Podsumowanie

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
8.5
Cena / Jakość:
5.5
Optyka:
8
Budowa:
8
Marka:
Canon
Nasza ocena:

84%

Poprawiony układ optyczny oraz zupełnie nowa jakość obrazu i jeszcze lepszy autofokus - to najważniejsze cechy profesjonalnego Canona EF 16-35 mm f/2.8 L III USM. Zobaczcie czy długo wyczekiwana trzecia odsłona szerokokątnego zooma przekona do siebie zawodowców?

Autor: Michał Chrzanowski

24 Styczeń 2017
Artykuł na: 23-28 minut
Spis treści

Podsumowanie

Canonowi po raz kolejny udało się zaprojektować i wykonać obiektyw, który z powodzeniem jest w stanie zadowolić nawet najbardziej wymagających zawodowców, oferując im bardzo dobrą jakość obrazu, uniwersalność i niezawodność podczas pracy.

Nowy EF 16-35 mm f/2.8 L III USM to pancerna konstrukcja, która została dodatkowo uszczelniona. Zyskujemy więc pewność, że obiektyw nas nie zawiedzie - również w ekstremalnych warunkach pogodowych. W parze z wykonaniem idzie także odświeżony design i nieco większe gabaryty, co akurat nie każdemu się spodoba - choć do wymiarów i wagi konkurencyjnego Tamrona SP 15-30 mm f/2.8 jeszcze sporo brakuje. Pochwalić musimy także celny i cichy autofokus, który precyzyjnie i szybko ustawia ostrość. Dopełnieniem tego wszystkiego jest bardzo dobra jakość obrazu - kontrast, wyrazistość, nasycenie barw oraz ogólna plastyka zdjęć.

Jednak największe brawa należą się za rozdzielczość obrazu, która jest wyrównana i wyraźnie przekracza akceptowalną granicę nie tylko w centrum kadru, lecz także na jego brzegach. Co najważniejsze, taki stan utrzymuje się na wszystkich przysłonach w całym zakresie ogniskowych! Do tego dochodzi odpowiednio korygowana aberracja i świetna praca w warunkach kontrastowego oświetlenia. Niestety cieniem na końcową ocenę kładą się spora winieta i dystorsja, które są wyraźnie zauważalne na zdjęciach. Dla wielu barierą może okazać się także cena, która zbliża się do granicy 11 tys. zł.

Plusy

  • solidne i precyzyjne wykonanie uszczelnionej konstrukcji
  • cichy i szybki autofokus
  • dobra rozdzielczość obrazu w centrum i na brzegach kadru w całym zakresie przysłon i ogniskowych
  • dobra kontrastowość, wyrazistość, kolorystyka i plastyka zdjęć
  • odpowiednio korygowana aberracja
  • bardzo dobra praca w warunkach kontrastowego oświetlenia

Minusy

  • zauważalna dystorsja
  • wyraźna winieta na przysłonie f/2.8
  • wysoka cena
Oceny szczegółowe
Jakość obrazu:
8.5
Cena / Jakość:
5.5
Optyka:
8
Budowa:
8
Ocena ogólna

84%

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Tamron 17-50 mm f/4 DI III VXD – test praktyczny (+RAW)
Tamron 17-50 mm f/4 DI III VXD – test praktyczny (+RAW)
Tamron testuje kolejny ciekawy zakres ogniskowych, tym razem przesuwając punkt ciężkości w stronę szerokiego kąta. Czy to idealny zoom dla podróżnika z krajobrazowym zacięciem? Mieliśmy okazję to...
27
OM System M.Zuiko Digital 150-600 mm f/5-6.3 IS ED - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
OM System M.Zuiko Digital 150-600 mm f/5-6.3 IS ED - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Najnowszy teleobiektyw OM System pozwala na fotografowanie i filmowanie na odpowiedniku ogniskowej wynoszącym aż 1200 mm. Oto, jak M.Zuiko Digital 150-600 mm f/5-6.3 IS ED spisuje się w...
30
Tamron 70-180 mm f/2.8 Di III VC VXD G2 – zdjęcia przykładowe [RAW]
Tamron 70-180 mm f/2.8 Di III VC VXD G2 – zdjęcia przykładowe [RAW]
Druga generacja tego popularnego zooma do bezlusterkowców Sony to lepsze parametry i przeprojektowany układ optyczny. Sprawdziliśmy jak zachowuje się w połączeniu z korpusem Sony A7 III
25
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (2)