Panasonic Lumix G80 - zdjęcia przykładowe

Uszczelniony korpus, zaawansowana ergonomia, matryca bez filtra AA oraz usprawniony system stabilizacji - to tylko niektóre cechy nowego Panasonica Lumix G80. Zobaczcie, jak aparat spisał się w praktyce. 

Panasonic Lumix G80 to udoskonalona wersja zaprezentowanego w połowie ubiegłego roku aparatu Lumix G7. Nową konstrukcję wyposażono w szereg zaawansowanych technologii i funkcji. Zresztą, jak podkreśla sam producent, model G80 „został zaprojektowany pod kątem maksymalnej sprawności w terenie”.

W aparacie znajdziemy pozbawioną filtra dolnoprzepustowego 16-megapikselową matrycę Digital Live MOS (format M43) wspieraną przez nowy procesor obrazu Venus Engine. Taki duet ma zagwarantować jeszcze lepszą wyrazistość zdjęć i odwzorowanie kolorów, a także fotografowanie z prędkością 9 kl./s (AFS) lub 6 kl./s (AFC) w serii. Nie straszne dla niego mają być także wymagające warunki oświetleniowe. Nowy Lumix ma dostarczyć naturalnie wyglądających zdjęć – nawet na maksymalnej czułości matrycy sięgającej ISO 25 600.

Jednak największe zmiany zaszły w kwestii stabilizacji obrazu. W nowym modelu G80 zastosowano unowocześniony system redukcji drgań – 5-osiową technologię podwójnej stabilizacji obrazu. Co więcej, aby w jeszcze większym stopniu zminimalizować niepożądane wibracje, w aparacie wykorzystano elektromagnetyczny silnik migawki. To wszystko zostało zamknięte w uszczelnionym body, które częściowo zostało wykonane z magnezu. Dzięki temu z aparatu będziemy mogli korzystać nawet w ekstremalnych warunkach pogodowych.

Ponadto nowy Lumix to także bardzo zaawansowana i ergonomiczna konstrukcja, która zrobiła na nas dobre pierwsze wrażenie. Za aparat przyjdzie zapłacić 899 euro i powinien być dostępny w sprzedaży jeszcze w tym roku. Jeśli jesteście ciekawi jak nowy model prezentuje się w praktyce, to zapraszam do obejrzenia zdjęć przykładowych. A już niebawem na naszych łamach pełny test Panasonica Lumix G80.

Zdjęcia do pobrania

1/100s, f/5.6, ISO 1600

1/80s, f/5.6, ISO 1600

1/125s, f/5.6, ISO 1600

1/200s, f/5.6, ISO 1600

1/160s, f/8, ISO 200

1/200s, f/5.6, ISO 1600

1/160s, f/8, ISO 200

1/200s, f/8, ISO 200

1/500s, f/8, ISO 200

1/1300s, f/5, ISO 200

1/125s, f/8, ISO 1250

1/80s, f/8, ISO 1000

1/800s, f/8, ISO 200

1/320s, f/8, ISO 200

1/40s, f/5.6, ISO 3200

1/25s, f/3.5, ISO 3200

1/60s, f/9, ISO 8000

1/60s, f/3.5, ISO 12800

1/4s, f/5.6, ISO 1250

1/60s, f/5.6, ISO 10000

1/40s, f/3.5, ISO 1600

1/8s, f/4, ISO 1600

1/60s, f/5.6, ISO 12800

1/60s, f/5.6, ISO 16000

1/200s, f/5.6, ISO 1600

1/125s, f/5.6, ISO 1600

1/125s, f/5.6, ISO 500

1/125s, f/5.6, ISO 640

Zakres czułości matrycy

ISO 100

ISO 200

ISO 400

ISO 800

ISO 1600

ISO 3200

ISO 6400

ISO 12 800

ISO 25 600

 

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
 
 
Polecane artykuły
Jak ważne dla prasy było wynalezienie fotografii?
23 Lut 2017
Jeśli kiedyś zastanawialiście się jak przełomowym dla świata prasy musiało być wynalezienie fotografii, dobrze obrazuje to film stworzony przez Josha Begleya, ukazujący jak na przestrzeni 165 lat zmieniała się 1 strona dziennika New York Times.
0
RECENZJA: Hawaikum - oswajanie polskości
25 Sty 2017
Uwrażliwia na specyficzne „piękno” podwórkowej twórczości i daje do namysłu w kwestii naszego uczestnictwa w tej estetyce - tak w kilku słowach możemy opisać książkę „Hawaikum. W poszukiwaniu istoty piękna“.
0
Digital Storytelling Contest, czyli co musicie wiedzieć o nowym konkursie World Press Photo
23 Gru 2016
Jesienią świat fotografii zelektryzowała informacja o nowym konkursie World Press Photo, który miałby nagradzać najbardziej pomysłowe i nietuzinkowe sposoby opowiadania historii reportażowych. Głównym punktem programu miał być jednak brak ograniczeń, którym podlegają zgłoszenia do konkursu głównego, co wywołało nieco kontrowersji. Niepotrzebnie. Aby rozwiać wątpliwości, bliżej przyjrzeliśmy się nowej formule konkursowej.
0
Zamachowiec z Ankary, zdjęcie idealne?
20 Gru 2016
Kinowska: To zdjęcie to najlepszy argument w obronie profesjonalistów - poświadcza niezbywalną potrzebę istnienia tego zawodu.
5