Samyang AF 14 mm f/2.8 FE - zdjęcia przykładowe

Samyang AF 14 mm f/2.8 FE - zdjęcia przykładowe

Korzystając z kilku słonecznych dni postanowiliśmy sprawdzić w praktyce Samyanga 14 mm f/2.8, na którego pokładzie znajdziemy system autofokusa. Zobaczcie, czy ta propozycja koreańskiego producenta ma szansę namieszać w segmencie ultraszerokokątnych szkieł do pełnoklatkowego systemu Sony.

Samyang 14 mm f/2.8 ED AS IF UMC to ultraszerokokątna stałka, która została zaprojektowana z myślą o pełnoklatkowym systemie Sony. W odróżnieniu od większości obiektywów producenta, ta konstrukcja została wyposażona w autofokus. AF ma odznaczać się szybkością i precyzją podczas fotografowania - również w trudniejszych warunkach.

Na układ optyczny składa się 14 elementów rozmieszczonych w 10 grupach. Wśród nich znajdziemy soczewki asferyczne i powłoki antyrefleksyjne, dzięki którym dostarczany obraz ma być ostry na całej powierzchni kadru i pozbawiony niechcianych blików i flar. Z kolei kąt widzenia to 113°, a powiększenie obrazu wynosi 0,12 x. We wnętrzu znajdziemy także 7-listkową przysłonę, która na nominalnym otworze f/2.8 powinna zapewnić plastyczne rozmycia nieostrości. Obiektyw wykonany z metalu mierzy 85,5 x 97,5 mm i waży 450 g. Niestety ze względu na wypukłą przednią soczewkę, na szkło nie zamocujemy standardowych filtrów.

Samyang 14 mm f/2.8 ED AS IF UMC jest już dostępny w sprzedaży w cenie 2799 zł. Poniżej prezentujemy kilka zdjęć przykładowych, które wykonaliśmy aparatem Sony A7R II.

Zdjęcia przykładowe

1/1600s, f/2.8, ISO 100

1/4000s, f/4, ISO 100

1/25s, f/4, ISO 100

1/1250s, f/2.8, ISO 100

1/640s, f/4, ISO 100

1/1250s, f/4, ISO 100

1/1600s, f/5.6, ISO 100

1/640s, f/5.6, ISO 100

1/3200s, f/4, ISO 100

1/1000s, f/2.8, ISO 100

1/2000s, f/2.8, ISO 100

1/2500s, f/2.8, ISO 100

1/1000s, f/8, ISO 100

1/1250s, f/5.6, ISO 100

1/800s, f/5.6, ISO 100

1/320s, f/2.8, ISO 100

1/1250s, f/2.8, ISO 100

1/10s, f/22, ISO 100

1/250s, f/5.6, ISO 100

1/2500s, f/2.8, ISO 100

1/1000s, f/4, ISO 100

1/1250s, f/2.8, ISO 100

1/2500s, f/2.8, ISO 100

1/320s, f/2.8, ISO 100

1/1600s, f/2.8, ISO 100

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

 
 
Komentarze
Polecane artykuły
Remis. „Fotografie, które nie zmieniły świata”, Krzysztof Miller
8 Wrz 2017
„Tworzenie albumu, choć wtórne do naciśnięcia przeze mnie migawki, ma sens w bezsensie tego świata. Sens dla mnie. Sens dla tych, co go obejrzą. Chciałbym, żeby zrozumieli, że nasze przebywanie na świecie ma charakter prosty. Zero-jedynkowy. Jak jesteśmy, to jest jeden. Jak nas nie ma, to jest zero.” – to fragment wstępu do książki „Fotografie, które nie zmieniły świata” Krzysztofa Millera. Jedne z ostatnich jego słów. Tych publicznych. Jest: zero. Od roku nie ma Krzysztofa.
0
Przetestuj 3 obiektywy Samyang AF - opinia Lesława Kanikuły
7 Wrz 2017
Pod koniec lipca zaprosiliśmy Was do udziału w testach konsumenckich najnowszych obiektywów Samyang z autofokusem. Spośród wszystkich zgłoszeń wyłoniliśmy trzech uczestników. Dziś prezentujemy opinię pierwszego z nich - Lesława Kanikuły.
0
Profoto B1X w praktyce - opinia Dawida Markoffa
1 Wrz 2017
Lampa studyjna z własnym zasilaniem, wydaje się być idealnym rozwiązaniem do pracy w plenerze. O opinię na temat najnowszego modelu ProFoto B1X zapytaliśmy Dawida Markoffa, zawodowego fotografa, który miał już okazję z nią pracować podczas sesji realizowanej dla Digital Camera Polska.
2
Przegląd filtrów Irix Edge. Zobacz, który pasuje do twoich potrzeb
28 Sie 2017
Niedawno ofertę marki Irix poszerzyły dedykowane filtry z serii Edge. Przyglądamy się bliżej ich rodzajom i zastosowaniom.
0