Odblaski

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
7.5
Cena / Jakość:
8
Optyka:
7
Budowa:
8.5
Marka:
Samyang
Nasza ocena:

82%

Czy Samyang AF 14 mm f/2.8 EF okaże się „idealnym partnerem do podróży“ i sprosta oczekiwaniom wymagających fotografów? Producent nie ma co do tego wątpliwości. Postanowiliśmy więc sprawdzić w praktyce możliwości nowej ultraszerokokątnej stałki z mocowaniem Canon EF.

Autor: Michał Chrzanowski

26 Październik 2018
Artykuł na: 29-37 minut
Spis treści

Odblaski

Wyraźne bliki i flary są bolączką utraszerokokątnych obiektywów z dużą i wypukłą przednią soczewką. Producenci optyki na różne sposoby starają się walczyć ze świetlnymi artefaktami. W przypadku Samyanga mamy do czynienia z na stałe przymocowaną osłoną okalającą frontową część tubusa oraz z autorskimi powłokami antyodblaskowymi UMC (Ultra Multi Coating).

Musimy przyznać, że nie spodziewaliśmy się tak dobrych rezultatów podczas fotografowania w ostrym słońcu. Oczywiście do ideału trochę brakuje, ale biorąc pod uwagę specyfikę testowanego obiektywu musimy pochwalić jego konstruktorów. Mocne źródło światła wydaje się nie stanowić większych problemów - nawet, gdy znajdzie się w kadrze lub poza planem. Niemniej jednak na zdjęciach dojrzymy świetlne i kolorystyczne kołowe artefakty oraz - w niektórych przypadkach - wyraźne smugi i promienie słońca. Ale w większości sytuacji są to zaledwie jednostkowe odstępstwa. Poza tym nie powinniśmy się martwić o spadek kontrastowości podczas fotografowania pod ostre źródło światła. Nawet w takich warunkach zdjęcia prezentują dobrą wyrazistość i kontrastowość, co jest dużym plusem.

1/320s, f/22, ISO 2500

1/250s, f/2.8, ISO 100

1/1250s, f/4, ISO 100

1/500s, f/5.6, ISO 100
Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
To dziś najlżejszy i najbardziej poręczny teleobiektyw w swojej klasie. Oto, jak ta wyjątkowa konstrukcja dla fotografów sportu i dzikiej przyrody sprawdza się w praktyce.
23
Sigma 50 mm f/1.2 DG DN ART - test obiektywu
Sigma 50 mm f/1.2 DG DN ART - test obiektywu
Najjaśniejszy obiektyw standardowy w ofercie producenta pretenduje do miana najdoskonalszej konstrukcji tego typu na rynku. Sprawdzamy czy będąc o połowę tańszym jest w stanie...
29
Sony FE 16-25 mm f/2.8 G - zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 16-25 mm f/2.8 G - zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 16-25 mm f/2.8 G to najnowszy szerokokątny zoom z oferty Sony E, który łączy kompaktowe wymiary z przystępną ceną. Nowy obiektyw zabraliśmy na spacer po ulicach Londynu. Zobaczcie...
22
Powiązane artykuły