Ustawianie ostrości

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
7.5
Cena / Jakość:
8
Optyka:
8
Budowa:
8
Marka:
Panasonic
Nasza ocena:

84%

Dziś sprawdzamy czy druga odsłona reporterskiego zooma Panasonic Lumix G X Vario 35-100 mm f/2.8 II POWER O.I.S. o ekwiwalencie 70-200 mm f/2.8 to konstrukcja godna wymagającego fotografa.

Autor: Michał Chrzanowski

7 Październik 2018
Artykuł na: 29-37 minut
Spis treści

Ustawianie ostrości

Jeśli chcemy ocenić szybkość automatycznego przeostrzania obiektywu Lumix G X Vario 35-100 mm f/2.8 II POWER O.I.S. to pod uwagę musimy wziąć cały system AF Panasonica z ich flagową technologią DFD (Depth From Defocus), którą znajdziemy w zaawansowanych konstrukcjach. W wielkim skrócie można powiedzieć, że aparat dokładnie zna charakterystykę nieostrości szkła dla wszystkich odległości ostrzenia, przysłon i ogniskowych. System nadzoruje komunikację pomiędzy korpusem a przymocowanych obiektywem z prędkością aż 480 kl./s. Oznacza to, że w praktyce możemy cieszyć się przeostrzaniem z czasami wynoszącymi zaledwie 0,04 s.

Testowany zoom korzysta także z systemu wewnętrznego ostrzenia - tylko środkowe elementy układu optycznego poruszają się, aby nastawić ostrość (minimalna odległość ostrzenia wynosi 85 cm). Dzięki temu nie tylko zyskujemy na czasie przeostrzania, lecz także całkowita długość obiektywu pozostaje bez zmian. 

Lumix G X Vario 35-100 mm f/2.8 II POWER O.I.S. podpięty do flagowca Lumix G9 zapewnia imponujące osiągi. Czas przeostrzania z planu dalekiego na bliski zajmuje zaledwie 0.19 sek. Natomiast ustawianie ostrości na obiekty znajdujące się w podobnej płaszczyźnie trwa jeszcze krócej - jedynie 0.06 sek. Musimy zaznaczyć, że są to czasy zanotowane dla pełnego zakresu ogniskowania.

System AF bardzo dobrze zaprezentował się także pod względem precyzji. Obiektyw trafiał pewnie w punkt - nawet w nieco bardziej wymagających sytuacjach oświetleniowych. Pochwalić musimy również pracę w trybie pojedynczym, jak i ciągłym, czego z pewnością oczekują po reporterskiej konstrukcji zaawansowani fotografowie.

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
To dziś najlżejszy i najbardziej poręczny teleobiektyw w swojej klasie. Oto, jak ta wyjątkowa konstrukcja dla fotografów sportu i dzikiej przyrody sprawdza się w praktyce.
23
Sigma 50 mm f/1.2 DG DN ART - test obiektywu
Sigma 50 mm f/1.2 DG DN ART - test obiektywu
Najjaśniejszy obiektyw standardowy w ofercie producenta pretenduje do miana najdoskonalszej konstrukcji tego typu na rynku. Sprawdzamy czy będąc o połowę tańszym jest w stanie...
29
Sony FE 16-25 mm f/2.8 G - zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 16-25 mm f/2.8 G - zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 16-25 mm f/2.8 G to najnowszy szerokokątny zoom z oferty Sony E, który łączy kompaktowe wymiary z przystępną ceną. Nowy obiektyw zabraliśmy na spacer po ulicach Londynu. Zobaczcie...
22