Podsumowanie

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
7.5
Cena / Jakość:
8
Optyka:
8
Budowa:
8
Marka:
Panasonic
Nasza ocena:

84%

Dziś sprawdzamy czy druga odsłona reporterskiego zooma Panasonic Lumix G X Vario 35-100 mm f/2.8 II POWER O.I.S. o ekwiwalencie 70-200 mm f/2.8 to konstrukcja godna wymagającego fotografa.

Autor: Michał Chrzanowski

7 Październik 2018
Artykuł na: 29-37 minut
Spis treści

Podsumowanie

Lumix G X Vario 35-100 mm f/2.8 II POWER O.I.S. to z pewnością szkło, którego brakowało w ofercie Panasonica i na które czekali bardziej zaawansowani fotografowie systemu Mikro Cztery Trzecie. Zoom o ekwiwalencie 70-200 i stałym świetle f/2.8 nie rozczarował – bez trudu sprawdzi się w boju. Niemniej jednak przy pierwszym kontakcie z tym obiektywem otrzymamy zgoła odmienne wrażenie. Wszystko przez wyjątkowo zwartą i kompaktową budowę tubusa, który nie przypomina typowego „wołu roboczego”. Mimo to metalowa konstrukcja została uszczelniona i jest odporna na niekorzystne warunki atmosferyczne, a także na niskie temperatury.

Poza tym Lumix może pochwalić się błyskawicznym autofokusem oraz rewelacyjnym systemem stabilizacji obrazu, za sprawą, którego możemy spokojnie zostawić statyw w domu. Do tego dochodzi wyrównana, choć nie najwyższa rozdzielczość obrazu, a także odpowiednio korygowane wady optyki (przymykamy oko na nieco większe niż przeciętnie winietowanie). Słabo natomiast wypadły powłoki antyrefleksyjne, które nie do końca sprawdziły się podczas pracy w ostrym słońcu.

Plusy

  • wyjątkowo kompaktowe wymiary
  • odporna i uszczelniona obudowa
  • minimalistyczny design
  • ultraszybki i precyzyjny autofokus
  • bardzo wydajny i efektywny system stabilizacji
  • dobra rozdzielczość w zakresie f/2.8-f/8 (dla ekw. 70 i 120 mm)
  • wyrównana wyrazistość w całej rozpiętości kadry
  • odpowiednio korygowana dystorsja
  • wbudowany profil niwelujący dystorsję (algorytm jest kompatybilny z większością programów graficznych)

Minusy

  • słabsza rozdzielczość na najdłuższej ogniskowej o ekw. 200 mm
  • mało plastyczne nieostrości na przysłonie f/2.8
  • zauważalna winieta na nominalnie otwartej przysłonie (każda z ogniskowych)
  • słaba praca w warunkach mocnego i kontrastowego oświetlenia
Oceny szczegółowe
Jakość obrazu:
7.5
Cena / Jakość:
8
Optyka:
8
Budowa:
8
Ocena ogólna

84%

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
To dziś najlżejszy i najbardziej poręczny teleobiektyw w swojej klasie. Oto, jak ta wyjątkowa konstrukcja dla fotografów sportu i dzikiej przyrody sprawdza się w praktyce.
23
Sigma 50 mm f/1.2 DG DN ART - test obiektywu
Sigma 50 mm f/1.2 DG DN ART - test obiektywu
Najjaśniejszy obiektyw standardowy w ofercie producenta pretenduje do miana najdoskonalszej konstrukcji tego typu na rynku. Sprawdzamy czy będąc o połowę tańszym jest w stanie...
29
Sony FE 16-25 mm f/2.8 G - zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 16-25 mm f/2.8 G - zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 16-25 mm f/2.8 G to najnowszy szerokokątny zoom z oferty Sony E, który łączy kompaktowe wymiary z przystępną ceną. Nowy obiektyw zabraliśmy na spacer po ulicach Londynu. Zobaczcie...
22