Dystorsja

Poprawiony układ optyczny oraz zupełnie nowa jakość obrazu i jeszcze lepszy autofokus - to najważniejsze cechy profesjonalnego Canona EF 16-35 mm f/2.8 L III USM. Zobaczcie czy długo wyczekiwana trzecia odsłona szerokokątnego zooma przekona do siebie zawodowców?

Skomentuj Kopiuj link
Posłuchaj
00:00
Wynik testu
Jakość obrazu:
8.5
Cena / Jakość:
5.5
Optyka:
8
Budowa:
8
Nasza ocena
84%
Spis treści
Canon EF 16-35 mm f/2.8 L III USM - test obiektywu Konstrukcja Ustawianie ostrości Rozdzielczość Rozmycie Aberracja chromatyczna Dystorsja Winietowanie Odblaski Podsumowanie Zdjęcia przykładowe

Dystorsja

Dystorsję mierzymy dla plików RAW w najwyższej dostępnej rozdzielczości, dla najniższego ISO i z najniższymi ustawieniami odszumiania i wyostrzania. Przedstawiane wykresy pokazują poziom i charakterystykę dystorsji dla skrajnych ogniskowych.

W momencie fotografowania Canon EF 16-35 mm f/2.8 L III USM musimy być świadomi tego, że zdjęcia będą charakteryzować się widocznymi zniekształceniami obrazu - zwłaszcza, gdy w kadrze znajduje się dużo linii. Jednak jest to jak najbardziej normalne zachowanie dla obiektywów ultraszerokokątnych. Co więcej, w porównaniu z poprzednikiem i konkurencją , nowy Canon prezentuje się nad wyraz dobrze.

W naszym laboratorium - dla ogniskowej 16 mm - odnotowaliśmy dystorsję beczkową na poziomie 0,87%. Z kolei po wybraniu ogniskowej 35 mm zaobserwowaliśmy dystorsję poduszkową, której wartość wyniosła -0.53%.

Poniżej prezentujemy profil dystorsji uzyskany dla skrajnych ogniskowych oraz zdjęcia przykładowe ukazujące tę wadę układu optycznego.

Ogniskowa 16 mm

Ogniskowa 35 mm

Spis treści
Canon EF 16-35 mm f/2.8 L III USM - test obiektywu Konstrukcja Ustawianie ostrości Rozdzielczość Rozmycie Aberracja chromatyczna Dystorsja Winietowanie Odblaski Podsumowanie Zdjęcia przykładowe
Komentarze
Przeczytaj także
Zobacz więcej z tagiem: Canon
logo logo
Magazyny
Zamów