Canon EF 35 mm f/1.4L II USM - Podsumowanie

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
9
Cena / Jakość:
6
Optyka:
8.5
Budowa:
8
Marka:
Canon
Nasza ocena:

89%

Uszczelniony tubus, usprawniony układ optyczny oraz poprawiona ergonomia mają sprawić, że nowy Canon EF 35 mm f/1.4L II USM podbije serce niejednego fotografa. Jako oczywisty punkt odniesienia dla nowego szkła w teście pojawi się jego legendarny już poprzednik.

Autor: Michał Chrzanowski

26 Luty 2016
Artykuł na: 29-37 minut
Spis treści

 


Nowy Canon to fantastyczne szkło, które zrobiło na nas ogromne wrażenie. Tak naprawdę to jeden z najlepszych obiektywów, jakie ostatnio przetestowaliśmy. Pochwalić należy konstruktorów, którzy zadbali o każdy – nawet najdrobniejszy – szczegół. Tubus, choć nie metalowy, jest trwały i solidny. Poza tym został uszczelniony, dzięki czemu zyskujemy pewność, że obiektyw nas nie zawiedzie, również w ekstremalnych warunkach pogodowych. W parze z wykonaniem idzie również odświeżony design, który może znaleźć uznanie w oczach wielu użytkowników. Co więcej, wygląd jest spójny z nową linią Canona, dzięki czemu stałka będzie stylistycznie komponować się z profesjonalnymi lustrzankami oraz innymi szkłami w arsenale fotografa. Oczywiście nie możemy także zapomnieć o celnym i cichym autofokusie, który precyzyjnie ustawia ostrość nawet w trudniejszych warunkach oświetleniowych. Dopełnieniem tego wszystkiego jest bardzo dobra jakość obrazu – kontrast, wyrazistość, nasycenie barw oraz ogólna plastyka zdjęć.

Zobacz wszystkie zdjęcia (5)

Obiektyw również świetnie poradził sobie w naszym laboratorium. W każdym sprawdzanym aspekcie wypadł lepiej od swojego poprzednika. Na szczególne pochwały zasługuje znaczne zwiększenie rozdzielczości obrazu na szerzej otwartych przysłonach – zarówno w centrum, jak i na brzegach planu fotograficznego. Dzięki temu będziemy mogli cieszyć się wysoką jakością obrazu już od f/1.4 – a przecież właśnie dlatego kupuje się bardzo jasne stałki. Jednak delikatne przymknięcie przysłony sprawi, że nowy Canon przeobrazi się w prawdziwą żyletę. Tak naprawdę to jedno z ostrzejszych – jeśli nie najostrzejszych – szkieł obecnie dostępnych na rynku. W kwestii wad optycznych także zauważamy znaczną poprawę. Najwięcej starań inżynierowie Canona włożyli w zredukowanie aberracji chromatycznej. Efekt – na każdej z przysłon anomalia nie przekracza nawet jednego piksela. U poprzednika wahała się od 2 do 4 pikseli. Zmniejszeniu uległy również dystorsja i winietowanie, dzięki czemu nie będą stanowić problemu podczas fotografowania.

Podsumowując, Canon EF 35 mm f/1.4L II USM to wyjątkowy obiektyw, który z pewnością zainteresuje najbardziej wymagających zawodowców. Tak naprawdę jedyne, co może odstraszyć od zakupu tego szkła, to jego cena. 7999 zł to niemało, jednak za te pieniądze otrzymamy stałkę, która ustanawia nowe standardy wśród jasnych trzydziestek piątek.

Podsumowanie

+ bardzo dobra jakość wykonania
+ uszczelniana konstrukcja
+ stylowy i elegancki wygląd
+ wygodny pierścień ustawiania ostrości
+ cichy i precyzyjny autofokus
+ minimalna odległość ostrzenia już od 28 cm
+ bardzo dobra rozdzielczość obrazu w centrum kadru w całym zakresie przysłon
+ dobra rozdzielczość obrazu na brzegach kadru w całym zakresie przysłon
+ bardzo dobrze skorygowana aberracja chromatyczna
+ mała dystorsja obrazu
+ niewielka winieta, nawet na najszerzej otwartej przysłonie
+ plastyczne rozmycie obrazu i ładne bokeh na f/1.4
+ bardzo dobra kontrastowość, wyrazistość i kolorystyka zdjęć

- stosunkowo duże wymiary jak na ogniskową 35 mm i światło f/1.4
- wysoka cena

Canon EF 35 mm f/1.4L II USM uzyskała w swojej klasie 89%

 

Oceny szczegółowe
Jakość obrazu:
9
Cena / Jakość:
6
Optyka:
8.5
Budowa:
8
Ocena ogólna

89%

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sony FE 16-25 mm f/2.8 G - zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 16-25 mm f/2.8 G - zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 16-25 mm f/2.8 G to najnowszy szerokokątny zoom z oferty Sony E, który łączy kompaktowe wymiary z przystępną ceną. Nowy obiektyw zabraliśmy na spacer po ulicach Londynu. Zobaczcie...
15
Nikon Nikkor Z 600 mm f/6.3 VR S - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nikon Nikkor Z 600 mm f/6.3 VR S - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Kolejny teleobiektyw w systemie Nikon Z jest alternatywą z jednej strony dla drogich, profesjonalnych stałek, a z drugiej klasycznych zoomów do dzikiej przyrody i sportu. Sprawdzamy, czy ta...
40
Sony FE 24-50 mm f/2.8 G - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 24-50 mm f/2.8 G - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Rozwiązywanie problemu którego nie ma, czy może przebłysk geniuszu? Sprawdzamy, co do zaoferowania ma Sony FE 24-50 mm f/2.8 G - kompaktowa i tańsza alternatywa dla systemowego zooma...
36
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (3)