Podsumowanie

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
7.5
Cena / Jakość:
5
Optyka:
7
Budowa:
8.5
Marka:
Canon
Nasza ocena:

79%

Dziś sprawdzamy, czy pierwszy w historii Canona, obiektyw łączący ogniskową 85 mm, światło f/1.4 oraz stabilizowany i zaawansowany układ optyczny, to portretówka na jaką czekali wymagający fotografowie.

Autor: Michał Chrzanowski

18 Maj 2018
Artykuł na: 29-37 minut
Spis treści

Podsumowanie

Stałka Canona nie miała łatwego zadania, bowiem portretówka Sigmy naprawdę wysoko zawiesiła poprzeczkę. Jak pokazały testy optyki, model 85 mm f/1.4L IS USM w niemal każdym pojedynku musiał uznać wyższość 85-tki z linii Art. Ta dostarcza minimalnie wyższej rozdzielczości, jak i zapewnia bardziej optymalne korygowanie aberracji chromatycznej, dystorsji i winietowania oraz lepszą jakość obrazu w kontrastowym świetle. Jednak nie oznacza to, że Canon wypadł źle. Zanotował przecież naprawdę świetne wyniki. Po prostu Sigma poradziła sobie od niego o włos lepiej.

Są jednak pola, na których portretówka Canona góruje nad konkurencją. Po pierwsze, jako jedyna zapewnia wyjątkowo skuteczny system stabilizacji obrazu, który w praktyce sprawdził się rewelacyjnie. Po drugie, model 85 mm f/1.4L IS USM jest wyjątkowo kompaktowy - jak na konstrukcję o takich parametrach. Po trzecie, oferuje precyzyjny autofokus, który jest jednym z najszybszych w tej klasie sprzętu.

Plusy

  • świetna jakość wykonania
  • uszczelniony tubus
  • bardzo dobra szybkość i precyzja autofokusa
  • rewelacyjny system stabilizacji
  • wysoka rozdzielczość w centrum i na brzegach kadru
  • ponadprzeciętna plastyka obrazu
  • duża kontrastowość i odpowiednie przenoszenie kolorów

Minusy

  • zauważalna aberracja chromatyczna (zwłaszcza na f/1.4)
  • większa niż u konkurentów dystorsja obrazu
  • widoczna winieta na f/1.4
  • słaba praca pod ostre światło
Oceny szczegółowe
Jakość obrazu:
7.5
Cena / Jakość:
5
Optyka:
7
Budowa:
8.5
Ocena ogólna

79%

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
To dziś najlżejszy i najbardziej poręczny teleobiektyw w swojej klasie. Oto, jak ta wyjątkowa konstrukcja dla fotografów sportu i dzikiej przyrody sprawdza się w praktyce.
22
Sigma 50 mm f/1.2 DG DN ART - test obiektywu
Sigma 50 mm f/1.2 DG DN ART - test obiektywu
Najjaśniejszy obiektyw standardowy w ofercie producenta pretenduje do miana najdoskonalszej konstrukcji tego typu na rynku. Sprawdzamy czy będąc o połowę tańszym jest w stanie...
29
Sony FE 16-25 mm f/2.8 G - zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 16-25 mm f/2.8 G - zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 16-25 mm f/2.8 G to najnowszy szerokokątny zoom z oferty Sony E, który łączy kompaktowe wymiary z przystępną ceną. Nowy obiektyw zabraliśmy na spacer po ulicach Londynu. Zobaczcie...
22
Powiązane artykuły