Canon EF 16-35 mm f/2.8 L III USM - test obiektywu

Canon EF 16-35 mm f/2.8 L III USM - test obiektywu

Poprawiony układ optyczny oraz zupełnie nowa jakość obrazu i jeszcze lepszy autofokus - to najważniejsze cechy profesjonalnego Canona EF 16-35 mm f/2.8 L III USM. Zobaczcie czy długo wyczekiwana trzecia odsłona szerokokątnego zooma przekona do siebie zawodowców?

Na następce wysłużonego już jasnego i szerokokątnego zooma użytkownicy Canona musieli czekać prawie 10 lat. Jednak ich cierpliwość została wynagrodzona w połowie 2016 roku, kiedy to firma zaprezentowała profesjonalny model EF 16-35 mm f/2.8 L III USM. Nowa wersja obiektywu to przede wszystkim usprawniony układ optyczny, który ma zapewnić lepszą jakość obrazu - zwłaszcza poza centrum kadru - z czym poprzednik miał pewne problemy. Do tego tubus został uszczelniony przed kurzem i zachlapaniami, a pierścieniowy i ultradźwiękowy napęd AF powinien oferować błyskawiczne i bezgłośne ostrzenie.

Nowy Canon może więc rozkochać w sobie przede wszystkim fotografów ślubnych, którzy w swoim arsenale chcą mieć szkło pozwalające na uchwycenie w kadrze nieco więcej informacji podczas tworzonego reportażu. Oczywiście nie możemy zapomnieć o fotografach koncertowych i podróżnikach, którzy również w swojej pracy korzystają z szerszej perspektywy.

Nowy Canon 16-35 mm f/2.8 L III USM to także zupełnie nowa cena, która niestety może przyprawić o zawrót głowy. Producent życzy sobie za niego około 11 tys. zł, czyli niemal dwukrotnie więcej niż przyjdzie nam zapłacić za poprzednika. Drugą odsłonę Canona EF 16-35 mm f/2.8 możemy dostać za około 6400 zł. Jednak nie są to jedyne konstrukcje, które mogą być brane pod uwagę przez zawodowców poszukujących jasnego i ultraszerokokątnego zooma. Wyjątkowo ciekawie prezentuje się Tamron SP 15-30 mm f/2.8 DI VC USD, który oferuje nieznacznie mniejszy zakres ogniskowych, jednak w zamian zapewnia optyczną stabilizację obrazu. Za to szkło zapłacimy około 4600 zł. Rozważyć można także zakup Tokiny AT-X 16-28 mm f/2,8 PRO FX (IF) SD-M, która kosztuje zaledwie 2700 zł.

Zapraszamy do lektury testu Canon EF 16-35 mm f/2.8 L III USM, gdzie zaprezentujemy wyniki, które otrzymaliśmy w naszym laboratorium oraz zdjęcia przykładowe wykonane w plenerze. Obiektyw testowaliśmy razem z aparatem Canon EOS 5D Mark III.

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

 
 
Komentarze
Polecane artykuły
Wakacyjny niezbędnik 2018. Zobacz, co warto zabrać ze sobą na fotograficzny wypad
5 Lip 2018
Lato i wakacyjne wyjazdy to świetny czas na doskonalenie fotograficznych umiejętności. Co można, co warto, a co trzeba spakować w tym roku do wakacyjnej torby? Sprawdźcie nasze typy!
1
10 cech idealnego aparatu na wakacje. Sprawdź zanim kupisz
3 Lip 2018
Wszystkim zależy na jakościowych zdjęciach z wakacji. Warto więc wyposażyć się w aparat dobry, ale w rozsądnej cenie. Radzimy, na jakie cechy zwracać uwagę, by podjąć dobrą decyzję.
0
Święta trójca, czyli szkła Olympus ze światłem f/1.2 pod lupą
29 Cze 2018
Dwa lata temu Olympus otworzył nowy rozdział optyki w systemie Mikro Cztery Trzecie prezentując swój pierwszy kierowany do profesjonalistów model ze światłem f/1.2. Dziś linia ta rozszerzyła się już do 3 obiektywów o ekwiwalentach 34, 50 i 90 mm. Zobaczcie czym różnią się od modeli ze światłem f/1.8.
10
Filtry robią różnicę. Zobacz, jakie modele sprawdzą się podczas wakacyjnych foto-eskapad
27 Cze 2018
W przypadku kompletowania sprzętu fotograficznego na wakacje nie zawsze myślimy o filtrach. Warto to zmienić. Przeglądamy ofertę marki Hoya i podpowiadamy, jakie filtry zawsze warto mieć przy sobie.
2