jakuba Barańskiego
9 Lis 2018
Fujifilm XF10 - mały kompakt z dużą matrycą i jasnym obiektywem. Czy ten aparat jest w stanie zastąpić lustrzankę podczas górskich wędrówek? Zobaczcie, co na ten temat ma do powiedzenia drugi testujący, Jakub Barański.
1
Mikro Cztery Trzecie okiem zawodowców. Ambasadorzy Olympus opowiadają o swoich ulubionych szkłach
8 Lis 2018
Mikro Cztery Trzecie to nie tylko aparaty, ale przede wszystkim świetne, wyjątkowe obiektywy, które wielu fotografów skłoniły do przesiadki na mniejszy system. O zaletach swoich ulubionych szkieł, bez których nie potrafiliby już się obejść, opowiadają nam Krysztof Śliwak, Ireneusz Walędzik i Łukasz Bożycki.
0
Zanim kupisz: kluczowe cechy monitora dla fotografa
1 Lis 2018
Na co warto zwrócić uwagę wybierając monitor do edycji zdjęć? Które parametry i funkcje są najbardziej istotne? Na przykładzie serii BenQ SW pokazujemy kluczowe cechy monitora dla fotografa.
2
Panasonic Lumix GX9 - wszędzie tam, gdzie ty
29 Paź 2018
Kompaktowy następca modelu GX8 to idealne rozwiązanie dla wszystkich, którzy szukają narzędzia do kreatywnego działania i dyskretnego partnera do codziennej fotografii.
0