Stabilizacja

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
7.5
Cena / Jakość:
5
Optyka:
7
Budowa:
8.5
Marka:
Canon
Nasza ocena:

79%

Dziś sprawdzamy, czy pierwszy w historii Canona, obiektyw łączący ogniskową 85 mm, światło f/1.4 oraz stabilizowany i zaawansowany układ optyczny, to portretówka na jaką czekali wymagający fotografowie.

Autor: Michał Chrzanowski

18 Maj 2018
Artykuł na: 29-37 minut
Spis treści

Stabilizacja

Optyczna stabilizacja obrazu czyni z Canona EF 85 mm f/1.4L IS USM szkło jedyne w swoim rodzaju. Wystarczy powiedzieć, że jest to pierwszy obiektyw portretowy o takich parametrach do pełnoklatkowych lustrzanek, który został wyposażony w redukcję drgań. Do tego system IS opracowany przez producenta ma odznaczać się skutecznością na poziomie 4 EV.

Stabilizacja portretowego Canona to prawdziwa poezja! Producent dotrzymał danego słowa, dzięki czemu otrzymujemy obiektyw o wyjątkowo skuteczniej redukcji drgań. Podczas fotografowania z czasem naświetlania wynoszącym 1/30 sekundy byliśmy w stanie uzyskać 100% nieporuszonych kadrów. Nawet wykonywanie zdjęć na 1/15 sekundy okazało się bardzo efektywne (aż 80% ostrych ujęć), co jest wynikiem godnym pozazdroszczenia - zważywszy na ogniskową obiektywu. Dla porównania, przy wyłączonej stabilizacji, 100% wyrazistych zdjęć otrzymaliśmy na 1/125 sekund. Poniżej tej granicy uzyskanie nieporuszonych kadrów niemal graniczyło z cudem.

Wykres przedstawia odsetek ostrych zdjęć dla danego czasu naświetlania przy włączonej i wyłączonej stabilizacji obrazu. W przedziale, w którym działa system, skuteczność stabilizacji wynosi około 3.5 EV.

Stabilizacja obrazu w praktyce

stabilizacja on/off - czas naświetlania 1/30 sekundy

1/15s, f/22, ISO 100
Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
To dziś najlżejszy i najbardziej poręczny teleobiektyw w swojej klasie. Oto, jak ta wyjątkowa konstrukcja dla fotografów sportu i dzikiej przyrody sprawdza się w praktyce.
22
Sigma 50 mm f/1.2 DG DN ART - test obiektywu
Sigma 50 mm f/1.2 DG DN ART - test obiektywu
Najjaśniejszy obiektyw standardowy w ofercie producenta pretenduje do miana najdoskonalszej konstrukcji tego typu na rynku. Sprawdzamy czy będąc o połowę tańszym jest w stanie...
29
Sony FE 16-25 mm f/2.8 G - zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 16-25 mm f/2.8 G - zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 16-25 mm f/2.8 G to najnowszy szerokokątny zoom z oferty Sony E, który łączy kompaktowe wymiary z przystępną ceną. Nowy obiektyw zabraliśmy na spacer po ulicach Londynu. Zobaczcie...
22
Powiązane artykuły