Software
Nowości AI w Adobe Photoshop, Lightroom i Premiere - rewolucja w pracy kreatywnej nabiera rozpędu
Canon opublikował prezentację dotyczącą strategii firmy na najbliższe lata. Wygląda na to, że producent pracuje pełna parą, by przesiadka na bezlusterkowy system EOS R była jak najmniej bolesna. W nadchodzących latach możemy spodziewać się nawet 8 premier obiektywów rocznie.
Wszystko wskazuje na to, że Canon obrał sobie za cel jak najszybsze dogonienie Sony w kwestii dostępności optyki i błyskawiczne przełożenie potęgi odchodzącego systemu EF na język mocowania RF. Opublikowana właśnie prezentacja z konferencji dotyczącej strategii korporacyjnej firmy na rok 2022 pokazuje kierunek, w jakim w najbliższych latach będzie posuwał się producent. Oprócz ciekawych danych podsumowujących dotychczasowe działania i rozbudowanej wielowątkowej strategii dla całej firmy otrzymujemy też wgląd w najbliższe plany działu obrazowania.
Przede wszystkim głównym celem producenta jest pozostanie liderem na rynku aparatów oraz w każdym z jego segmentów. Canon stawia przed działem obrazowania cel sprzedażowy w wysokości tryliona jenów rocznie (oko. 8,5 mld dolarów rocznie). Aby go osiągnąć zamierza skoncentrować swoją działalność wokół technologii optycznych. Z pewnością dużą część tego będą stanowić rozwiązania na użytek przemysłu i medycyny, ale producent nie zapomina o fotografujących.
Jak czytamy w prezentacji „Canon zamierza dalej rozwijać ofertę aparatów EOS R”, a w szczególności „utrzymać takie same tempo rozwoju obiektywów RF, jak w latach 2020 i 2021. Oznacza to około 8 premier rocznie - w tym tempie do 2025 roku oferta rozrośnie się z 26 do aż 58 szkieł. W utrzymaniu tego tempa pomóc ma stabilizująca się sytuacja zarówno na rynku układów scalonych, jak i samych aparatów, co zresztą wydaje się znajdować potwierdzenie w ostatnich danych Camera & Imaging Products Association.
Oprócz tego producent zamierza rozwijać specjalistyczne rozwiązania wideo oraz ideę konsumenckich aparatów koncepcyjnych (jak Canon IVY Rec, Canon Powershot Zoom czy Canon PowerShot PX), w których firma widzi potencjał na zdobycie nowych użytkowników. Wygląda więc na to, że te dość ekstrawaganckie konstrukcje przynoszą producentowi wymierne korzyści.
Jednym słowem będzie ciekawie.
Więcej informacji dotyczących strategii firmy Canon znajdziecie w prezentacji na stronie global.canon.